Postmann Skrevet tirsdag kl. 22:15 #1 Skrevet tirsdag kl. 22:15 Jeg er svært forelsket i en opptatt kvinne og følelsene er besvart. Når vi møtes en sjelden gang slår det gnister og vi storkoser oss. Men hun har som sagt en hun har valgt av økonomiske og trygge grunner. Ikke at jeg er utrygg på noe vis, men er ikke mangemillionær som denne andre. Kvinnen har en tøff tid bak seg og vil forståelig nok kjenne på denne tryggheten i sitt liv. Men, og det er et stort men, hun har dype og ekte følelser for meg. Følelser hun ikke greier å holde nede. Når vi møtes både tilfeldig og planlagt bobler hun helt over. Dette er veldig drygt å leve med for meg, for jeg vil jo gjerne ha denne fantastiske kvinnen som min endelige. Samtidig som hun ikke greier å ta spranget. Vanskelig sak dette. Vi vet vi hadde fått det godt sammen og vi har veldig like verdier og holdninger. Huff, dette var kveldens hjertelette 😅 2
lollypolly Skrevet tirsdag kl. 22:32 #2 Skrevet tirsdag kl. 22:32 Ikke gjør dette til en konkurranse mot mangemillionæren. Du trenger ikke bevise at du er trygg nok, rik nok eller verdifull nok. Hvis hun en dag velger deg, bør det være fordi hun ønsker livet med deg, og hvem du er som person. Jeg tviler ikke på at hun har ekte følelser for deg. Men ikke gjør hennes følelser til et løfte om at hun en dag kommer til å velge deg. Se heller på hva hun faktisk gjør. Hvis hun velger det andre livet, må du forholde deg til det – selv om hjertet hennes samtidig trekkes mot deg. Hun har valgt trygghet, kanskje fordi hun etter en tøff periode trenger nettopp det. Men hennes valg får en konsekvens for deg: Du blir stående og håpe på et sprang hun foreløpig ikke er villig til å ta. Og akkurat der ville jeg vært litt forsiktig med tanken «vi vet vi hadde fått det godt sammen». Det kan godt være sant. Men dere vet egentlig ikke hvordan et helt liv sammen ville blitt. Det dere vet, er at kjemien og følelsene er sterke når dere møtes. Resten må eventuelt prøves i virkeligheten. Kort sagt: Jeg synes følelsene dine gir veldig mening. Men jeg ville passet på at du ikke bygger hele fremtiden din på hva hun føler, når det foreløpig er hva hun velger som avgjør hvor dere faktisk står. 2 3
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 22:37 #3 Skrevet tirsdag kl. 22:37 Ville ha kuttet henne ut. Anonymkode: a9934...63b 1
Postmann Skrevet tirsdag kl. 22:38 Forfatter #4 Skrevet tirsdag kl. 22:38 lollypolly skrev (4 minutter siden): Ikke gjør dette til en konkurranse mot mangemillionæren. Du trenger ikke bevise at du er trygg nok, rik nok eller verdifull nok. Hvis hun en dag velger deg, bør det være fordi hun ønsker livet med deg, og hvem du er som person. Jeg tviler ikke på at hun har ekte følelser for deg. Men ikke gjør hennes følelser til et løfte om at hun en dag kommer til å velge deg. Se heller på hva hun faktisk gjør. Hvis hun velger det andre livet, må du forholde deg til det – selv om hjertet hennes samtidig trekkes mot deg. Hun har valgt trygghet, kanskje fordi hun etter en tøff periode trenger nettopp det. Men hennes valg får en konsekvens for deg: Du blir stående og håpe på et sprang hun foreløpig ikke er villig til å ta. Og akkurat der ville jeg vært litt forsiktig med tanken «vi vet vi hadde fått det godt sammen». Det kan godt være sant. Men dere vet egentlig ikke hvordan et helt liv sammen ville blitt. Det dere vet, er at kjemien og følelsene er sterke når dere møtes. Resten må eventuelt prøves i virkeligheten. Kort sagt: Jeg synes følelsene dine gir veldig mening. Men jeg ville passet på at du ikke bygger hele fremtiden din på hva hun føler, når det foreløpig er hva hun velger som avgjør hvor dere faktisk står. Veldig enig i det du skriver. Jeg er en oppegående og rasjonell mann, men følelser kan spille de fleste av oss et puss. 😅 2
