Gå til innhold

Nekter å invitere stefamilie til bryllup

Fremhevede innlegg

Skrevet

Som mor kan du jo oppfordre henne til å vokse opp og være mer mottakelig for fars nye samboer. Det er en del av oppdragelsen, og man er mor og far hele livet 🫣😁 

Hun må jo forstå at hun ikke kan utelate fars nye samboer når far blir bedd. Men hun trenger ikke å invitere ny samboers familie, det synes jeg hun må "få bestemme" selv 🙄

Anonymkode: 1cff7...6e2

• Liker 6
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tenker at dette endelig klipper alle bånd mellom far og datter. Hvis far ikke har gjort annet enn å få seg ny dame etter skilsmissen synes jeg synd på ham! Regner med at bruden også takker nei til gave fra den siden av familien?

Anonymkode: 71b9a...388

• Liker 4
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Hun virker ikke å akseptere noen "nye" på noen av sidene. Men far har vært samboer i et par år og alle har truffet hverandre flere ganger, men datter er kald mot hans nye samboer og barn. Dette har tydelig begynt å skape sår mellom far og datter.  

Ingen her har gjort noe galt mot noen. Ikke utroskap, ingen har kjørt over kaninen til noen. Ny samboer er helt snill og grei.  Det handler bare om emosjonelle saker.

Ts

Anonymkode: 0f7cc...cd5

Så det forventes at bruden skal invitere fire familier? Morsiden + partners side, farsiden + partners side? Hva med brudgommen? 

Det blir fort et fryktelig stort og dyrt bryllup. 

Om far og mor har inngått i et samboerskap etter at bruden har blitt voksen og flyttet ut, er det også veldig begrenset hvor godt kjent hun har blitt kjent med disse. Det er måte på hvor mye man orker å investere i når en foreldre blir sammen med partner nummer ørtner. 

Anonymkode: 92046...f58

• Liker 8
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Hun virker ikke å akseptere noen "nye" på noen av sidene. Men far har vært samboer i et par år og alle har truffet hverandre flere ganger, men datter er kald mot hans nye samboer og barn. Dette har tydelig begynt å skape sår mellom far og datter.  

Ingen her har gjort noe galt mot noen. Ikke utroskap, ingen har kjørt over kaninen til noen. Ny samboer er helt snill og grei.  Det handler bare om emosjonelle saker.

Ts

Emosjonelle saker er ikke "bare" - hvis dere har for vane å bagatellisere følelsene hennes, heier jeg på at hun faktisk setter grenser nå.

Faren min har vært sammen med sin nåværende kone i snart 20 år - en flott dame jeg har et godt forhold til. Men selv om jeg kjenner barna hennes og treffer dem innimellom (og ikke har noe imot dem) ville det ikke være naturlig å invitere dem til mine feiringer - de er ikke min familie.

• Liker 5
  • Nyttig 13
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Så det forventes at bruden skal invitere fire familier? Morsiden + partners side, farsiden + partners side? Hva med brudgommen? 

Det blir fort et fryktelig stort og dyrt bryllup. 

Om far og mor har inngått i et samboerskap etter at bruden har blitt voksen og flyttet ut, er det også veldig begrenset hvor godt kjent hun har blitt kjent med disse. Det er måte på hvor mye man orker å investere i når en foreldre blir sammen med partner nummer ørtner. 

Anonymkode: 92046...f58

Det blir jo veldig hypotetisk. Det er vi foreldre som betaler, så det handler ikke om penger.

Skrevet
AnonymBruker skrev (56 minutter siden):

Datter skal gifte seg. Men nekter å invitere fars nye familie til bryllipet. Far og datter har alltid hatt et nært forhold, men hun har aldri akseptert at han fant ei ny etter skilsmissen. Nå synes alle på den siden at hele bryllupet bare er trist og kjipt. 

Hvem er kjip her? Hva skal man gjøre?

Dette burde ikke engang være et tema. Hun bestemmer.

Anonymkode: 323ab...d45

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det blir jo veldig hypotetisk. Det er vi foreldre som betaler, så det handler ikke om penger.

Hvorfor betaler dere? Er det for å være med og bestemme, eller er det en ren gave uten betingelser? Jeg hverken gir eller tar imot gaver som kommer med betingelser, det er ikke reelle gaver i mine øyne.  Betaler ikke brudeparet noe selv, deler du og far regningen 50/50? 

Anonymkode: 848c7...391

• Liker 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Datter skal gifte seg. Men nekter å invitere fars nye familie til bryllipet. Far og datter har alltid hatt et nært forhold, men hun har aldri akseptert at han fant ei ny etter skilsmissen. Nå synes alle på den siden at hele bryllupet bare er trist og kjipt. 

Hvem er kjip her? Hva skal man gjøre?

Dette er brud og brudgoms valg og andre skal bare annerkjenne og godta.

