Gå til innhold

Diane p-piller

Fremhevede innlegg

Gjest plaznu_gjest
Skrevet

Har begynt på Diane p-piller etter råd, for jeg sliter men dype, vinde kviser og litt fett hår, pluss veldg blank hud! HAr gått påde i to uker, men synes ikke det har blitt bedre, heller verre! Er det noe som må gå seg til? Virket det for noen av dere etter lengre tid?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville heller gått til hudlege for det er jo veldige advarsler at Diane har stor prosent risiko for blodpropp.

Skrevet

To uker er ingenting. Mange må vente i mange mnd på resultater, så ikke gi opp ennå. :)

Søk på forumet her så får du mange tråder om Diane.

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg merket ikke ordentlig effekt før etter ca. et halvt år. Men da var jeg til gjengjeld veldig fornøyd. Tror det er vanlig at huden kan bli verre i begynnelsen.

Skrevet

Hei plaznu!

jeg gikk på diane piller i ca et år, og grunnen til at du blir verre i begynnelsen. er fordi huden må kvitte seg med alle kvisene som ligger under huden om du skjønner. når den er klarnet opp (tar ca 1-2 mnd) får du bedre og bedre hud.

selv om huden blir veldig fin av det, gir de stor risiko for blodpropp og man er mer utsett for hodepine og evt migrene.

Jeg byttet til "yasmin" p-piller og har gått på de ca 1 år nå. disse funker også mot kviser, men de tar det litt lenger tid med. pillene er mildere og har ikke like stor ridsiko som Diane. man får heller ikke hodepine av de, fordi øsgtrogennivået ikke er like stort.

-Rexina-

Gjest Gjest
Skrevet

Ærlig talt, nå må dere ikke skremme folk unødig her! "Stor risiko" for blodpropp er rett og slett sprøyt! Riktignok er risikoen ved Diane-bruk noe større enn ved andre p-piller, men den er fremdeles liten! (Her kan du lese litt nøktern info.)

Selv har jeg brukt Diane i cirka fire måneder, og merket bedring av huden nesten umiddelbart. Jeg hadde kviser i ansiktet, på ryggen og på brystet, men nå er de så å si borte. Det er nesten så jeg ikke tror mine egne øyne! Hudormene har også blitt færre, og jeg merker at litt av den uønskede hårveksten min også har forsvunnet.

Gjest Gjest
Skrevet

Hvis legen har gitt deg resept på Diane, så har han sikkert tatt en grundig helsesjekk på deg og kommet fram til at de er det rette for deg. Jeg har brukt Diane i 9 måneder og er superfornøyd! Eneste bivirkning var at jeg gikk opp et par kg, noe jeg godt kan leve med når hudproblemene er borte. Det er ikke alle som får de samme bivirkningene, så å si at Diane=hodepine er tull.

Husker ikke helt hvor lang tid det tok før virkningen kom, men to uker er ikke mye. Vær tålmodig, så blir det nok bedre snart.

Gjest gjesta
Skrevet

Både eg og søstra mi har gått på diane for kviser.

Det tok ca 6 mnd før begge var masse masse bedre i huda.

Søstra mi hadde nesten store krater av kviser og betente områder i huda.

Prøvde alle mulige hudpleiekremar osv, men diane hjalp virkelig.

Med litt tålmodighet.

;)

• 6 år senere...
Gjest Anonym
Skrevet

Blir huden mye værre når du begynner på diane? Hvor lenge er den da værre??

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...