Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Nå er det lenge siden jeg har vært her inne. Av flere årsaker egentlig. Kan vel bare si at livet har skjedd. 
Men nå trenger jeg igjen et sted hvor jeg kan skrive av meg tiden som kommer. 
Det er slik at vekta igjen har rast oppover, for andre gang siden min forrige dagbok her. 
Og jeg skal igjen ta fatt på en vektnedgang. Denne ganger har jeg tro på at det er for siste gang. 
Etter å ha gått på alle mulige dietter og livsstilsendringer, medisiner for vektnedgang, lagt inn ekstra aktivitet i hverdagen skal jeg nå ta i bruk det siste verktøyet i verktøykassa; overvektsoperasjon. 
Jeg har holdt på veldig mange av de gode livsstilsendringene fra tidligere, men sykdom og medisiner har satt enkelte kjepper i hjulene for meg. Det samme har forsåvidt all jojo’en fra alle mine voksenår også. 
Jeg stopper nå denne prosessen før jeg kommer opp på 107,4 igjen, som var startvekta på forrige dagbok. 
Nå er jeg rundt 90, etter å ha gått opp 10 kg bare det siste året - selv om jeg har prøvd å holde fokus på sunn mat i riktige mengder. Så dette går jo ikke. 

Operasjonsdato er om 16 dager.
Jeg bruker tiden nå i forkant til å lese alt jeg kommer over av erfaringer og tips. Jeg har handlet inn nødvendigheter og ‘kjekt og ha’ til etter operasjonen. Og tror jeg er så godt forberedt som jeg kan. I allefall blir jeg det i løpet av de neste ukene. 
Jeg har ingen som kan være sammen med meg like etter operasjonen, så planen er å bli på sykehuset en ekstra natt. 

Velkommen til å følge nok en reise med meg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...