Jaya Skrevet 28. april 2006 #1 Skrevet 28. april 2006 (endret) Ok, dette er weird, og siden jeg har mindre peiling på kroppens anatomi enn jeg burde, legger jeg inn dette her. Jeg satt i sofaen tidligere i kveld, og skulle bøye meg ned for å plukke opp noe fra gulvet. Satt med den ene foten bøyd under meg, så jeg måtte vri kroppen litt rart for å få bøyd meg ned. Da merket jeg at det var et eller annet som vred seg ut under nedre del av ribbeina på en måte, nesten på midten på venstre side. Det stod ut en diger, hard klump under der, og jeg måtte legge handa på og dytte den inn igjen! Ubehagelig ja, og litt skummelt også. Og ikke minst ekkelt! Dette har skjedd et par-tre ganger tidligere også, første gang for et par år siden. Den gang trodde jeg at jeg hadde brukket et ribbein eller noe, men de kjennes da helt fine ut. Føler meg nesten helt fin igjen når jeg får dyttet det på plass, litt shaky og "rar" bare. Fler som har opplevd det samme? Endret 28. april 2006 av Jaya
Dagoberta Skrevet 28. april 2006 #2 Skrevet 28. april 2006 Sånn på venstresida ved solar plexus? Jeg har fått sånn et par ganger når jeg har bøyd meg frem. Har regnet med at det er en muskel som får litt krampe og slår litt krøll på seg, for det har rettet seg når jeg har rettet meg opp og lagt handa over, men det kan vel hende det er et eller annet som 'hopper utenfor' ribbena :klø: Ikke godt å si hva det er, kanskje noen andre vet mer
Jaya Skrevet 28. april 2006 Forfatter #4 Skrevet 28. april 2006 Sånn på venstresida ved solar plexus? Jeg har fått sånn et par ganger når jeg har bøyd meg frem. Har regnet med at det er en muskel som får litt krampe og slår litt krøll på seg, for det har rettet seg når jeg har rettet meg opp og lagt handa over, men det kan vel hende det er et eller annet som 'hopper utenfor' ribbena :klø: Ikke godt å si hva det er, kanskje noen andre vet mer ← Høres ut som det samme, ja. Mulig det er sånn som du sier, det føles nesten litt krampaktig ut, og jeg har tenkt tanken på at det kan være en muskel jeg også. Er bare det at det er så voldsomt, kjennes nesten som en kjempediger baby som ligger der inne og trykker beina oppigjennom. Men joda, det er sikkert noe muskelgreier. Satser på det.
Gjest Gjest Skrevet 28. april 2006 #5 Skrevet 28. april 2006 Det sto en klump fysisk ut av kroppen(altså slik at det ble en "kul"). I såfall gjetter jeg på en type brokk.
Gjest Cristoph Skrevet 28. april 2006 #6 Skrevet 28. april 2006 det kan jo være at det er et litt <<løst>> ribbein. har selv noe lignende etter en treningsskade. ribbeinet plopper ut kan man si også må jeg dytte det på plass igjen, hvis du er redd oppsøk en lege.
Gjest gjest1 Skrevet 29. april 2006 #8 Skrevet 29. april 2006 Brokk?? ← Det jeg tenkte også. KJenner ei som har problemer med det, og skal opereres. Hos henne popper det ut når hun hoster, sitter rart, bøyer seg på en merkelig måte osv. Men gå til lege og forklar, så får du nok et mer presist svar.
Gjest Gjest Skrevet 29. april 2006 #9 Skrevet 29. april 2006 Kan man ha brokk så høyt oppe da? Er ikke det bare i buken man får det?
Gjest Gjest Skrevet 29. april 2006 #10 Skrevet 29. april 2006 Kan man ha brokk så høyt oppe da? Er ikke det bare i buken man får det? ← Moren min får det rett under brystene hun. Mellom ribbeina.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå