Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei alle sammen.

Jeg er 27år, har jobbet i Big4 også noe mindre hus siden jeg var 22, var heldig med nettverk som hjalp meg komme inn kjapt og utvikle meg videre.

Dessverre gikk jeg gjennom noe tidligere i år som ødela meg, jeg var sykemeldt og nå på AAP.

Jeg sliter veldig med å fortsette livet her i Norge, jobb gir meg ingen glede, selv om jeg gjør det "bra" på jobb. og har ok Lønn..

Uansett, det var litt backstory. 

Jeg søkte tilfeldig på en jobb i Dubai, trodde ikke noe ville komme av det.. Men

Nå har jeg blitt ferdig med alle intervjuer, tester referanser osv.. for en jobb som "Business manager" 

Jeg fikk et tilbud på 30 000 AED per måned, ca 78 000kr. Skattefri lønn, så det er jo digg.
De tilbyr også flyttepakke, så alt blir ganske rett fram. 

Er det noen her som har erfaring med å bo i Dubai? eller i UAE?

Lett å få venner? dating ? osv.. aktiveter?

Er jo singel kvinne, så er litt skeptisk til midt østen generelt.

Setter pris på alle svar ❤️❤️❤️ 

Anonymkode: b8673...ac2

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Hei alle sammen.

Jeg er 27år, har jobbet i Big4 også noe mindre hus siden jeg var 22, var heldig med nettverk som hjalp meg komme inn kjapt og utvikle meg videre.

Dessverre gikk jeg gjennom noe tidligere i år som ødela meg, jeg var sykemeldt og nå på AAP.

Jeg sliter veldig med å fortsette livet her i Norge, jobb gir meg ingen glede, selv om jeg gjør det "bra" på jobb. og har ok Lønn..

Jeg søkte tilfeldig på en jobb i Dubai, trodde ikke noe ville komme av det.. Men

Nå har jeg blitt ferdig med alle intervjuer, tester referanser osv.. for en jobb som "Business manager" 

Jeg fikk et tilbud på 30 000 AED per måned, ca 78 000kr. Skattefri lønn, så det er jo digg.

Siden du er dame så går det vel greit. For meg som mann hadde jeg aldri gjort det når det bare er 36% damer og 64 % menn der og ingen mulighet for å få partner/dame.

Anonymkode: c804b...b6e

AnonymBruker
Skrevet

Ikke erfaring med å bo der, men har oppholdt meg en del der i forbindelse med jobb. Synes det er et ganske trist sted. Se for deg Las Vegas, men alt som er gøy i Las Vegas er forbudt. Alt føles veldig kunstig og som lekegrind for nyrike muslimer. Veldig få sosiale arenaer hvor man føler tilhørighet som nordmann. Jeg endte opp med å bruke mesteparten av tiden min i Dubai, sittende på hotellrommet og se Netflix. Men hver sin smak, noen liker det livet, andre ikke. Jeg møtte kona mi der, så noe godt kom jo ut av det :)

Vær obs på at selv om UAE ikke nødvendigvis krever inntektsskatt fra det du tjener, er det ikke så enkelt som at du ikke lenger er skattemessig bosatt i Norge fra dagen du flytter. Regelvierrket er komplisert og har gitt meg mange søvnløse netter. Absolutt noe du bør sette deg inn i før du takker ja. 

Anonymkode: 16214...50d

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Hei alle sammen.

Du må jo fremdeles skatte av inntekten til Norge. 

Anonymkode: 7e2bd...2e4

AnonymBruker
Skrevet

Nå vet jeg ikke hva du har vært sykemeldt for, men tror du detnkommer til å bli noe bedre der? Er du avhengig av helsetilbud? Og vil du få det nettverket du trenger? Men siden du er på AAP nå er det vel bare å prøve, så kan du dra hjem om det ikke går.

Jeg har ikke bodd i Dubai men besøkt nær familie som bodde der noen år i jobbsammenheng. Synes det er en ganske overfladisk by, og de lever jo i kjøpesentrene hvilket er litt rart.

Anonymkode: 03347...e49

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Men siden du er på AAP er du vel syk og delvis arbeidsufør. Har dy helse til å ha denne jobben?

Og: hvis det ikke går, har du satt deg inn i hva slags rettigheter du har hvis du må komme hjem til Norge? Du mister vel retten til å få AAP og risikerer å stå helt uten inntekt?

Anonymkode: d9bdd...c76

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Dubai i seg selv for ikke å nevne krigene som pågår i området skulle jeg hatt en million i måneden for å bo. 

Anonymkode: 3ab6b...037

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Har søstre som jobber i Dubai og har vært veldig fornøyd. Men det er jo fordeler og ulemper. Men de har tatt ett halvt år/ett år av gangen og har blitt lenger enn det de opprinnelig tenkte. 

Anonymkode: 92309...6dd

AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde aldri tatt sjansen på å miste trygderettigheter i Norge i din situasjon. 

Anonymkode: a430d...8b6

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Kjenner flere som jobber der og er fra Norge. De trives. Veldig trygt hvis du er kvinne og enslig. Du kan gå ut når som helst på døgnet. Man blir fort vant til levestilen der. 

Anonymkode: 89b51...21c

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har jobbet i Dubai og Abu Dhabi, men det er en del år siden nå. Det er veldig lett å få venner i expat-miljøet. Man lever i en rar og ganske overfladisk boble, og man blir fort "miljøskadd" og begynner å verdsette ting man ikke var opptatt av før.

Hva slags firma er det du har fått jobb i? Det har litt å si med tanke på miljø, å bli kjent med folk osv. Og har du sjekket leiepriser i området der du ønsker å bo?

Angående trygderettigheter: Du skriver at du opplevde noe "tidligere i år", men du er allerede på AAP? Jeg trodde man kunne være sykmeldt et år før man måtte over på AAP? Jeg ville i alle fall satt meg godt inn i skatteregler og trygderegler. Tror ikke du har noe sikkerhetsnett i det hele tatt i UAE.

Anonymkode: 98364...f00

• Nyttig 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...