Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Noen her som har vært utsatt for mobbing i voksen alder, som kan fortelle litt om hvordan dette utspilte seg? Hvem, hva, hvor og hvordan? Hvor lenge varte det? Ga det seg på et tidspunkt, isåfall hvordan? Og hva tror du er årsaken til at nettopp du ble utpekt som offer? 

Om noen her tør å innrømme at de selv har mobbet i voksen alder, er dere selvsagt velkommen til å dele fra deres side. Dere er anonyme, hadde vært nyttig å høre deres oppfatning. Statistisk sett er det jo mange voksenmobbere eller tidligere voksenmobbere her på forumet. 

Anonymkode: e7c38...aa3

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hvor finner man statistikken på disse voksenmobberne her?

Anonymkode: c5a85...7ae

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg = en mobber? Gikk på tur med en nabo, vi har begge hunder og vi er begge godt opp i årene. Hun har fortalt meg at hun har blitt mye mobbet som barn.

Men for å være ærlig så lurer jeg på om hun har blitt mobbet fordi hun er så utrolig spesiell/rar. Eller om hun er blitt rar/spesiell fordi hun er blitt mobbet?

Men en dag vi gikk på tur så snakket hun, som vanlig, om valpen sin. Og når jeg svarte henne at en hund på 1 1/2 år ikke lenger er valp, så ble hun rasende på meg. Og sa at jeg mobber henne.

Jeg tror definisjonen av "mobbing" er veldig forskjellig.

Siden jeg ikke ønsker å mobbe henne, så går jeg ikke lenger tur med dama. Det er jo helt umulig å vite hva mobbing er. (men nå er jeg også kommet på listen hennes over hvem som har mobbet henne)

Anonymkode: 9d2e9...52b

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Hvor finner man statistikken på disse voksenmobberne her?

Anonymkode: c5a85...7ae

Feks denne. 2,9 % oppgir selv at de har mobbet i arbeidslivet:

https://doi.org/10.1080/02678370903395568

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg = en mobber? Gikk på tur med en nabo, vi har begge hunder og vi er begge godt opp i årene. Hun har fortalt meg at hun har blitt mye mobbet som barn.

Men for å være ærlig så lurer jeg på om hun har blitt mobbet fordi hun er så utrolig spesiell/rar. Eller om hun er blitt rar/spesiell fordi hun er blitt mobbet?

Men en dag vi gikk på tur så snakket hun, som vanlig, om valpen sin. Og når jeg svarte henne at en hund på 1 1/2 år ikke lenger er valp, så ble hun rasende på meg. Og sa at jeg mobber henne.

Siden jeg ikke ønsker å mobbe henne, så går jeg ikke lenger tur med dama. Det er jo helt umulig å vite hva mobbing er. (men nå er jeg også kommet på listen hennes over hvem som har mobbet henne)

Her er en definisjon: https://snl.no/mobbing

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

For øvrig tenker jeg vi ikke skal bagatellisere mobbing. Det kan godt hende du ikke mobbet denne dama og at hun overreagerte, men mobbing er et faktum og reelt. 

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Haha. Terskelen for hva som er mobbing er rimelig lav da ja  😂

Anonymkode: 766fb...41e

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Noen her som har vært utsatt for mobbing i voksen alder, som kan fortelle litt om hvordan dette utspilte seg? Hvem, hva, hvor og hvordan? Hvor lenge varte det? Ga det seg på et tidspunkt, isåfall hvordan? Og hva tror du er årsaken til at nettopp du ble utpekt som offer? 

Om noen her tør å innrømme at de selv har mobbet i voksen alder, er dere selvsagt velkommen til å dele fra deres side. Dere er anonyme, hadde vært nyttig å høre deres oppfatning. Statistisk sett er det jo mange voksenmobbere eller tidligere voksenmobbere her på forumet. 

Skal du kanskje lage serie-noveller om temaet, og hadde selv ingen historie som mobbet eller som mobber?

Du må gjerne fortelle, om du har noen historier! 💝💅

Anonymkode: dedd4...6e4

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Har fått høre via andre at en kvinne ble mobbet på kontorjobben fordi hun hadde tatoveringer, og at en annen med masse utdannelse ble fryst ut gjennom å få sekretæroppgaver. Begge går under trakassering/mobbing og kunne ha blitt anmeldt i bekymringsmelding.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Har fått høre via andre at en kvinne ble mobbet på kontorjobben fordi hun hadde tatoveringer, og at en annen med masse utdannelse ble fryst ut gjennom å få sekretæroppgaver. Begge går under trakassering/mobbing og kunne ha blitt anmeldt i bekymringsmelding.

Ja, men dessverre veldig vanskelig å stå opp mot uten å bytte jobb. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Jeg har ved én anledning blitt mobbet, da jeg jobbet i en barnehage. Det var etter hvert så pass alvorlig at det lett kunne gått ut over liv og helse, ikke bare hos meg, men hos ungene. Gikk på dagen den dagen det mest alvorlige skjedde, og meldte fra til Arbeidstilsynet.

Det som er litt weird er at min opplevelse ble beskrevet nesten nøyaktig i denne tråden her;

Men dette passer ikke tidsmessig. Så enten er det noen av disse som mobbet meg som ville «gjenoppleve» kicket, eller så er det samme historie som utspilte seg mot noen andre. Uansett, jeg tror det var fordi de ville heller ha en annen enn meg. Og, så klart, fordi de var #%€$£ i hodet…

Utover dette har jeg ikke opplevd mobbing verken før eller etter.

Anonymkode: 44d55...41b

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Det er nok langt flere som har blitt mobbet enn de som vil innrømme at de har mobbet, så den undersøkelsen der ville jeg ikke stolt på 

Anonymkode: dd61b...331

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (50 minutter siden):

Det er nok langt flere som har blitt mobbet enn de som vil innrømme at de har mobbet, så den undersøkelsen der ville jeg ikke stolt på 

Anonymkode: dd61b...331

Men det er jo det jeg mener, når såpass mange innrømmer det så er det jo mange flere som faktisk mobber. Og kg representerer vel befolkningen relativt greit, ergo er mobberne her på forumet også. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...