Det er Deres dag ikke andres

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (39 minutter siden):

Far må, som alle andre, få ha med sin partner. Resten av «stefamilen» er opp til brudeparet.

Anonymkode: c80c6...a40

Han må ikke

• Liker 1
  • Nyttig 3
Skrevet

Svigerfamilien må da ikke være med i bryllupet. 
Men tenker litt på far her. Har hun et godt forhold til han og Hannes kjæreste? 
Hvis så hvorfor ikke invitere de to? 
Men hvis ikke så respekterer man hva bruden vil gjøre. Det er tross alt deres dag. 

Anonymkode: 61065...e37

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hun virker ikke å akseptere noen "nye" på noen av sidene.

Ts

Hvorfor så vag? Har du ny partner? Er han invitert?

Når du sier «fars nye familie», går jeg utifra at han har giftet seg på ny og fått flere barn. Men han har altså en ny samboer han har hatt i et par år, og de har ingen felles barn. Hvem er da hans «nye familie»? Hennes barn fra før, eller foreldre?

Det er ikke naturlig at de er invitert. Men far er selvsagt invitert med partner. Får han ikke ha henne med, kan han også takke nei på egne vegne - noe jeg håper han gjør.

Hvis det er reelt at far faktisk betaler halvparten av hele greia og heller ikke får ha med seg gjest, så oppfører din datter seg som en ufordragelig drittunge.

• Liker 7
Skrevet
Fru Uperfekt skrev (1 time siden):

Dette er brud og brudgoms valg og andre skal bare annerkjenne og godta.

Det er Deres dag ikke andres

Men da kan de også ta regningen selv.

• Nyttig 2
Skrevet
Lønnesirup01 skrev (38 minutter siden):

Men da kan de også ta regningen selv.

Ja, jeg hadde uten tvil heller betalt selv og evt hatt et mindre bryllup, enn å bli presset til å invitere noen jeg absolutt ikke ville hatt der. Enten er økonomisk hjelp til bryllupet en gave, eller så er det et pressmiddel. 

• Liker 6
  • Nyttig 6
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Ts

Beklager, misforsto noe bare.

Endret av got2go
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Ts

Datteren virker som en bortskjemt sutrekopp! Hvorfor skal ikke far få lov til å ha med sin partner? Ønsker datteren at far holder seg singel hele livet etter en skilsmisse for å behage hennes høyhet prinsessen? 
Det er sært å ikke la nære familiemedlemmer ha med sin partner i bryllup. Det er greit at det er brudeparets dag. Men voksne mennesker burde klare å tenke på helheten. 

Anonymkode: 2caad...299

• Liker 7
  • Nyttig 1
Skrevet

Brudeparet bestemmer selvsagt gjestelisten. 

Anonymkode: 99bd2...eac

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Man skal respektere brudeparets ønsker og la diskusjonen ligge.

Anonymkode: 7c2a1...2bf

Helt korrekt det er de som bestemmer dette, og ingen andre.

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Datteren virker som en bortskjemt sutrekopp! Hvorfor skal ikke far få lov til å ha med sin partner? Ønsker datteren at far holder seg singel hele livet etter en skilsmisse for å behage hennes høyhet prinsessen? 
Det er sært å ikke la nære familiemedlemmer ha med sin partner i bryllup. Det er greit at det er brudeparets dag. Men voksne mennesker burde klare å tenke på helheten. 

Anonymkode: 2caad...299

Hvem mine barn inviterer i et bryllup skal jeg aldri blande meg opp i noen gang. Om det er noen jeg ikke liker ? Det er mitt problem, og jeg takler det omtrent på følgende måte !  Det er brudeparets dag, og jeg vil ikke ha noen mening om det. Om det er noen jeg ikke liker, jeg kan leve godt med det hele tiden. Jeg trenger ikke sosialisere med de under seremonien eller på festen etterpå. Det er brudeparets dag, og ikke mitt  psykososiale behandlingsted :) 

• Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Brudeparet bestemmer selvsagt gjestelisten. 

Anonymkode: 99bd2...eac

TomKrus skrev (2 minutter siden):

Helt korrekt det er de som bestemmer dette, og ingen andre.

Så man kan splitte og herske, tråkke på andres følelser uten å trenge å tenke på andre eller konsekvenser?  Bare fordi det er "hennes dag"? 

Jeg har ikke partner på samme måte, men det er ikke hyggelig å tenke på at jeg havner i samme situasjon en dag.

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Så man kan splitte og herske, tråkke på andres følelser uten å trenge å tenke på andre eller konsekvenser?  Bare fordi det er "hennes dag"? 

Jeg har ikke partner på samme måte, men det er ikke hyggelig å tenke på at jeg havner i samme situasjon en dag.

Hvordan er det splitt og hersk? Far klarer vel en dag borte fra sin nye familie uten at de går dukken? 

• Liker 7
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...