Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Vi har et ganske energieffektivt hus og bruker egentlig veldig lite strøm, men jeg har begynt å tenke på om vi burde utnytte strømstøtten litt bedre når den først finnes 😅

Hvis målet er å øke strømforbruket på noe som faktisk gir litt glede/nytte, hva ville dere valgt?

Står mellom:

Utendørs svømmebasseng som holdes varmt store deler av året.

Elektrisk oppvarmet oppkjørsel, så vi slipper snømåking og is om vinteren.

Hva trekker mest strøm, og hva er egentlig smartest hvis man vil få mest mulig ut av strømstøtten? 😂

Huset bruker så lite i utgangspunktet at jeg nesten føler vi «går glipp av» støtten sammenlignet med folk som fyrer med strøm hele vinteren.

Noen som har basseng eller varmekabler i oppkjørselen og vet hvor mye ekstra strøm det faktisk går?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Noen ting holder man for seg selv. Hvis alle gjør dette så kneler jo systemet. Du setter deg ned med utgangspunktet med å bruke mer strøm, hodemiss spør du meg. Og du må jo uansett betale omtrent krona per kwh all inclusive, det var dyrt for noen år siden. 

Anonymkode: 41204...fbe

• Liker 8
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Noen ting holder man for seg selv. Hvis alle gjør dette så kneler jo systemet. Du setter deg ned med utgangspunktet med å bruke mer strøm, hodemiss spør du meg. Og du må jo uansett betale omtrent krona per kwh all inclusive, det var dyrt for noen år siden. 

Dette er tross alt en ts som sa “Tror klagingen på drivstoffprisene har mest med at nordmenn blir stadig dårligere i matematikk og økonomiforståelse.” 😉

Anonymkode: b39fe...2f7

• Nyttig 1
Skrevet

Jeg ville helt klart gått for begge deler, men prioritert bassenget først. Det gir jo en helt annen livskvalitet å kunne bade utendørs store deler av året. Oppvarmet oppkjørsel er også gull verdt, særlig når man slipper snømåking og glatte partier.

Når dere allerede har et energieffektivt hus, synes jeg absolutt dere bør unne dere litt ekstra komfort. Vi bor tross alt i et land med lange, kalde vintre, skyhøye avgifter og høye levekostnader. Nesten gratis strøm er jo en av de få godene vi har igjen her til lands.

Jeg synes heller ikke man skal ha dårlig samvittighet for å benytte seg av en ordning myndighetene selv har innført. Det er jo en grunn til at grensen er satt så høyt som 60 000 kWh i året. Da må det også være lov å utnytte mulighetene dette gir, uten å bli møtt med pekefingeren fra folk som mener alle skal spare mest mulig strøm.

Man lever tross alt bare én gang, og det deles ikke ut medaljer for lavt strømforbruk. 😊

Anonymkode: 8d60f...d44

• Hjerte 1
Skrevet

Jeg har ett oppblåsbar boblebad fra Jula som står på 40 grader 24/7. Tilsetter bare litt klor og måler PH ett par dager i uken. Sinnsykt digg å hive seg oppi etter en kveldstur med en pils på kvelden. Før Norgespris måtte alt planlegges og det var mye styr.... Nå ler jeg hele veien til banken

Anonymkode: 06fc6...8e1

Skrevet

Dette MÅ være tull.

Vær så snill og si dette er tull.😳

Anonymkode: 639bb...909

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg synes heller ikke man skal ha dårlig samvittighet for å benytte seg av en ordning myndighetene selv har innført. Det er jo en grunn til at grensen er satt så høyt som 60 000 kWh i året. Da må det også være lov å utnytte mulighetene dette gir, uten å bli møtt med pekefingeren fra folk som mener alle skal spare mest mulig strøm.

Anonymkode: 8d60f...d44

Spare mest mulig strøm ? Var det det jeg sa, virkelig ? Forskjell på å aktivt sløse og å spare mest mulig , veldig stor forskjell faktisk.

• Liker 2
Skrevet

Har ingenting å si med mindre du har fastpris i tillegg. Med kun Norgespris må du jo betale for strømmen uansett. 

Anonymkode: 5a1ef...d84

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg har ett oppblåsbar boblebad fra Jula som står på 40 grader 24/7. Tilsetter bare litt klor og måler PH ett par dager i uken. Sinnsykt digg å hive seg oppi etter en kveldstur med en pils på kvelden. Før Norgespris måtte alt planlegges og det var mye styr.... Nå ler jeg hele veien til banken

Anonymkode: 06fc6...8e1

Nei det gjør du ikke, hvis boblebadet f.eks. trekker 400 kWh i måneden så er det fortsatt ca 400 kr i mnd / 5000 kr i året. Billigere enn det kunne ha vært , ja, gratis, nei, billig? Kommer an øyet som ser.

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Har ingenting å si med mindre du har fastpris i tillegg. Med kun Norgespris må du jo betale for strømmen uansett. 

Det må du jo for fastpris og ? Fastpris er jo per kWh, regninga blir høyere jo mer du bruker 

Skrevet

Hvis du har råd til å få opparbeidet en oppvarmet svømmebasseng og oppkjørsel så vil du ikke merke besparelsen.

Anonymkode: f78b6...445

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hvis alle gjør dette så kneler jo systemet. Du setter deg ned med utgangspunktet med å bruke mer strøm, hodemiss spør du meg.

Det er mer enn nok strøm i dette landet. Det er rett og slett ikke en knapp ressurs.

Smarte politikere som skjønner konsekvensen av å fatte ultradumme vedtak er derimot en knapp, fraværende ressurs. Ihvertfall i de partiene velgerne stemmer på.

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Det må du jo for fastpris og ? Fastpris er jo per kWh, regninga blir høyere jo mer du bruker 

Nei. Jeg har fastpris på 69 øre og Norgespris i tillegg. Hittil i år har jeg brukt 32000 kwh og betalt totalt rett under 3000kr inkludert nettleie for året totalt. De fleste månedene har jeg hatt penger tilbakebetalt uten å betale noen ting. Var kun noen mnd i vår at strømmen var såpass billig at jeg måtte betale. 

Skrevet
Vma skrev (4 timer siden):

Vi har et ganske energieffektivt hus og bruker egentlig veldig lite strøm, men jeg har begynt å tenke på om vi burde utnytte strømstøtten litt bedre når den først finnes 😅

Hvis målet er å øke strømforbruket på noe som faktisk gir litt glede/nytte, hva ville dere valgt?

Står mellom:

Hva trekker mest strøm, og hva er egentlig smartest hvis man vil få mest mulig ut av strømstøtten? 😂

Huset bruker så lite i utgangspunktet at jeg nesten føler vi «går glipp av» støtten sammenlignet med folk som fyrer med strøm hele vinteren.

Noen som har basseng eller varmekabler i oppkjørselen og vet hvor mye ekstra strøm det faktisk går?

Dette er jo like dumt som å kjøpe noe du ikke trenger bare fordi det er på tilbud.

Jada, det er mange som gjør det. Kjøper ting de ikke trenger bare fordi de får rabatt, altså. Men det blir ikke noe smartere bare fordi mange gjør det. Det er faktisk bare dumt.

Anonymkode: f4cc3...a75

• Liker 8
Skrevet
Vma skrev (18 timer siden):

Står mellom:

Hvordan tenker du å tjene penger på forslaget ditt? Man betaler jo en fast pris pr. kWt strøm man bruker med Norgespris. Så om huset ditt bruker lite strøm betaler du lite i strømregning. Økes forbruket må du betale mer. 

Jeg har flere sparetips til deg: Kjøp brus på butikken, hell det ut og pant flaskene. Masse penger i mye pant. 

Om du kombinerer en fastprisavtale med Norgespris kan det bli lønnsomt å bruke strøm. Men det forutsetter at fastprisavtalen er rimelig gunstig, og at spotprisen er høy i perioden

Skrevet

Godt basseng og oppvarmet innkjørsel er gratis da! 

Anonymkode: c7470...dd8

Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Godt basseng og oppvarmet innkjørsel er gratis da! 

Anonymkode: c7470...dd8

Ofc, dette hentes jo raskt inn igjen med NP🤣

Anonymkode: a718f...8fc

• Nyttig 1
Skrevet

Kanskje litt seint nå, men du skulle skaffet deg 5 eller 10års fastpris når den var litt lavere. Det gjorde jeg, og nå kombinert med norgespris så tjener jeg penger på å bruke strøm.

Skrevet
frivis skrev (5 minutter siden):

Kanskje litt seint nå, men du skulle skaffet deg 5 eller 10års fastpris når den var litt lavere. Det gjorde jeg, og nå kombinert med norgespris så tjener jeg penger på å bruke strøm.

Klart det. 10-års kontrakter med billig fastpris er jo en bestseller.

Anonymkode: a718f...8fc

Skrevet
newman01 skrev (55 minutter siden):

Jeg har flere sparetips til deg: Kjøp brus på butikken, hell det ut og pant flaskene. Masse penger i mye pant. 

🤣...Beste sparetipset i god KG-ånd!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...