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 23:19 #5 Skrevet tirsdag kl. 23:19 Jeg tror det beste for deg, Ts, og henne, det er å kutte kontakten. I din situasjon ville jeg ha sagt til henne hva du føler for henne, og at du inderlig gjerne skulle ønske at hun var fri slik at dere kunne blitt bedre kjent. Men også at siden hun er i et forhold, så kan du ikke lenger fortsette å møte henne. Både fordi det gjør for vondt for deg, og fordi du ikke ønsker å være nr. to i en potensiell partners liv. Hun har tatt et valg om å være hos sin mangemillionær. Ønsker hun noe annet i livet, da må hun også ta valget om å avslutte forholdet til mangemillionæren, slik at hun blir fri til å skape en relasjon som er bygget på riktige følelser, med deg eller en annen mann. Jeg hadde sagt til henne at du avslutter all kontakt nå, og at du forventer at hun respekterer dette så lenge hun velger å bli hos sin mann. For du vil ikke være en hemmelighet i hennes liv, du vil ikke være nr. to. Si også at hvis hun er seriøs med sine følelser for deg, så må hun ta ansvar for å rydde opp i eget liv, slik at hun blir fri til å elske en annen. Og, at hvis hun har gått fra mannen og har blitt singel og fri, og bor for seg selv, så kan hun ta kontakt med deg og høre hvor du er i livet. Men gjør det også klart at så lenge hun velger sitt liv med den mannen hun bor sammen med, så må også du gå videre med ditt liv. Du kommer ikke til å sitte ensom og vente på at hun kanskje en gang i fremtiden muligens kommer til å gå fra ham. Så lenge hun er opptatt, så må og vil du forholde deg til at hun er utilgjengelig, og derfor fortsette ditt liv uten henne. Om hun faktisk ønsker å ha mer med deg å gjøre, da må hun først rydde opp i eget liv, bli singel og bo alene - da kan hun kontakt deg for å se hvor du er i livet. Men det er veldig viktig, Ts, at du ikke sitter og venter og håper på at hun skal gjøre noe. For dessverre er det liten sjanse for at hun faktisk kommer til å gå fra han hun deler livet med nå, når hun ikke allerede har gjort det. Hadde hun virkelig elsket deg, så hadde hun gått. Og en annen ting - du sier hun har hatt et tøft liv. Det virker som om hun burde gått i terapi før hun ble sammen med noen, kanskje før hun går ut av det forholdet hun er i nå. For siden det økonomiske og materialistiske er så viktig for henne, så er det dessverre også store sjanser for at hvis hun gikk fra den mannen, at hun raskt ville blitt misfornøyd i et nytt forhold, enten det var med deg eller en annen mann. Denne dama høres dessverre ut som en du vil få problemer med. Hun vil ha i pose og sekk, og hun er ikke villig til å gå fra pengene til mangemillionæren. Husk også, dette er en dame som vet hun ikke har riktige følelser for han hun er sammen med, likevel later hun som og blir hos ham pga. hans økonomi og materielle status. Det betyr at hun ikke bryr seg om hva hennes partner føler - og det viser hun både når det gjelder hennes forhold til han hun bor med, og det gjelder i forhold til hennes forhold til deg. Det vil si, denne kvinnen har også en ganske stor del egoisme i seg. Som andre skriver, jeg tror ikke hun egentlig elsker deg. For hadde hun gjort det, så hadde hun ikke ønsket at du skal leve ditt liv som en nummer to, som en elsker, men ikke en hun vil dele livet med. Hennes handlinger viser at hun ikke elsker deg, i hvert fall ikke nok til å dele livet sitt med deg. Du fortjener langt bedre, Ts, du fortjener en kvinne som faktisk elsker deg og som er fri til å elske deg. Du fortjener en kvinne som velger deg for den du er! Les deg forresten også opp på hva psykologien sier om "hekt", f.eks. "Hekta på et håp om kjærlighet" av Sissel Gran og Nora Skaug. Anonymkode: 67a76...5b7 1 1
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 23:39 #6 Skrevet tirsdag kl. 23:39 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ville ha kuttet henne ut. Anonymkode: a9934...63b Det er det aller enkleste som slett ikke er enkelt å gjøre Anonymkode: ffc9e...049
Maskinfører Skrevet i går, 00:18 #7 Skrevet i går, 00:18 Jeg ville kutta henne ut på den måten venn kunne hun kanskje vært
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #8 Skrevet 23 timer siden Postmann skrev (7 timer siden): Jeg er svært forelsket i en opptatt kvinne og følelsene er besvart. Når vi møtes en sjelden gang slår det gnister og vi storkoser oss. Men hun har som sagt en hun har valgt av økonomiske og trygge grunner. Ikke at jeg er utrygg på noe vis, men er ikke mangemillionær som denne andre. Kvinnen har en tøff tid bak seg og vil forståelig nok kjenne på denne tryggheten i sitt liv. Men, og det er et stort men, hun har dype og ekte følelser for meg. Følelser hun ikke greier å holde nede. Når vi møtes både tilfeldig og planlagt bobler hun helt over. Dette er veldig drygt å leve med for meg, for jeg vil jo gjerne ha denne fantastiske kvinnen som min endelige. Samtidig som hun ikke greier å ta spranget. Vanskelig sak dette. Vi vet vi hadde fått det godt sammen og vi har veldig like verdier og holdninger. Huff, dette var kveldens hjertelette 😅 Jeg synes svarene i tråden din er i overkant negative. Typisk KG. Jeg skal komme med et annet perspektiv. Jeg tror det kan bli noe av dette. Ikke fordi gnister alene er nok men fordi det hun kjenner for deg allerede har vist seg å være sterkere enn det hun klarer å styre. Trygghet som er kjøpt med følelser hun må holde nede er jo sjelden stabil på sikt. Du sier det bobler over, da er det ikke flørt for moro skyld, men noe ekte. Sånne ting forsvinner ikke bare fordi livet ved siden av ser ordnet ut. Mange som blir i et forhold av slike grunner merker jo etter hvert at roen ikke fyller det som mangler og en dag er det over. Forskjellen mellom deg og han er ikke at du er utrygg men at du er den hun faktisk kjenner noe dypt for. Penger kan kjøpe rammer om men de kjøper ikke det som skjer når dere er i samme rom.. Hun har ikke tatt spranget ennå og det er lov å la henne bruke tid. Etter en tøff periode trenger noen å kjenne at bakken holder før de går. Det er mange ting å ta hensyn til. At følelsene ikke lar seg legge ned tyder på at valget ikke er avsluttet eller unnagjort. Det er fortsatt åpent. Så lenge hun søker deg og ikke klarer å dempe det er det ikke over. Det er mine tanker. Anonymkode: c536e...28e 1 1
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #9 Skrevet 23 timer siden AnonymBruker skrev (6 timer siden): Jeg tror det beste for deg, Ts, og henne, det er å kutte kontakten. I din situasjon ville jeg ha sagt til henne hva du føler for henne, og at du inderlig gjerne skulle ønske at hun var fri slik at dere kunne blitt bedre kjent. Men også at siden hun er i et forhold, så kan du ikke lenger fortsette å møte henne. Både fordi det gjør for vondt for deg, og fordi du ikke ønsker å være nr. to i en potensiell partners liv. Hun har tatt et valg om å være hos sin mangemillionær. Ønsker hun noe annet i livet, da må hun også ta valget om å avslutte forholdet til mangemillionæren, slik at hun blir fri til å skape en relasjon som er bygget på riktige følelser, med deg eller en annen mann. Jeg hadde sagt til henne at du avslutter all kontakt nå, og at du forventer at hun respekterer dette så lenge hun velger å bli hos sin mann. For du vil ikke være en hemmelighet i hennes liv, du vil ikke være nr. to. Si også at hvis hun er seriøs med sine følelser for deg, så må hun ta ansvar for å rydde opp i eget liv, slik at hun blir fri til å elske en annen. Og, at hvis hun har gått fra mannen og har blitt singel og fri, og bor for seg selv, så kan hun ta kontakt med deg og høre hvor du er i livet. Men gjør det også klart at så lenge hun velger sitt liv med den mannen hun bor sammen med, så må også du gå videre med ditt liv. Du kommer ikke til å sitte ensom og vente på at hun kanskje en gang i fremtiden muligens kommer til å gå fra ham. Så lenge hun er opptatt, så må og vil du forholde deg til at hun er utilgjengelig, og derfor fortsette ditt liv uten henne. Om hun faktisk ønsker å ha mer med deg å gjøre, da må hun først rydde opp i eget liv, bli singel og bo alene - da kan hun kontakt deg for å se hvor du er i livet. Men det er veldig viktig, Ts, at du ikke sitter og venter og håper på at hun skal gjøre noe. For dessverre er det liten sjanse for at hun faktisk kommer til å gå fra han hun deler livet med nå, når hun ikke allerede har gjort det. Hadde hun virkelig elsket deg, så hadde hun gått. Og en annen ting - du sier hun har hatt et tøft liv. Det virker som om hun burde gått i terapi før hun ble sammen med noen, kanskje før hun går ut av det forholdet hun er i nå. For