Gå til innhold

Hjelp til gardiner i stua

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Fant en gammel roomsketcher floorplan skisse fra mange år tilbake, som gjengir stua ganske greit.

Jeg  er på jakt etter gardiner. Jeg har altså  4 vinduer i stua + dobbeltfløyet verandadør. Hus ca-ish som på bildet. 

Vinduene ca  er ca. 80 cm opp fra gulvet, ca is 110 bredded.

Har opp/ned plisse i dag, men ønsker meg gulvlange gardiner som må festet øvert på vegg (ikke i tak)

Synes det er vanskelig i det hele tatt å møblere denne stua, har mange små vegger i mellom vinduene. Skyvedør til venstre er mot kjøkken,  enkel glassdør til gang. 

Hvilke gardiner og type oppheng kan bli fint her?  Må ikke være for tunge, men samtidig kunne trekkes for. Har innsyn fra alle kanter. Veggfarge er mer caffe latte style, gulv og sofa farge omtrentlig som nedenfor.  Ellers innslag av detaljer i blått/brunt.

Alle tips mottas med stor takk! 

image.thumb.png.5ba05513ccec3abcc9a6d2496952553e.png

image.png.4bcd1751c4797106b6762965ce482fc9.png

image.thumb.png.5ba05513ccec3abcc9a6d2496952553e.png

Anonymkode: 1162a...d9c

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Foretrekker skinne i tak og gardiner fra tak til gulv, uansett type vindu. Eventuelt helt øverst på vegg siden du ikke vil ha o tak, men så høyt oppe at det ser ut til at de går til tak.

Umulig å vise til type gardiner basert på slik skisse. Sier jo ikke noe om vegger, utsikt farger på møbler etc.

Drømmestue for meg som elsker og ommøblere, så utrolig mange muligheter der.

Anonymkode: 5cdb9...10a

• Liker 1
Skrevet

Eneste OK løsning her tenker jeg blir skinne så det ser ut som det er fra tak foran verandadørene - og - liftgardiner på resten.

Uansett møblering så blir gardiner i veien for noe, og lengden oppleves for lang for et helhetlig inntrykk.

Mener jeg da.

Alternativet er gardiner på veggen med verandadør og lift resten. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...