Gå til innhold

Søndagsåpent i Bergen

Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Gjest Zalomine

Og jeg etterlyser at de stenger alle butikkene på søndagene!

De folka som jobber der må jo også få fri, selv om det er søndag, og "alle" vil handle på søndag fordi det er så mye mer praktisk. butikk-ledelsen liker det, de ansatte liker det ikke...

Jeg klarer fint å handle på lørdager, og ellers i uka om jeg må. Ser ikke noe peng i at disse folka skal få ødelagt sine adventssøndager for at jeg skal handle. Nei, søndager boikotter jeg butikker. Konsekvent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heia Fredagsbarn!

Jeg er helt enig med deg. Jeg klarer utmerket godt å få brukt opp pengene mine i den åpningstiden som er - og vel så det.

I år skal jeg gi pengene til veldedighet og julegavene skal være bilvask og barnevakt.

Ok - det var kanskje litt på spissen - men vi går den veien her i huset. Er så inderlig drittlei av kjøpepress og glansete kataloger med alt vi ikke trenger som vi bare må ha etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Zalomine

Julagaver blir det nok kjøpt. Selv om jeg vurderer hjemmelagde gaver av et slag til i alle fall noen. Mulig at det heller blir neste år, tida går så fort. Men ja, jeg skal klare å kjøpe dem andre dager enn søndager. Garantert!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zalomine
Men har de ikke 100% overtid da?Jo,jeg skjønner problemstillingen,gjør det.

ser at du skjønner problemstillinge, vil likevel bare påpeke... penger er ikke alt! Disse folka vil også vaske ned til jul. De vil bake til jul. De vil kjøpe julegaver. Og de vil sikkert gjerne ha litt tid tilovers til familie/barn/kjæreste/venner, whatever. Disse folka utsettes allerede for langåpent i tide og utide, for at vi andre skal få handle utover kvelden. Skal ikke engang søndagene være "hellig" for dem? Noe fritid må de få. Penger er ikke alt.

Hjemme (der mine foreldre bor altså) er dette et tema for avisene nesten hvert år. For senterledelsen elsker det. Butikkarbeiderene liker det slett ikke. For de PÅLEGGES å jobbe minst en søndag. (ja, det er redusert til en etter at det gjennom mye slossign er redusert til bare to søndagsåpne dager i desember. Dersom dette overholdes da... det var en avtale i fjor, men det er jo leeenge siden...) Poenget mitt er, det er ikke bare ungjenter som ikke har noe annet å ta seg til, det er foreldre, mødre og fedre, folk med familie, som PÅLEGGES å jobbe disse dagene som betyr så mye for oss alle. Fritida er verdifull nå for tiden. Dobbel betaling for pålagt søndagsarbeide, det synes jeg egentlig er for lite. Nei, jeg boikotter slike dumme fenomen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har jobbet i butikk, som hadde åpent på søndager før jul, og det var absolutt ikke noe problem for meg å jobbe søndager, søndagene måtte faktisk fordeles på de ansatte! Og da ikke fordi folk IKKE ville jobbe da, men tvert om.. Man fikk jo dobbelt betalt! Selv om kjøpepresset og maset øker for hver søndag da..

Når det er sagt så er jeg veldig glad for at butikkene har søndagsåpent nå. Jeg er heltidsstudent, og jeg jobber hver eneste kveld til klokken 21, og lørdag til 18.00, så jeg rekker såvidt å kjøpe inn mat og andre nødvendigheter på "vanlige" dager. Så, noen som vet om noen butikker i oslo er åpne i morgen? :)

mvh

Newt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Før, da jeg jobbet heltid, hadde jeg en del søndagsvakter. Jeg vet ikke hvordan det er i butikker, men hvis jeg jobbet søndag hadde jeg rett på å ha fri en dag tidligere i uken.. Fungerte bra for meg! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Galleriet er søndagsåpent 15. og 22. desember.

Vi får ikke 100 % for å jobbe søndag, men UB3, det er faktisk nesten 50 kr forskjell i timen.

Jeg fatter ikke at folk gidder å dra med seg hele familien for å handle sånne dager, nattåpent og lørdager også for den del.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...