siden det økonomiske og materialistiske er så viktig for henne, så er det dessverre også store sjanser for at hvis hun gikk fra den mannen, at hun raskt ville blitt misfornøyd i et nytt forhold, enten det var med deg eller en annen mann. Denne dama høres dessverre ut som en du vil få problemer med. Hun vil ha i pose og sekk, og hun er ikke villig til å gå fra pengene til mangemillionæren. Husk også, dette er en dame som vet hun ikke har riktige følelser for han hun er sammen med, likevel later hun som og blir hos ham pga. hans økonomi og materielle status. Det betyr at hun ikke bryr seg om hva hennes partner føler - og det viser hun både når det gjelder hennes forhold til han hun bor med, og det gjelder i forhold til hennes forhold til deg. Det vil si, denne kvinnen har også en ganske stor del egoisme i seg. Som andre skriver, jeg tror ikke hun egentlig elsker deg. For hadde hun gjort det, så hadde hun ikke ønsket at du skal leve ditt liv som en nummer to, som en elsker, men ikke en hun vil dele livet med. Hennes handlinger viser at hun ikke elsker deg, i hvert fall ikke nok til å dele livet sitt med deg. Du fortjener langt bedre, Ts, du fortjener en kvinne som faktisk elsker deg og som er fri til å elske deg. Du fortjener en kvinne som velger deg for den du er! Les deg forresten også opp på hva psykologien sier om "hekt", f.eks. "Hekta på et håp om kjærlighet" av Sissel Gran og Nora Skaug. Anonymkode: 67a76...5b7 Kan du slutte med Sissel Gran? Herregud! Anonymkode: c536e...28e 1
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #10 Skrevet 22 timer siden AnonymBruker skrev (6 timer siden): Jeg tror det beste for deg, Ts, og henne, det er å kutte kontakten. I din situasjon ville jeg ha sagt til henne hva du føler for henne, og at du inderlig gjerne skulle ønske at hun var fri slik at dere kunne blitt bedre kjent. Men også at siden hun er i et forhold, så kan du ikke lenger fortsette å møte henne. Både fordi det gjør for vondt for deg, og fordi du ikke ønsker å være nr. to i en potensiell partners liv. Hun har tatt et valg om å være hos sin mangemillionær. Ønsker hun noe annet i livet, da må hun også ta valget om å avslutte forholdet til mangemillionæren, slik at hun blir fri til å skape en relasjon som er bygget på riktige følelser, med deg eller en annen mann. Jeg hadde sagt til henne at du avslutter all kontakt nå, og at du forventer at hun respekterer dette så lenge hun velger å bli hos sin mann. For du vil ikke være en hemmelighet i hennes liv, du vil ikke være nr. to. Si også at hvis hun er seriøs med sine følelser for deg, så må hun ta ansvar for å rydde opp i eget liv, slik at hun blir fri til å elske en annen. Og, at hvis hun har gått fra mannen og har blitt singel og fri, og bor for seg selv, så kan hun ta kontakt med deg og høre hvor du er i livet. Men gjør det også klart at så lenge hun velger sitt liv med den mannen hun bor sammen med, så må også du gå videre med ditt liv. Du kommer ikke til å sitte ensom og vente på at hun kanskje en gang i fremtiden muligens kommer til å gå fra ham. Så lenge hun er opptatt, så må og vil du forholde deg til at hun er utilgjengelig, og derfor fortsette ditt liv uten henne. Om hun faktisk ønsker å ha mer med deg å gjøre, da må hun først rydde opp i eget liv, bli singel og bo alene - da kan hun kontakt deg for å se hvor du er i livet. Men det er veldig viktig, Ts, at du ikke sitter og venter og håper på at hun skal gjøre noe. For dessverre er det liten sjanse for at hun faktisk kommer til å gå fra han hun deler livet med nå, når hun ikke allerede har gjort det. Hadde hun virkelig elsket deg, så hadde hun gått. Og en annen ting - du sier hun har hatt et tøft liv. Det virker som om hun burde gått i terapi før hun ble sammen med noen, kanskje før hun går ut av det forholdet hun er i nå. For siden det økonomiske og materialistiske er så viktig for henne, så er det dessverre også store sjanser for at hvis hun gikk fra den mannen, at hun raskt ville blitt misfornøyd i et nytt forhold, enten det var med deg eller en annen mann. Denne dama høres dessverre ut som en du vil få problemer med. Hun vil ha i pose og sekk, og hun er ikke villig til å gå fra pengene til mangemillionæren. Husk også, dette er en dame som vet hun ikke har riktige følelser for han hun er sammen med, likevel later hun som og blir hos ham pga. hans økonomi og materielle status. Det betyr at hun ikke bryr seg om hva hennes partner føler - og det viser hun både når det gjelder hennes forhold til han hun bor med, og det gjelder i forhold til hennes forhold til deg. Det vil si, denne kvinnen har også en ganske stor del egoisme i seg. Som andre skriver, jeg tror ikke hun egentlig elsker deg. For hadde hun gjort det, så hadde hun ikke ønsket at du skal leve ditt liv som en nummer to, som en elsker, men ikke en hun vil dele livet med. Hennes handlinger viser at hun ikke elsker deg, i hvert fall ikke nok til å dele livet sitt med deg. Du fortjener langt bedre, Ts, du fortjener en kvinne som faktisk elsker deg og som er fri til å elske deg. Du fortjener en kvinne som velger deg for den du er! Les deg forresten også opp på hva psykologien sier om "hekt", f.eks. "Hekta på et håp om kjærlighet" av Sissel Gran og Nora Skaug. Anonymkode: 67a76...5b7 Kan du slutte med Sissel Gran? Herregud! Anonymkode: c536e...28e 1
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #11 Skrevet 22 timer siden AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Kan du slutte med Sissel Gran? Herregud! Anonymkode: c536e...28e Sissel Gran eller ikke, dette er et klassisk eksempel på periodisk belønning. Periodisk belønning (også kalt periodisk forsterkning) er en psykologisk mekanisme der uforutsigbar veksling mellom positiv og negativ oppmerksomhet skaper sterk avhengighet. Dopamin: Hjernen frigjør belønningsstoffet dopamin når du først får oppmerksomhet. Usikkerheten forsterker suget. Sammenligning: Mekanismen er den samme som gjør at folk blir avhengige av spilleautomater. Du drar i spaken i håp om gevinst. Jeg hører telefonen ringe Snubler i teppet når jeg løper for å ta'n Og når jeg løfter av røret Og hører stemmen din se veit jeg hva det er Typen din er vel på ferie Se kanskje du har ått fri i kveld Mulig at dere har slått opp Se du sitter der for deg sjæl For jeg er den du veit sier aldri nei Jeg kommer alltid løpende til deg Du trenger bare knipse og si hei Jeg kommer alltid løpende til deg ( Marius Müller) Anonymkode: ee1e6...4d5 1 2
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #12 Skrevet 22 timer siden AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Sissel Gran eller ikke, dette er et klassisk eksempel på periodisk belønning. Periodisk belønning (også kalt periodisk forsterkning) er en psykologisk mekanisme der uforutsigbar veksling mellom positiv og negativ oppmerksomhet skaper sterk avhengighet. Dopamin: Hjernen frigjør belønningsstoffet dopamin når du først får oppmerksomhet. Usikkerheten forsterker suget. Sammenligning: Mekanismen er den samme som gjør at folk blir avhengige av spilleautomater. Du drar i spaken i håp om gevinst. Jeg hører telefonen ringe Snubler i teppet når jeg løper for å ta'n Og når jeg løfter av røret Og hører stemmen din se veit jeg hva det er Typen din er vel på ferie Se kanskje du har ått fri i kveld Mulig at dere har slått opp Se du sitter der for deg sjæl For jeg er den du veit sier aldri nei Jeg kommer alltid løpende til deg Du trenger bare knipse og si hei Jeg kommer alltid løpende til deg ( Marius Müller) Anonymkode: ee1e6...4d5 Dette blir for dumt.. Skal vi kalle mennesker for Homo Sapiens, ikke mennesker? Vi velger største motstands vei? MÅ vi virkelig sykeliggjøre alt? Er vi nødt til det? Dette er to mennesker som har funnet hverandre, på verst tenkelige tidspunkt og tiltross for omstendigheter. Trenger ikke analysere det sønder og sammen Anonymkode: c536e...28e 1
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #13 Skrevet 22 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Dette blir for dumt.. Skal vi kalle mennesker for Homo Sapiens, ikke mennesker? Vi velger største motstands vei? MÅ vi virkelig sykeliggjøre alt? Er vi nødt til det? Dette er to mennesker som har funnet hverandre, på verst tenkelige tidspunkt og tiltross for omstendigheter. Trenger ikke analysere det sønder og sammen Anonymkode: c536e...28e Du forstår vel ikke hvorfor folk ikke klarer å legge fra seg telefonen heller? Anonymkode: ee1e6...4d5 1 1
Strigiformes Skrevet 22 timer siden #14 Skrevet 22 timer siden AnonymBruker skrev (7 timer siden): Det er det aller enkleste som slett ikke er enkelt å gjøre Anonymkode: ffc9e...049 Det er ikke enkelt. Noen ganger må man bare gjøre seg beinhard! Min fred og lykke kommer foran alt annet. Man må sette seg selv først. Ts... Har mer inntrykk av at hun leker med deg og følelsene dine når hun holder på slik. En god kvinne gjør ikke det. Så hun er nok ikke så god som du skal ha det til... Med tanke på boblene du beskriver så virker det som det er mer som et 'crush' og lidenskap. Det er mitt inntrykk. Alt er spennende når det er nytt. 1 1
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #15 Skrevet 22 timer siden AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Du forstår vel ikke hvorfor folk ikke klarer å legge fra seg telefonen heller? Anonymkode: ee1e6...4d5 Du forstår jo ikke hva du selv argumenterer for. Du kan si det samme hver gang noen blir forelsket i hverandre. Sykeliggjøre det til det ugjenkjennelige. Anonymkode: c536e...28e 1
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #16 Skrevet 22 timer siden AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Sissel Gran eller ikke, dette er et klassisk eksempel på periodisk belønning. Periodisk belønning (også kalt periodisk forsterkning) er en psykologisk mekanisme der uforutsigbar veksling mellom positiv og negativ oppmerksomhet skaper sterk avhengighet. Dopamin: Hjernen frigjør belønningsstoffet dopamin når du først får oppmerksomhet. Usikkerheten forsterker suget. Sammenligning: Mekanismen er den samme som gjør at folk blir avhengige av spilleautomater. Du drar i spaken i håp om gevinst. Jeg hører telefonen ringe Snubler i teppet når jeg løper for å ta'n Og når jeg løfter av røret Og hører stemmen din se veit jeg hva det er Typen din er vel på ferie Se kanskje du har ått fri i kveld Mulig at dere har slått opp Se du sitter der for deg sjæl For jeg er den du veit sier aldri nei Jeg kommer alltid løpende til deg Du trenger bare knipse og si hei Jeg kommer alltid løpende til deg ( Marius Müller) Anonymkode: ee1e6...4d5 Ektemannen dro på butikken og kjøpte henne roser. Dagen etterpå var han sliten å litt sur. Du: «Dette er en psykisk mekanisme. Dette er manipulering og periodisk belønning. Be om skilsmisse! Helst i forgårs» . Ser du ikke galskapen selv, virkelig?! 🤣 Trrskelen for hva som er «periodisk belønning» fra ditt ståsted er meget lav. Har rapportert deg for reklamering til orientering. Tipper du er Sissel Gran Anonymkode: c536e...28e 1
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #17 Skrevet 20 timer siden Hun går ikke fra mangemillionæren sin så lenge hun har deg, ekte eller ikke. Om hun noengang blir singel, så forlater mangemillionæren henne. Da kan du dra henne opp fra grøfta. Anonymkode: a989a...482
AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #18 Skrevet 19 timer siden Jeg er gift og har brutt all kontakt med en som var tydelig på at han var veldig foreldket i meg. Han var også HELT sikker på at jeg var forelsket i ham tilbake, bare fordi jeg av natur er snill og hyggelig mot alle og fordi det var så viktig for ham at vi var venner. Men han klarte ikke å skjule forelskelsen 😞 Det ble så plagsomt etterhvert at jeg måtte blokkere ham overalt og stenge han helt ute av livet mitt. Anonymkode: 0e42e...343 2
AnonymBruker Skrevet 18 timer siden #19 Skrevet 18 timer siden høres ut som at hun får i pose og sekk, TS 😬 Anonymkode: df05b...041 1
AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #20 Skrevet 17 timer siden AnonymBruker skrev (11 timer siden): Jeg tror det beste for deg, Ts, og henne, det er å kutte kontakten. I din situasjon ville jeg ha sagt til henne hva du føler for henne, og at du inderlig gjerne skulle ønske at hun var fri slik at dere kunne blitt bedre kjent. Men også at siden hun er i et forhold, så kan du ikke lenger fortsette å møte henne. Både fordi det gjør for vondt for deg, og fordi du ikke ønsker å være nr. to i en potensiell partners liv. Hun har tatt et valg om å være hos sin mangemillionær. Ønsker hun noe annet i livet, da må hun også ta valget om å avslutte forholdet til mangemillionæren, slik at hun blir fri til å skape en relasjon som er bygget på riktige følelser, med deg eller en annen mann. Jeg hadde sagt til henne at du avslutter all kontakt nå, og at du forventer at hun respekterer dette så lenge hun velger å bli hos sin mann. For du vil ikke være en hemmelighet i hennes liv, du vil ikke være nr. to. Si også at hvis hun er seriøs med sine følelser for deg, så må hun ta ansvar for å rydde opp i eget liv, slik at hun blir fri til å elske en annen. Og, at hvis hun har gått fra mannen og har blitt singel og fri, og bor for seg selv, så kan hun ta kontakt med deg og høre hvor du er i livet. Men gjør det også klart at så lenge hun velger sitt liv med den mannen hun bor sammen med, så må også du gå videre med ditt liv. Du kommer ikke til å sitte ensom og vente på at hun kanskje en gang i fremtiden muligens kommer til å gå fra ham. Så lenge hun er opptatt, så må og vil du forholde deg til at hun er utilgjengelig, og derfor fortsette ditt liv uten henne. Om hun faktisk ønsker å ha mer med deg å gjøre, da må hun først rydde opp i eget liv, bli singel og bo alene - da kan hun kontakt deg for å se hvor du er i livet. Men det er veldig viktig, Ts, at du ikke sitter og venter og håper på at hun skal gjøre noe. For dessverre er det liten sjanse for at hun faktisk kommer til å gå fra han hun deler livet med nå, når hun ikke allerede har gjort det. Hadde hun virkelig elsket deg, så hadde hun gått. Og en annen ting - du sier hun har hatt et tøft liv. Det virker som om hun burde gått i terapi før hun ble sammen med noen, kanskje før hun går ut av det forholdet hun er i nå. For siden det økonomiske og materialistiske er så viktig for henne, så er det dessverre også store sjanser for at hvis hun gikk fra den mannen, at hun raskt ville blitt misfornøyd i et nytt forhold, enten det var med deg eller en annen mann. Denne dama høres dessverre ut som en du vil få problemer med. Hun vil ha i pose og sekk, og hun er ikke villig til å gå fra pengene til mangemillionæren. Husk også, dette er en dame som vet hun ikke har riktige følelser for han hun er sammen med, likevel later hun som og blir hos ham pga. hans økonomi og materielle status. Det betyr at hun ikke bryr seg om hva hennes partner føler - og det viser hun både når det gjelder hennes forhold til han hun bor med, og det gjelder i forhold til hennes forhold til deg. Det vil si, denne kvinnen har også en ganske stor del egoisme i seg. Som andre skriver, jeg tror ikke hun egentlig elsker deg. For hadde hun gjort det, så hadde hun ikke ønsket at du skal leve ditt liv som en nummer to, som en elsker, men ikke en hun vil dele livet med. Hennes handlinger viser at hun ikke elsker deg, i hvert fall ikke nok til å dele livet sitt med deg. Du fortjener langt bedre, Ts, du fortjener en kvinne som faktisk elsker deg og som er fri til å elske deg. Du fortjener en kvinne som velger deg for den du er! Les deg forresten også opp på hva psykologien sier om "hekt", f.eks. "Hekta på et håp om kjærlighet" av Sissel Gran og Nora Skaug. Anonymkode: 67a76...5b7 Jeg svarer meg selv her. Og bare for å gjøre det klart, dette er faktisk første gang på forumet jeg anbefaler Sissel Gran og Nora Skaug (og jeg er ingen av disse to!). Ts - hele poenget med at DU avslutter denne relasjonen nå, og sier hun kan kontakte deg når hun har ryddet opp i sitt liv og blitt fri og singel - det er for at HUN må kjenne på hvordan det er å savne deg, kjenne på hvordan det er når hun ikke bare kan rope på deg når det passer henne. Det vil si - ved å være tydelig med henne om dette, både dine følelser for henne, at du ikke vil være sammen med henne så lenge hun ikke er singel og fri, og at hun kan ta kontakt med deg om hun blir singel og fri... det vil gjøre at HUN må ta et valg, hun må ta konsekvenser av sine valg. Og, hun må velge deg bevisst, fordi det er DEG hun vil ha. Slik kontakten mellom dere er nå gir ikke denne kvinnen noen grunn til å gå fra han hun bor sammen med! Nå har hun alle bekvemmeligheter og "trygghet" og materielle goder og god økonomi.... OG hun har deg som elsker når det passer henne! Om hun virkelig elsker deg, så må hun faktisk også VELGE deg. Og det gjør hun ikke nå! Nå går hun tilbake til mangemillionæren sin og alt det overfladiske når dere to går hver til dere etter et møte. Og hver eneste gang hun gjør det, da velger hun det bekvemmelige livet hos mangemillionæren. Og hver eneste gang velger hun å ikke ta ansvar for egne følelser, eget liv. Slik hun holder på nå får hun i pose og sekk, hun får alt det penger kan gi henne, og når det ikke er nok, da roper hun på deg, du stiller opp og hun får stillet andre behov som mangemillionæren ikke kan dekke. Så får hun "dosen" sin av deg, hun kan leve på den en stund mens hun fortsetter sin "trygge" tilværelse. Og når dette livet ikke lenger gir henne nok, så sørger hun bare for å få nok en "dose" av deg, føler seg levende igjen - slik at hun kan gå tilbake til mangemillionæren igjen og for en stund føle seg mer levende. Men så langt har hun valgt å ikke gå fra han hun bor sammen med, hun velger å ha deg som elsker. For som du selv skriver - hun valgte mangemillionæren for den økonomiske og materialistiske "tryggheten" hun får. OG, hun greier ikke å forlate ham - dvs. hun greier ikke å forlate det økonomiske og materialistiske behagelige livet for å ta ansvar for eget liv. Du skriver at dere bare møtes en sjelden gang. Det tyder dessverre på at hun ikke er villig til å gjøre noe med sin livssituasjon for å få mer av deg... Å da la henne få "tilfredsstillelse" ved å møte deg en sjelden gang, det gjør bare at hun ikke trenger å velge deg, ikke trenger å velge bort mangemillionæren. For du er der...når hun finner ut at hun vil ha en ny "dose" av deg. Og du er der, hele tiden når hun vil/finner tid til deg, og da trenger hun jo heller ikke gjøre noe for å endre sitt liv. I dette ligger det en egoisme også, siden hun ikke synes å ha særlig omtanke for hvordan det er for deg når hun, hver gang etter dere har møttes, går tilbake til mangemillionæren. Om du gjør som jeg foreslår, da må hun kjenne på hvordan sitt liv er uten deg. Og HUN må ta et bevisst valg om hva som er viktigst for henne. Er DU viktigst for henne, da vil hun avslutte forholdet til mangemillionæren forholdsvis raskt slik at hun blir singel og fri til å elske deg. Fortsetter dere som nå har hun ingen grunn til å gå fra mangemillionæren, og det betyr i praksis at hun også velger deg bort, hver gang hun går hjem til ham. Ja, det er en sjanse å ta. Men ved å også ansvarliggjøre henne for den relasjonen dere ev. skal ha fremover, så må hun ta et valg. Det å ikke ta et valg, men heller beholde millionæren samtidig som hun har deg på si som sin elsker... det er også et valg hun tar. Og det er også et valg som i realiteten innebærer at som livspartner velger hun deg bort, selv om hun ønsker å beholde deg som sin elsker. Om du nå setter grenser for deg selv, er tydelig på hvor du står, men at du ikke lenger vil være nr. to, og at hun gjerne må ta kontakt med deg den dagen hun er blitt singel og fri til å faktisk elske deg - da viser du at du er en mann som er trygg nok på deg selv til å sette sunne grenser for deg selv, samtidig som du er åpen om dine følelser. Men også en mann som tydelig viser henne at hvis HUN ønsker deg, så må hun velge deg som livspartner, ikke bare elsker. Fortsetter du som nå er det større sjanse for at mangemillionæren på et eller annet vis oppdager at hun er utro, eller at han har truffet en ny dame som faktisk har følelser for ham, og at han velger henne bort... og at hun da kommer løpende til deg fordi hun er for uselvstendig til å stå støtt i eget liv, og derfor søker "trygghet" i neste mann. Denne kvinnen har vært tydelig med deg om at hun ikke greier å gå fra sin mangemillionær. Da er det eneste fornuftige at du beskytter deg selv, Ts, at du setter grenser for deg selv. Det gjør du ikke ved å fortsette å møte henne når hun fortsetter i sitt forhold. ❤️ Anonymkode: 67a76...5b7
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå