AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 17:54 #1 Skrevet tirsdag kl. 17:54 Hei, Dette blir langt og rotete. Men takk for at du tar deg tid til å lese. Jeg har avsluttet forholdet med samboeren min. Vi bor fortsatt sammen i en overgangsperiode. Han vil fortsette og ber på sine knær om at jeg ombestemmer meg. Jeg forstår ikke hvorfor og lurer på hva dette er for noe. Han er sjalu og kontrollerende. Kommer jeg hjem blid, himler han med øynene og kan spørre hvilke menn jeg har møtt. Tar jeg opp noe fra dagen min sukker han og går. Ignorerer på verste vis. Han snakker mye om sitt eget og forventer at jeg følger med, men gir ikke det samme tilbake. Han sier det er greit at jeg drar ut med venninner, men oppfører seg passivt aggressivt i flere dager etterpå. Jeg kan ikke huske sist jeg var ute på noe. Samtidig drar han selv med kompiser på alle mulige tilstelninger og eventer. Hjemme er han nesten bare blid de dagene han vil ha sex. Mønsteret slår ikke feil. Møter han meg entusiastisk i døra vet jeg hva han er ute etter. Han sier at han er avhengig av meg. Har spurt ting som «Hvis det blir slutt mellom oss, kan jeg fortsatt få fitta di?» . Den eneste tiden jeg slipper sytingen og suringen hans er når vi er sammen med familie. Da er han blid som ei sol. Han sier at han jobber hardest samtidig som jeg jobber mye mer og er nær sammenbrudd. Jeg holder på fra morgen til kveld. Han overdriver også egne prestasjoner, for eksempel hvor mye han trener og hvor sunt han spiser. Han fisker etter komplimenter og sier ting som «skjønner ikke hvorfor du liker meg, jeg er ikke så fin». I diskusjoner viser han meg fingeren og når han har vært skikkelig sint har han knepet meg. Skal han ta ut av oppvaskmaskinen, sukker han, tramper når han går og viser med kroppen at det ikke er greit. Etter ti timer på jobb får jeg ikke slappe av. Han starter diskusjoner, følger etter meg og klager. Det er alltid noe. Vi har alvorsprat nesten hver dag, initiert av ham, om at han er sliten og hva han trenger. Føler meg plaget rett og slett. Han kan gjøre noe «snilt» og etterpå bli sint for det. Tar han med barna på tur mens jeg vasker huset, kommer han hjem og er sint for at han «måtte» dra alene. Samtidig har jeg rundvasket og svetten renner. Han er den som er mest sliten og når han er hjemme, sørger han for at jeg er i arbeid igjen. Han vil ikke finne på noe med meg. Ikke spise ute, ikke tid uten barna. Ymter jeg frempå, blir han sint og sier det er min feil fordi jeg har så mye å gjøre. Sier jeg da at vi kan planlegge i god tid, blir han bare sintere. Han har også sagt ting som at «Det eneste som betyr noe er barna», «De eneste jeg orker å bruke tid på er barna». Jeg har selv begynt å bli ufin tilbake. Ber ham være stille, la meg være i fred og gå bort.. Er ellers snill og omsorgsfull, hadde ikke snakket slik til noen andre. Han går meg så på nervene. Han vil ha sex ofte. Kan sende meg dirty meldinger og bilder. Det er uforståelig for meg med tanke på hvor dårlig stemning det er mellom oss. For min del har jeg mistet all lyst, så han er sur for det også. Oppførselen hans over tid har gjort at jeg blir kvalm bare av tanken. Jeg ordner meg som regel selv. I helgene på kveldstid ligger han på sofaen med øretelefoner og ser på pc. Dersom jeg snakker til ham, får jeg ikke svar. Han vil ikke se på film eller gjøre noe sammen. Anonymkode: 46602...7bb 11
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 17:56 #2 Skrevet tirsdag kl. 17:56 Du kommer sikkert til å få kommentarer her på KG om at han er narsissist. Alle som oppfører seg som drittsekker er narsissister her. Du trenger ikke fundere over hvorfor han er som han er. Bare kom deg bort. Anonymkode: e2f55...61e 3 1 3
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 17:59 #3 Skrevet tirsdag kl. 17:59 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Du kommer sikkert til å få kommentarer her på KG om at han er narsissist. Alle som oppfører seg som drittsekker er narsissister her. Du trenger ikke fundere over hvorfor han er som han er. Bare kom deg bort. Anonymkode: e2f55...61e Jada regner med det. Men jeg er oppriktig nysgjerrig på hva som ligger bak. Hva er det han vil, hva er intensjonene hans. Hvorfor. Jeg forstår ikke hvorfor han vil fortsette dette Anonymkode: 46602...7bb
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 18:07 #4 Skrevet tirsdag kl. 18:07 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jada regner med det. Men jeg er oppriktig nysgjerrig på hva som ligger bak. Hva er det han vil, hva er intensjonene hans. Hvorfor. Jeg forstår ikke hvorfor han vil fortsette dette Anonymkode: 46602...7bb Fordi han tydeligvis har fått det han ville. Barnepass, rent hus, noen å ta ut all frustrasjon på, noen å plage og som han så fint sa det selv "fitte".. Det er alt som skal til for enkelte. Om man er har diagnosen narsisist eller ei, er ikke av relevans. Han har såpass mye av det, at du trolig vil føle deg fri som fuglen når du kommer deg vekk. Hadde selv en eks som var sånn. Jeg jobbet mye mer enn ham, jeg vasket HANS leilighet og passet HANS barn. Han på sin side kunne kommentere ting som ikke var sant, eller feks blir sur for at jeg ikke hadde vasket kjøleskapet når han kom hjem til reint hus og tente lys. Da jeg dro, ble han helt sjokkert. Jeg har aldri sett meg tilbake, eller angret. Livet ble så innmari mye lettere uten noen som plage meg på daglig basis og så skulle ha sex når kvelden kom. Anonymkode: 9882c...6fa 5 6
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 18:09 #5 Skrevet tirsdag kl. 18:09 Mitt beste tips: drit i han og hva som ligger bak det, du ender opp med ville deg inn i noe som til syvende og sist ikke spiller noen rolle. Rett empatien og fokuset mot deg selv i stedet, hvorfor finner du deg i dette? Og hvorfor har du sex med en mann som åpentbart bruker deg? Du har bestemt deg for å forlate han, du trenger ikke anstrenge deg mer for å holde stemningen. Hvis han blir sur, er det hans ansvar. Men begynner det å gå utover deg eller barna tar du kontakt med krisesenteret. Jeg var gift med en slik i 10 år- hvis han gjorde noe, måtte jeg gjøre 10x mer for at det skulle være greit. Og så sexen da… Det tok meg lang tid å klare å slappe av på ordentlig. Jeg anbefaler på det sterkeste terapi❤️ Anonymkode: a23b2...d23 5 1
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 18:11 #6 Skrevet tirsdag kl. 18:11 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Jada regner med det. Men jeg er oppriktig nysgjerrig på hva som ligger bak. Hva er det han vil, hva er intensjonene hans. Hvorfor. Jeg forstår ikke hvorfor han vil fortsette dette Anonymkode: 46602...7bb Hvilken rolle spiller det?! Det høres ut som det eneste rette er å flytte fra hverandre, og det så fort som mulig. Minimer kontakt. Anonymkode: e09c7...459 7 5
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 18:13 #7 Skrevet tirsdag kl. 18:13 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvilken rolle spiller det?! Det høres ut som det eneste rette er å flytte fra hverandre, og det så fort som mulig. Minimer kontakt. Anonymkode: e09c7...459 Det er vel at jeg ønsker svar. Av nysgjerrighet. Det er nesten litt fascinerende. På en forskrudd måte Anonymkode: 46602...7bb 1
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 18:14 #8 Skrevet tirsdag kl. 18:14 Du kan sikkert spekulere i det uendelige på hvorfor han er slik, men aldri finne noen rasjonell årsak som vi gi deg en god forklaring. Ville prøvd å speede opp prosessen med å slippe å bo under samme tak. Anonymkode: cb838...52b 2 2
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 18:18 #9 Skrevet tirsdag kl. 18:18 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Jada regner med det. Men jeg er oppriktig nysgjerrig på hva som ligger bak. Hva er det han vil, hva er intensjonene hans. Hvorfor. Jeg forstår ikke hvorfor han vil fortsette dette Anonymkode: 46602...7bb Har han alltid vært sånn ? Anonymkode: 31d81...f75
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 18:19 #10 Skrevet tirsdag kl. 18:19 Jeg regner sterkt med du aldri har sex med han? Håper du får flyttet ut ganske snart, det der høres helt forferdelig ut. Å bo sammen etter brudd kan i enkelte tilfeller gå. Men når det er så mye bitterhet fra den ene parten er det helseskadelig, kom deg ut før det er for sent. Anonymkode: 10c24...624 3
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 18:24 #11 Skrevet tirsdag kl. 18:24 AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Hei, Dette blir langt og rotete. Men takk for at du tar deg tid til å lese. Jeg har avsluttet forholdet med samboeren min. Vi bor fortsatt sammen i en overgangsperiode. Han vil fortsette og ber på sine knær om at jeg ombestemmer meg. Jeg forstår ikke hvorfor og lurer på hva dette er for noe. Han er sjalu og kontrollerende. Kommer jeg hjem blid, himler han med øynene og kan spørre hvilke menn jeg har møtt. Tar jeg opp noe fra dagen min sukker han og går. Ignorerer på verste vis. Han snakker mye om sitt eget og forventer at jeg følger med, men gir ikke det samme tilbake. Han sier det er greit at jeg drar ut med venninner, men oppfører seg passivt aggressivt i flere dager etterpå. Jeg kan ikke huske sist jeg var ute på noe. Samtidig drar han selv med kompiser på alle mulige tilstelninger og eventer. Hjemme er han nesten bare blid de dagene han vil ha sex. Mønsteret slår ikke feil. Møter han meg entusiastisk i døra vet jeg hva han er ute etter. Han sier at han er avhengig av meg. Har spurt ting som «Hvis det blir slutt mellom oss, kan jeg fortsatt få fitta di?» . Den eneste tiden jeg slipper sytingen og suringen hans er når vi er sammen med familie. Da er han blid som ei sol. Han sier at han jobber hardest samtidig som jeg jobber mye mer og er nær sammenbrudd. Jeg holder på fra morgen til kveld. Han overdriver også egne prestasjoner, for eksempel hvor mye han trener og hvor sunt han spiser. Han fisker etter komplimenter og sier ting som «skjønner ikke hvorfor du liker meg, jeg er ikke så fin». I diskusjoner viser han meg fingeren og når han har vært skikkelig sint har han knepet meg. Skal han ta ut av oppvaskmaskinen, sukker han, tramper når han går og viser med kroppen at det ikke er greit. Etter ti timer på jobb får jeg ikke slappe av. Han starter diskusjoner, følger etter meg og klager. Det er alltid noe. Vi har alvorsprat nesten hver dag, initiert av ham, om at han er sliten og hva han trenger. Føler meg plaget rett og slett. Han kan gjøre noe «snilt» og etterpå bli sint for det. Tar han med barna på tur mens jeg vasker huset, kommer han hjem og er sint for at han «måtte» dra alene. Samtidig har jeg rundvasket og svetten renner. Han er den som er mest sliten og når han er hjemme, sørger han for at jeg er i arbeid igjen. Han vil ikke finne på noe med meg. Ikke spise ute, ikke tid uten barna. Ymter jeg frempå, blir han sint og sier det er min feil fordi jeg har så mye å gjøre. Sier jeg da at vi kan planlegge i god tid, blir han bare sintere. Han har også sagt ting som at «Det eneste som betyr noe er barna», «De eneste jeg orker å bruke tid på er barna». Jeg har selv begynt å bli ufin tilbake. Ber ham være stille, la meg være i fred og gå bort.. Er ellers snill og omsorgsfull, hadde ikke snakket slik til noen andre. Han går meg så på nervene. Han vil ha sex ofte. Kan sende meg dirty meldinger og bilder. Det er uforståelig for meg med tanke på hvor dårlig stemning det er mellom oss. For min del har jeg mistet all lyst, så han er sur for det også. Oppførselen hans over tid har gjort at jeg blir kvalm bare av tanken. Jeg ordner meg som regel selv. I helgene på kveldstid ligger han på sofaen med øretelefoner og ser på pc. Dersom jeg snakker til ham, får jeg ikke svar. Han vil ikke se på film eller gjøre noe sammen. Anonymkode: 46602...7bb Flott at du har gjort det slutt! Aldri se deg tilbake. Anonymkode: f8a52...e46
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 18:26 #12 Skrevet tirsdag kl. 18:26 AnonymBruker skrev (30 minutter siden): Jeg har avsluttet forholdet med samboeren min. Han vil ikke finne på noe med meg. Ikke spise ute, ikke tid uten barna. Han vil ikke se på film eller gjøre noe sammen. Anonymkode: 46602...7bb Hvorfor vil du gjøre noe sammen som par hvis du har gjort det slutt? Anonymkode: 0ccdf...889 4
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 18:35 #13 Skrevet tirsdag kl. 18:35 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Hvorfor vil du gjøre noe sammen som par hvis du har gjort det slutt? Anonymkode: 0ccdf...889 Høres ikke ut som dette samboerforholdet på noen måte er over. Lag en ny tråd når du har avsluttet og flyttet ut så blir det mer troverdig. Anonymkode: 689d7...c83 4
