AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #1 Skrevet 9 timer siden Jeg har endelig fått tak i en «hopper popper» for slakt av kaniner. men usikker på hvilke høyde jeg skal montere den? hoftehøyde? Midjehøyde? noen som har erfaring med hva som er best? Anonymkode: 9c070...099
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #2 Skrevet 9 timer siden Ikke lovlig å bruke i Norge. Anonymkode: 3b02a...a99 1
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #3 Skrevet 9 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ikke lovlig å bruke i Norge. Anonymkode: 3b02a...a99 Oi- det var jeg ikke klar over. Hva er grunnen? Anonymkode: 9c070...099
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #4 Skrevet 9 timer siden Den er ikke lovlig for privatpersoner å bruke, kaninene skal bedøves før avliving, samt det er kompetansekrav til de som skal avlive. Anonymkode: 3b02a...a99 1
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #5 Skrevet 9 timer siden AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Ikke lovlig å bruke i Norge. Anonymkode: 3b02a...a99 Jo det er lov er jo noe man bruker etter avliving Anonymkode: 693e0...991
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #6 Skrevet 9 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Den er ikke lovlig for privatpersoner å bruke, kaninene skal bedøves før avliving, samt det er kompetansekrav til de som skal avlive. Anonymkode: 3b02a...a99 Jeg har slaktekurs, og slakter kun for eget forbruk. Da er vel reglene annerledes? cervikal dislokasjon gjør dyret umiddelbart bevisstløst. Anonymkode: 9c070...099
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #7 Skrevet 9 timer siden AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Oi- det var jeg ikke klar over. Hva er grunnen? Anonymkode: 9c070...099 Hvordan kan du ha fått tak i en sånn og IKKE fått med deg at det er ulovlig? Anonymkode: 72996...e1e
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #8 Skrevet 9 timer siden Kaniner avlives hos dyrlege. Er heller ikke lov som privatperson å avlive egne dyr for salg av kjøtt. Det skal gjøres via godkjent slakteri. Anonymkode: 3b02a...a99
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #9 Skrevet 9 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jo det er lov er jo noe man bruker etter avliving Anonymkode: 693e0...991 Er ikke noe man bruker etter avlivning. Er noe man bruker for å avlive Anonymkode: 9c070...099 1
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #10 Skrevet 9 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Kaniner avlives hos dyrlege. Er heller ikke lov som privatperson å avlive egne dyr for salg av kjøtt. Det skal gjøres via godkjent slakteri. Anonymkode: 3b02a...a99 Kjøttkaniner avlives ikke hos dyrlege nei. poenget er jo å spise kjøttet Anonymkode: 9c070...099
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #11 Skrevet 9 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Kjøttkaniner avlives ikke hos dyrlege nei. poenget er jo å spise kjøttet Anonymkode: 9c070...099 De sendes til godkjent slakteri. Anonymkode: 3b02a...a99
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #12 Skrevet 9 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): De sendes til godkjent slakteri. Anonymkode: 3b02a...a99 Selvfølgelig gjør man ikke det når man skal spise kjøttet selv. Anonymkode: 9c070...099
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #13 Skrevet 9 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Selvfølgelig gjør man ikke det når man skal spise kjøttet selv. Anonymkode: 9c070...099 Da får du sette deg inn i regelverket. Cervcal dislokasjon regnes som dyremishandling i Norge. Skal du gi bort kjøttet eller servere til andre utenfor husstanden din, så må du også avlive og slakte via godkjent slakteri. Anonymkode: 3b02a...a99
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå