AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 17:16 #1 Skrevet onsdag kl. 17:16 Var på en 10 dagers ferie og skadet meg på dag 3. ikke veldig alvoret, men nok til å ødelegge ferien. Ringte forsikringen da jeg skadet meg så saken ble registrert og dro på legevakten. Legen snakket nesten ikke engelsk og var tydelig grinete og ville ha meg vekk raskest mulig. Var et stort sår som blødde mye på foten. Jeg fikk beskjed om å holde det tørt, ikke bade og sitte mest mulig med beinet høyt. Foten hovnet jo i tillegg opp så jeg fikk ikke på meg sko så all aktivitet ble jo veldig begrenset og ferien ble veldig amputert. Jeg sendte inn kostnader for lege og legetimen jeg hadde når jeg kom hjem til Norge og min fastlege har dokumentert at denne skaden blant annet førte til at jeg mistet en tånegl + kvitteringer fra leger og apotek og klær som var dekket av blod. I tillegg søkte jeg jo da om kompensasjon for tapte feriedager. Men fikk avslag på absolutt alt sammen. Grunnen er at legen i dette landet ikke har skrevet noe journal, han spurte ikke engang om navnet mitt. Dette er ikke et veldig sivilisert land og engelsken er elendig der. I tillegg var jeg i store smerter og han var ekstremt grinete og hardhendt. Syns det at fastlegen har dokumentert og at jeg kontaktet forsikringsselskapet på forhånd burde være nok? Jeg kan jo ikke noe for at legen der ikke gjør jobben sin? Hva kan man gjøre? Anonymkode: 383fd...edf 1
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 17:20 #2 Skrevet onsdag kl. 17:20 Det skulle du selvfølgelig ha tenkt på før du forlot landet. Selvfølgelig skal ikke forsikringen dekke noe du ikke kan bevise at skjedde på ferie. Det er som om jeg ber forsikringen dekke bunadsølv jeg ikke kan bevise at jeg har eid. Anonymkode: 66575...b45 7 4
Mezzosoprena Skrevet onsdag kl. 17:22 #3 Skrevet onsdag kl. 17:22 Men dette er jo ikke forsikringens feil - feilen ligger hos legen du var hos (og deg som ikke sjekket at det ble journalført): Hvis du ikke kan bevise noe, skal du selvfølgelig ikke ha penger tilbake på forsikringen. 6 1
Hensatt Skrevet onsdag kl. 17:23 #4 Skrevet onsdag kl. 17:23 Kan du ikke kontakte behandlingsstedet og be om en bekreftelse? Og du fikk vel en eller annen slags kvittering på at du har betalt og hva du har betalt for. At du har fått et automatisk avslag betyr ikke et endelig avslag, men du må ettersende mer dokumentasjon. 3 3
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 17:23 #5 Skrevet onsdag kl. 17:23 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det skulle du selvfølgelig ha tenkt på før du forlot landet. Selvfølgelig skal ikke forsikringen dekke noe du ikke kan bevise at skjedde på ferie. Det er som om jeg ber forsikringen dekke bunadsølv jeg ikke kan bevise at jeg har eid. Anonymkode: 66575...b45 Skulle jeg tvunget legen til å ta navnet mitt da? Jeg la fram reisekortet med info og han nærmest dyttet det vekk og sa han ikke ville ha det.? Om du leser teksten så ser du at jeg både ringte forsikringen før jeg dro til legen, har bilder og har fått fastlege til å bekrefte skaden. Anonymkode: 383fd...edf 1
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 17:25 #6 Skrevet onsdag kl. 17:25 Mezzosoprena skrev (1 minutt siden): Men dette er jo ikke forsikringens feil - feilen ligger hos legen du var hos (og deg som ikke sjekket at det ble journalført): Hvis du ikke kan bevise noe, skal du selvfølgelig ikke ha penger tilbake på forsikringen. De har jo alt av bevis bortsett fra legebesøket der. Problemet var at vi skulle til nabolandet dagen etter og dette skjedde sent på kvelden. Når man er i store smerter så tenker man ikke på sånt dessverre Anonymkode: 383fd...edf
Hensatt Skrevet onsdag kl. 17:25 #7 Skrevet onsdag kl. 17:25 Selve skaden og medisinsk behandlig skal du kunne få dekket av folketrygden.
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 17:27 #8 Skrevet onsdag kl. 17:27 Hensatt skrev (1 minutt siden): Selve skaden og medisinsk behandlig skal du kunne få dekket av folketrygden. Det avhenger helt av hvilket land hun var på reise i. Anonymkode: fc584...d05 2 2
skeiv-ostepop Skrevet onsdag kl. 17:29 #9 Skrevet onsdag kl. 17:29 Det kan ofte være lurt å snakke med reiseforsikringen før du oppsøker legehjelp. Spesielt i land hvor det er større språkbarrierer og langt mellom helsehjelp. 3 1
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 17:34 #10 Skrevet onsdag kl. 17:34 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Skulle jeg tvunget legen til å ta navnet mitt da? Jeg la fram reisekortet med info og han nærmest dyttet det vekk og sa han ikke ville ha det.? Om du leser teksten så ser du at jeg både ringte forsikringen før jeg dro til legen, har bilder og har fått fastlege til å bekrefte skaden. Anonymkode: 383fd...edf Nei. Vi som reiser til landed betydelig dårligere helsevesenet, tar høyde for det og undersøker hvilke(t) sykehus man får best pleie. Feks var jeg i Afrika i sommer, ofvisdte utmerketgodthvilket sykehus jeg måtte dratt på dersom jeg ble skadd.. Anonymkode: 02fbc...f16 4
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 17:44 #11 Skrevet onsdag kl. 17:44 Hvilket land var det? Anonymkode: 9c395...3e2
Hareena Skrevet onsdag kl. 17:44 #12 Skrevet onsdag kl. 17:44 (endret) skeiv-ostepop skrev (17 timer siden): Det kan ofte være lurt å snakke med reiseforsikringen før du oppsøker legehjelp. Spesielt i land hvor det er større språkbarrierer og langt mellom helsehjelp. Dette! Jeg har nettopp vært på reise i USA - ga instruks til den jeg besøkte: ta bilde av forsikringbeviset mitt, ved hendelse: 1) 911 2) Ring forsikringsselskapet Hvis ts har vært i et «ikke veldig sivilisert land» har neppe de direkte kostnadene vært veldig høye. Jeg var hos lege på Borneo. Taxi tre kvarter til lege, taxi ventet, legekonsultasjon, histaminsprøyte, tabletter og taxi tilbake, 346 kr totalt. Det er klart det er ergerlig å få ferien ødelagt, men det er tilfeller i livet der ingen plukker opp regninga etter deg. Kontakt med forsikringsselskap og dokumentasjon må dessverre være nødvendige kriterier ved bruk av forsikring. Endret torsdag kl. 10:59 av Hareena 4 1
Gaia Skrevet onsdag kl. 17:44 #13 Skrevet onsdag kl. 17:44 (endret) Det er reiseforsikringsselskapet som bruker å bestemme hvor man skal reise for å få hjelp når man ringer nødtelefonen deres. De har som regel avtaler med mange ulike legekontorer i alskens byer på de fleste reisedestinasjoner. Hvis de ikke har det, har de som regel noen de kan anbefale uansett. Hvis du har kvittering for behandling, så skal det egentlig være null problem å få tilbake pengene for dette. Forutsatt at den er lesbar da. Endret onsdag kl. 17:44 av Gaia 1
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 20:55 #14 Skrevet onsdag kl. 20:55 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Nei. Vi som reiser til landed betydelig dårligere helsevesenet, tar høyde for det og undersøker hvilke(t) sykehus man får best pleie. Feks var jeg i Afrika i sommer, ofvisdte utmerketgodthvilket sykehus jeg måtte dratt på dersom jeg ble skadd.. Anonymkode: 02fbc...f16 Det hadde jeg gjort - legevakta jeg dro til hadde 4.6/5 i anmeldelser av mange anmeldelser så her kunne jeg ikke gjort noe annerledes - i tillegg var det det stedet jeg fikk beskjed om å dra til fra reiseforsikringen siden det var etter midnatt. Anonymkode: 383fd...edf 1
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 20:55 #15 Skrevet onsdag kl. 20:55 Hareena skrev (3 timer siden): Dette! Jeg har nettopp vært på reise i USA - ga instruks til den jeg besøkte: ta bilde av forsikringbeviset mitt, ved hendelse: 1) 911 2) Ring forsikringsselskapet Hvis ts har vært i et «ikke veldig sivilisert land» har neppe de direkte kostnadene vært veldig høye. Jeg var hos lege på Borneo. Taxi tre kvarter til lege, taxi ventet, legekonsultasjon, histaminsprøyte, tabletter og taxi tilbake, 346 kr totalt. Det er klart det er ergerlig å få ferien ødelagt, men det tilfeller i livet der ingen plukker opp regninga etter deg. Kontakt med forsikringsselskap og dokumentasjon må dessverre være nødvendige kriterier ved bruk av forsikring. Men det gjorde jeg..? Anonymkode: 383fd...edf 1
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 20:55 #16 Skrevet onsdag kl. 20:55 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Hvilket land var det? Anonymkode: 9c395...3e2 Makedonia Anonymkode: 383fd...edf
skeiv-ostepop Skrevet onsdag kl. 20:58 #17 Skrevet onsdag kl. 20:58 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det hadde jeg gjort - legevakta jeg dro til hadde 4.6/5 i anmeldelser av mange anmeldelser så her kunne jeg ikke gjort noe annerledes - i tillegg var det det stedet jeg fikk beskjed om å dra til fra reiseforsikringen siden det var etter midnatt. Anonymkode: 383fd...edf Da klager du på avslaget? Vis til at du var i kontakt med de når behovet for assistanse kom, rådførte deg med de og gjorde som de ba deg om. 3
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 06:51 #18 Skrevet torsdag kl. 06:51 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Det hadde jeg gjort - legevakta jeg dro til hadde 4.6/5 i anmeldelser av mange anmeldelser så her kunne jeg ikke gjort noe annerledes - i tillegg var det det stedet jeg fikk beskjed om å dra til fra reiseforsikringen siden det var etter midnatt. Anonymkode: 383fd...edf Da skal alarmsentralen du kontaktet kunne hjelpe deg med å innhente journal hvis de sendte betalingsgaranti for besøket. Hvis du måtte legge ut for besøket selv så har du garantert fått beskjed om å innhente journal selv. Vilkår for tapte feriedager er ganske tydelige hos alle reiseforsikringer. Stort sett må man ha vært innlagt eller fått beskjed om å være sengeliggende av lokal lege. Uansett så må man jo ha dokumentasjon på at man har vært hos legen, årsak og hvilken behandling som er gitt. Anonymkode: eaa83...52a
LeneXCII Skrevet torsdag kl. 07:31 #19 Skrevet torsdag kl. 07:31 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Var på en 10 dagers ferie og skadet meg på dag 3. ikke veldig alvoret, men nok til å ødelegge ferien. Ringte forsikringen da jeg skadet meg så saken ble registrert og dro på legevakten. Legen snakket nesten ikke engelsk og var tydelig grinete og ville ha meg vekk raskest mulig. Var et stort sår som blødde mye på foten. Jeg fikk beskjed om å holde det tørt, ikke bade og sitte mest mulig med beinet høyt. Foten hovnet jo i tillegg opp så jeg fikk ikke på meg sko så all aktivitet ble jo veldig begrenset og ferien ble veldig amputert. Jeg sendte inn kostnader for lege og legetimen jeg hadde når jeg kom hjem til Norge og min fastlege har dokumentert at denne skaden blant annet førte til at jeg mistet en tånegl + kvitteringer fra leger og apotek og klær som var dekket av blod. I tillegg søkte jeg jo da om kompensasjon for tapte feriedager. Men fikk avslag på absolutt alt sammen. Grunnen er at legen i dette landet ikke har skrevet noe journal, han spurte ikke engang om navnet mitt. Dette er ikke et veldig sivilisert land og engelsken er elendig der. I tillegg var jeg i store smerter og han var ekstremt grinete og hardhendt. Syns det at fastlegen har dokumentert og at jeg kontaktet forsikringsselskapet på forhånd burde være nok? Jeg kan jo ikke noe for at legen der ikke gjør jobben sin? Hva kan man gjøre? Anonymkode: 383fd...edf Her synes jeg forsikringsselskapet er vanskelige forutsatt at du har fremlagt historien korrekt og ikke har en lang skadehistorikk.. De få gangene jeg har brukt reiseforsikring på en reise har jeg faktisk blitt overrasket over hvor lite dokumentasjon som har blitt krevd. F eks en gang da baggasjen kom frem forsinket og jeg måtte kjøpe klær etc, fikk jeg det beløpet jeg sa helt uten dokumentasjon. 1
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 07:37 #20 Skrevet torsdag kl. 07:37 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Skulle jeg tvunget legen til å ta navnet mitt da? Jeg la fram reisekortet med info og han nærmest dyttet det vekk og sa han ikke ville ha det.? Om du leser teksten så ser du at jeg både ringte forsikringen før jeg dro til legen, har bilder og har fått fastlege til å bekrefte skaden. Anonymkode: 383fd...edf Ja, hvis du ønsker noe dekket av forsikring må du selv be om nødvendig dokumentasjon. Jeg har måtte betale for journalutskrifter i flere land for denne grunn. Anonymkode: 81d58...aad 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå