AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 07:18 #1 Skrevet onsdag kl. 07:18 Jeg leier en leilighet og fikk brev om at de skal skifte rør utenfor blokken i November. Så vi blir uten vann i 2 uker. Jeg er konfiktsky og tørr ikke å spørre huseier om reduksjon på husleien. Hadde håpet at han sa noe. Hva hadde du gjort? Anonymkode: f469a...ceb
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 07:52 #2 Skrevet onsdag kl. 07:52 Hadde spurt Anonymkode: ac952...89f 1
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 07:56 #3 Skrevet onsdag kl. 07:56 Hvordan løser de vann-mangelen for resten av blokka? Vil anta at det ordnes noe midlertidig for dere Anonymkode: 9047c...386 1 1
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 07:58 #4 Skrevet onsdag kl. 07:58 Taper jo ikke noe på å spørre, i verste fall får du nei. Men jeg tror ikke det er helt sånn ting fungerer altså, noen ganger byttes rør eller så ryker de, og kommunen eller hvem som nå fikser det, setter opp vannkraner og utedoer og diverse. Been there done that, det er en ulempe men en del av livet og ingen som kompenserer deg for det. Så lenge det ikke er huseier selv som driver og bytter rør og stenger av vannet, så tenker jeg ikke du har krav på noe. Blir som å kreve pengene tilbake for sydenturen fordi været var dårlig. Det er ikke alt som er innenfor deres ansvar eller kontroll. Anonymkode: 731fa...1af 5 3
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 08:04 #5 Skrevet onsdag kl. 08:04 Dette er jo utenfor huseiers kontroll, så huseier kan vel ikke lastes for dette. Tviler veldig sterkt på at huseier kan si til banken "kommunen skal renovere vannledningen til huset mitt, så dere kan ikke belaste meg renter på lånet denne mnd" og få redusert betaling.... Anonymkode: 960b2...e5a 8 2
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 08:11 #6 Skrevet onsdag kl. 08:11 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Hvordan løser de vann-mangelen for resten av blokka? Vil anta at det ordnes noe midlertidig for dere Anonymkode: 9047c...386 Tror det blir satt opp toalett og dusj muligheter ute Anonymkode: f469a...ceb 1
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 08:11 #7 Skrevet onsdag kl. 08:11 Når man bor i blokk og det er rørskifte så får ikke beboerne redusert husleie samme for deg. De har nok en plan hvordan dette skal gjøres så dere både kan bruke toalett og få vann. Siden du leier har du sikkert ikke fått med deg hele informasjonen. Anonymkode: d7cb0...999 3
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 08:15 #8 Skrevet onsdag kl. 08:15 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Når man bor i blokk og det er rørskifte så får ikke beboerne redusert husleie samme for deg. De har nok en plan hvordan dette skal gjøres så dere både kan bruke toalett og få vann. Siden du leier har du sikkert ikke fått med deg hele informasjonen. Anonymkode: d7cb0...999 Det er sant. Informasjon kommer sikkert til huseier Anonymkode: f469a...ceb
Hensatt Skrevet onsdag kl. 08:20 #9 Skrevet onsdag kl. 08:20 Du kan jo ikke bo der helt uten vann i to uker. De må jo ha en plan for toaletter, dusj osv. Spør huseier hva planen deres er disse to ukene, evt må du bo hotell eller noe i mellomtiden. 1
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 08:21 #10 Skrevet onsdag kl. 08:21 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Dette er jo utenfor huseiers kontroll, så huseier kan vel ikke lastes for dette. Tviler veldig sterkt på at huseier kan si til banken "kommunen skal renovere vannledningen til huset mitt, så dere kan ikke belaste meg renter på lånet denne mnd" og få redusert betaling.... Anonymkode: 960b2...e5a Akkurat! Noen tror alt er mulig. Anonymkode: 7110f...f35 2
Hensatt Skrevet onsdag kl. 08:29 #11 Skrevet onsdag kl. 08:29 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Akkurat! Noen tror alt er mulig. Anonymkode: 7110f...f35 Det er uansett utleier som er ansvarlig for leietaker, så dersom ikke leiligheten er beboelig i den perioden, må utleier gi kompensasjon slik at leietaker kan finne seg en annen plass å bo eller stille med midlertidig losji. Også litt rart at leietaker her ikke har fått noe videre informasjon om hvordan det evt skal tilrettelegges. 1
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 09:02 #12 Skrevet onsdag kl. 09:02 Hensatt skrev (30 minutter siden): Det er uansett utleier som er ansvarlig for leietaker, så dersom ikke leiligheten er beboelig i den perioden, må utleier gi kompensasjon slik at leietaker kan finne seg en annen plass å bo eller stille med midlertidig losji. Også litt rart at leietaker her ikke har fått noe videre informasjon om hvordan det evt skal tilrettelegges. Jeg sendte melding til utleier nå og spurte om hva jeg skal gjøre med toalett og dusj. Det blir satt ut vogner med toalett og dusj uten blokken. Så det går sikkert fint. Men så kommer matlaging og vask av klær da. Men jeg finner en plan på det. Skal ikke spørre om reduksjon i husleie. Skjønner jo at han må betale huslånet og felleskostnader uansett Anonymkode: f469a...ceb 2
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 09:19 #13 Skrevet onsdag kl. 09:19 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Jeg sendte melding til utleier nå og spurte om hva jeg skal gjøre med toalett og dusj. Det blir satt ut vogner med toalett og dusj uten blokken. Så det går sikkert fint. Men så kommer matlaging og vask av klær da. Men jeg finner en plan på det. Skal ikke spørre om reduksjon i husleie. Skjønner jo at han må betale huslånet og felleskostnader uansett Anonymkode: f469a...ceb At vannet blir borte pga vedlikehold er slik som kan skje. Personlig hadde jeg vasket alt av klær, slik at det ikke var noe problem å leve et par tre uker uten å vaske. Så hadde jeg kjøpt en slik: https://www.thansen.no/brand/porta-potti Hadde lagret vann på flasker til mat og en slik til å vaske hender: https://www.foodstuff.no/products/g-max-sammenleggbar-vanndunk-20l-med-tappekran?gad_source=1&gad_campaignid=23589093736&gbraid=0AAAAACVYQL8OISFXQzAYSumLEuRTR_ZBX&gclid=EAIaIQobChMIxazP0cinlwMVhBCiAx3IwDVFEAQYAyABEgLNgPD_BwE eventuelt denne: https://www.biltema.no/fritid/friluftsliv-og-camping/vannkanner/vanndunk-20-liter-2000050685 Dusj er det jeg hadde slitt mest med, men det går å låne av noen et par uker. Anonymkode: 6c811...d66 1 1
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 09:22 #14 Skrevet onsdag kl. 09:22 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): At vannet blir borte pga vedlikehold er slik som kan skje. Personlig hadde jeg vasket alt av klær, slik at det ikke var noe problem å leve et par tre uker uten å vaske. Så hadde jeg kjøpt en slik: https://www.thansen.no/brand/porta-potti Hadde lagret vann på flasker til mat og en slik til å vaske hender: https://www.foodstuff.no/products/g-max-sammenleggbar-vanndunk-20l-med-tappekran?gad_source=1&gad_campaignid=23589093736&gbraid=0AAAAACVYQL8OISFXQzAYSumLEuRTR_ZBX&gclid=EAIaIQobChMIxazP0cinlwMVhBCiAx3IwDVFEAQYAyABEgLNgPD_BwE eventuelt denne: https://www.biltema.no/fritid/friluftsliv-og-camping/vannkanner/vanndunk-20-liter-2000050685 Dusj er det jeg hadde slitt mest med, men det går å låne av noen et par uker. Anonymkode: 6c811...d66 Dusj er jo det enkleste av alt, er bare dusje på treningssenteret. Er du ikke medlem, så er det ofte 2 ukers gratis prøveperiode på diverse sentere, eller man bare betaler 329kr for en mnd. Anonymkode: 731fa...1af 1
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 09:34 #15 Skrevet onsdag kl. 09:34 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Dusj er jo det enkleste av alt, er bare dusje på treningssenteret. Er du ikke medlem, så er det ofte 2 ukers gratis prøveperiode på diverse sentere, eller man bare betaler 329kr for en mnd. Anonymkode: 731fa...1af Jeg kan dusje på jobb. Det verste er egentlig å gå ut på toalettet om natten Anonymkode: f469a...ceb
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 09:40 #16 Skrevet onsdag kl. 09:40 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Jeg kan dusje på jobb. Det verste er egentlig å gå ut på toalettet om natten Anonymkode: f469a...ceb Jeg hadde faktisk brukt en god gammeldags potte til det 😂 Anonymkode: 0b6f7...a50
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 09:40 #17 Skrevet onsdag kl. 09:40 Hensatt skrev (1 time siden): Det er uansett utleier som er ansvarlig for leietaker, så dersom ikke leiligheten er beboelig i den perioden, må utleier gi kompensasjon slik at leietaker kan finne seg en annen plass å bo eller stille med midlertidig losji. Også litt rart at leietaker her ikke har fått noe videre informasjon om hvordan det evt skal tilrettelegges. Tull! Det settes ofte opp vanndunker som de kan hente fra ved slike ting! Anonymkode: 7110f...f35
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 09:44 #18 Skrevet onsdag kl. 09:44 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Jeg kan dusje på jobb. Det verste er egentlig å gå ut på toalettet om natten Anonymkode: f469a...ceb https://www.thansen.no/brand/porta-potti Anonymkode: 6c811...d66
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 09:45 #19 Skrevet onsdag kl. 09:45 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg hadde faktisk brukt en god gammeldags potte til det 😂 Anonymkode: 0b6f7...a50 Ja, det går det, selv om det er litt rart 🤣 Anonymkode: f469a...ceb
Hensatt Skrevet onsdag kl. 12:53 #20 Skrevet onsdag kl. 12:53 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Tull! Det settes ofte opp vanndunker som de kan hente fra ved slike ting! Anonymkode: 7110f...f35 Det er derfor jeg skrev "dersom". Utleier er ansvarlig for leietakers boforhold, så skjønner ikke helt hva du mener er tull.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå