Gå til innhold

Tilvenning Sarotex (migrene)

Fremhevede innlegg

Skrevet

Prøver igjen, regner med den andre tråden ble stengt da jeg nevnte dosering.

Dere som har gått eller går på Sarotex, hvor lang tid tok det før trøttheten og utmattelsen ga seg? Jeg har gått på det i to uker og er helt tappet for energi. Våknet med body battery på 31 i dag til tross for 8 timers søvn. Kroppen klarer ikke å hente seg inn igjen. Tar det forebyggende mot migrene, så det er jo lavdose. 

Anonymkode: 8a3a2...9e9

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva betyr body battery på 31? 
Jeg har gått på sarotex, tror det gikk bedre etter tre, fire uker som jeg husker. Håper det hjelper på migrenen din. 

Anonymkode: 857d2...8a2

Skrevet

Jeg måtte gi opp Sarotex, følte meg som en zombie. Testet i tre måneder før jeg ga opp. 

Skrevet

Jeg prøvde i 3 måneder. Fikk bare flere bivirkninger og null virkning på årsaken til at jeg tok de (smerter). Fikk store søvnproblemer, svimmel, døsen, magen slo seg vrang og jeg bare eksisterte. Aldri mer. 

Anonymkode: 30df3...c79

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Hva betyr body battery på 31? 
Jeg har gått på sarotex, tror det gikk bedre etter tre, fire uker som jeg husker. Håper det hjelper på migrenen din. 

Anonymkode: 857d2...8a2

TS her. Takk for alle svar.
Body battery (BB) er noe Garmin-klokka måler. Den angir hvor godt ladet kroppen din er, på en skala fra 5-100. Hvis du våkner uthvilt og er frisk og rask tror jeg det er vanlig å starte dagen med BB på 80-100. I dag var det all time low for meg, våknet med BB på 28. Det er latterlig lavt. Nå er ikke dette noen nøyaktig vitenskap, og må tas med en klype salt, men for min del passer det som regel godt med hvordan jeg føler meg. I dag føler jeg meg utslitt.

Heldigvis har medisinene hjulpet på migrenen. Har bare hatt to anfall på de to ukene jeg har gått på dem. Snittet før jeg startet var anfall annen hver dag. Men hvis formen fortsetter å dale, så vet jeg ikke hvor lenge jeg kan gå på dem, hvis jeg skal klare å stå i jobb.  

AnonymBruker
Skrevet

Jeg blir merkelig nok ikke trøtt av Sarotex 😅

Jeg følger ikke så med på Garmin fra «før nivå» fordi det måles etter puls (?), og jeg har økt puls med Sarotex. 

Men ja. Delte tabletten i 4 jeg - og økte kun med det sakte.

Munntørrhet og blitt tjukk, og har ikke supergod effekt. Men den tok vekk en type smerte og hjalp på synsforstyrrelser, så jeg kan jo ikke slutte. 

Tok endel uker for bivirknknger roet seg.

Hadde mer merkbare bivirkninger på Candesartan feks.

Anonymkode: 70b66...c9b

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Prøver igjen, regner med den andre tråden ble stengt da jeg nevnte dosering.

Dere som har gått eller går på Sarotex, hvor lang tid tok det før trøttheten og utmattelsen ga seg? Jeg har gått på det i to uker og er helt tappet for energi. Våknet med body battery på 31 i dag til tross for 8 timers søvn. Kroppen klarer ikke å hente seg inn igjen. Tar det forebyggende mot migrene, så det er jo lavdose. 

Var ikke ekstra trøtt etter natten. Tar medisinene ca kl 18 hver dag, sover bedre enn noen gang og får hentet meg inn. 

Men det sies at det kan ta 2-4 uker før man har kommet inn i det. Har du ikke snakket med legen din om det? 

Anonymkode: 2b83b...7b3

AnonymBruker
Skrevet

4 uker ved hver doseøkning. Et helvete mens det stod på. Men det gikk over.

Anonymkode: 542c4...b3f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...