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 18:39 #14 Skrevet tirsdag kl. 18:39 Hvor mange tråder skal du lage om denne såkalte eksen som fortsatt spør om " han kan få fitta di"? Anonymkode: 6c850...2eb 5
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 19:07 #15 Skrevet tirsdag kl. 19:07 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Hvor mange tråder skal du lage om denne såkalte eksen som fortsatt spør om " han kan få fitta di"? Anonymkode: 6c850...2eb To til. Anonymkode: 46602...7bb
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 19:08 #16 Skrevet tirsdag kl. 19:08 AnonymBruker skrev (40 minutter siden): Hvorfor vil du gjøre noe sammen som par hvis du har gjort det slutt? Anonymkode: 0ccdf...889 Det kom frem litt klønete. Det er mer en undring over hvordan ting har vært. Ikke at jeg ønsker en endring nå Anonymkode: 46602...7bb
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 20:40 #17 Skrevet tirsdag kl. 20:40 Jeg har skrevet det før - denne mannen har så mange klassiske røde flagg at det er en helt reell risiko for at når han forstår at du faktisk har tenkt å flytte fra ham, da kan han bli voldelig og svært voldelig mot deg (og barna). Det spiller ingen rolle om han ikke har vært fysisk voldelig før. Han kan fra ett sekund til neste, eller når du sover, klikke for å stoppe deg fra å gå fra ham. Å fortsette å bo sammen med ham utsetter både deg og barna for alvorlig risiko. Du må innse at å "forstå" ham ikke har noen hensikt. Slike menn endrer seg ikke. Aksepter at han er som han er og at du ikke har noe behov for å forstå hvorfor han er slik. Få deg og barna ut av felles hjem, du har ikke råd til å vente lenger enn du allerede har gjort! Anonymkode: 3c0d2...c56 3 8
Trolltunge Skrevet tirsdag kl. 20:54 #18 Skrevet tirsdag kl. 20:54 (endret) Han virker veldig mentalt umoden, men samtidig har antagelig strategiene hans virket, til du gikk lei. Du har jo blant annet sluttet med å være med venninner, og har sikkert gått på glasskår for husfredens skyld. Man avlæres ikke noe som fungerer, selv om det ødelegger forholdet på sikt. Hvor lenge må du bo sammen med ham? Tror det er best at du kommer deg bort fra ham så fort som mulig. Endret tirsdag kl. 20:55 av Trolltunge 2
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 21:15 #19 Skrevet tirsdag kl. 21:15 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jada regner med det. Men jeg er oppriktig nysgjerrig på hva som ligger bak. Hva er det han vil, hva er intensjonene hans. Hvorfor. Jeg forstår ikke hvorfor han vil fortsette dette Anonymkode: 46602...7bb Ikke bruk tiden din på å forstå. Bruk tiden på å ta vare på deg selv og lage et godt nytt liv. Fyren har problemer og trenger hjelp. Det er det. Det har ikke med deg å gjøre. Anonymkode: f8b98...6bd 2 1
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 21:27 #20 Skrevet tirsdag kl. 21:27 Eksen min hadde lignende tendenser. Vi måtte bo sammen i 6mnd+ etter brudd. Han innrømte en kveld han var full at han mistenkte at han ikke hadde empati, og at han var seksuelt misbrukt som barn. Han klarte også å si at han aldri hadde blitt sammen med meg hadde det ikke vært for utseendet mitt. Det ga meg det jeg trengte hvertfall. Han var ødelagt, og det såpass at jeg forstod at det var 0 jeg eller noen andre kunne gjort for at han skulle ha det bra inni seg. Han hadde såpass bagasje fra barndommen som han tok med inn i forholdet vårt og voksenlivet. Han visste rett og slett ikke annen dynamikk enn å fortsette misbruket og manipulasjonen, som mestrings strategier til å få det som han trengte. Han hadde ikke hjernekapasitet eller evne til å tenke på at vi var to i forholdet med behov. Veldig enkelt å kutte han 100% ut av livet mitt. Han er ikke et menneske slik som jeg, og da er det ikke noe å forstå seg på. Mistenker de at de mangler empati så gjør de det. Empati gjør fysisk vondt og er ofte det som får oss kvinner til å holde ut for lenge. Men når mannen i forholdet mangler nettopp dette er det ikke håp eller rom til å vri hjernen til å forstå hvordan de fungerer. Det er b-mennesker. Eller å. Anonymkode: ff236...4af 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå