AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #1 Skrevet 14 timer siden Hei! Jeg vurdere ta ny bachelor på deltid over 4 år. Dette har jeg mulighet til å gjøre uten bruk av lånekassen, men invisteringsmulighetene mine de neste 4 årene vil være meget redusert. Jeg er inne på tanken om å ta opp fult lån i 2 år, for å bruke 80-90% av dette på portefølje bygging- og kunne bygge en større portefølje over de neste årene og la renters renter jobbe for meg. Lånekassen er jo ett av de "bedre" lånene man kan ha. Noen som har erfaring/råd? Anonymkode: 2abf8...832
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #2 Skrevet 14 timer siden Rådet mitt er å ikke ta opp lån for å bruke til fond eller aksjer. Jeg bruker kun penger jeg har råd til å tape på slike ting. Anonymkode: d45b7...18a
brighteyes_89 Skrevet 13 timer siden #3 Skrevet 13 timer siden (endret) AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Rådet mitt er å ikke ta opp lån for å bruke til fond eller aksjer. Jeg bruker kun penger jeg har råd til å tape på slike ting. Anonymkode: d45b7...18a Selvom eks 400 000 rett inn i fond har potensiale til å vokse betydelig over 5-10 år? Endret 13 timer siden av brighteyes_89 Anonym
Portia Catonis Skrevet 13 timer siden #4 Skrevet 13 timer siden Kjør på. Lånet fra Lånekassen er det billigste lånet du får, og det er uten at du må stille sikkerhet. Blir du plutselig ufør kan lånet slettes. 1
newman01 Skrevet 32 minutter siden #5 Skrevet 32 minutter siden Antagelig er det lurt. Man betaler ikke renter så lenge man er student. Men pass deg for formuegrensen, den kan ødelegge litt for stipenddelen. Ellers må man ta høyde for at børsen ikke er på et perfekt sted når du er ferdig som student, så det kan være at tidspunkt for likvidering ikke er optimal når rentene begynner å løpe. Eller tenkte du å betale ned studielånet på normert tid? Et risikofritt alternativ er å plassere alle pengene fra lånekassen på høyrente. Man får 5%, og over 4 år blir det noen tusenlapper i renteinntekter. Lånet kan betales ned med en gang om ønskelig, siden man har pengene stående på konto. Er man litt mer risikovillig, men fortsatt for pysete for enkeltaksjer og fond har man rentefond. Det gir normalt bedre rente enn høyrente, men ikke helt risikofritt
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå