Belima Skrevet 8 timer siden #1 Skrevet 8 timer siden Er det noen som kan hjelpe meg med en oppskrift på pai str 30 x 40 cm. Finner ingen når jeg søker. Hvis noen også vet hvor mye egg-fløte/melk jeg også trenger så blir jeg kjempeglad. Det er mat og matpakke til en ungdom som trener mye og en mormor. Han jobber 8 timer kveld og trenger godt med mat på jobben.
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #2 Skrevet 8 timer siden Paideig (pâte brisée / vanlig kortdeig) — nok til å kle 30 x 40 cm: 600 g hvetemel 300 g kaldt smør, i terninger 2 ts salt (bruk 1 ss sukker hvis du vil ha søt bunn) 2 store egg 60–100 ml iskaldt vann, etter behov Fremgangsmåte: Bland mel og salt/sukker. Smuldre inn kaldt smør med fingrene eller i food processor til blandingen ligner grove smuler. Tilsett eggene og litt kaldt vann, rør til deigen akkurat samler seg. Ikke overarbeid. Form til en flat skive, pakk i plast og la hvile i kjøleskap 30–60 min. Kjevle ut mellom bakepapir til størrelse som dekker formen med litt overheng. Kle formen, trykk godt inn i kantene, kutt bort overskudd. Forstek (blindbake) ved 200 °C i 10–15 min med tørre erter/bakepapir over om ønskelig, eller forstek kun bunnen i 8–10 min før fyll. Anonymkode: acc65...dba 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå