AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #1 Skrevet 23 timer siden Jeg er 28 år og kvinne. Jeg jobber i en rema 1000. Akuratt nå er jeg sykemeldt. Rema har ikke tariffavtale og sjefen tror han kan gjøre hva han vil. Han forventer at vi ansatte skal jobbe overtid etter stengetid uten å få betalt. Gjerne på tidligvakt klokken 7 dagen etter for enkelte som jobber der. Han vil at ansatte som kjøre varer hjem til kunder gratis. ( jeg har ikke lappen men andre kollegaer gjør dette. Setter meg opp nesten hver lørdag og nesten bare seinvakter. Han sender ikke ut vakter mer en uke om gangen og de vaktene kommer gjerne rett før eller i helgen før den neste uken. Jeg har aldri fått noe mer skryt enn " dette kan du jo" når han stopper seg selv i å forklare noe som jeg vet fra før. Han gir uklare beskjeder og man føler seg ofte rådvill og dum når man spørr om hva som er rett i forhold til hvordan han vil ha ting gjordt og hvordan reglene er for id bevis for alkohol i butikken fordi han sier forskjellige ting og mumler. Når man ringer å ee syk så blir han kort, sur og straffer deg med irritasjon og unngåelse når du dukker opp igjen og er frisk. Han skjeller ut ansatte foran kunder veldig ofte og gir mye kjeft på møter. Han har sagt "de som har satt denne varen feil må da være helt idioter". Det var meg som hadde gjordt det men jeg sa at det ikke var meg. Anonymkode: 49a96...5a9 2
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #2 Skrevet 22 timer siden Bytt jobb asap. Dette er helseskadelig! ❤️🩹 Anonymkode: 9e955...f59 3 1
AnonymBruker Skrevet 18 timer siden #3 Skrevet 18 timer siden Hva f*en er det med folk som godtar slike ting....skyld på dere selv! Anonymkode: ee622...506
AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #4 Skrevet 17 timer siden AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Hva f*en er det med folk som godtar slike ting....skyld på dere selv! Anonymkode: ee622...506 Ja for det er jo bare å slutte på dagen…Penger og nye jobber vokser som kjent på trær. Anonymkode: c654d...fa7 1
Lisa-Mari-80 Skrevet 17 timer siden #5 Skrevet 17 timer siden AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Hva f*en er det med folk som godtar slike ting....skyld på dere selv! Anonymkode: ee622...506 Det er ikke alltid så lett å stå i slike situasjoner, særlig ikke for unge uerfarne arbeidstakere. Kommentaren din er så håpløst lite empatisk; "Skyld på dere selv!" Det er IKKE arbeidstaker sin feil og det hjelper ingen med slike kommentarer. STØTTE til å avslutte arbeidsforholdet er det eneste utenforstående kan gjøre for å hjelpe. 3
AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #6 Skrevet 17 timer siden Lisa-Mari-80 skrev (1 minutt siden): Det er ikke alltid så lett å stå i slike situasjoner, særlig ikke for unge uerfarne arbeidstakere. Kommentaren din er så håpløst lite empatisk; "Skyld på dere selv!" Det er IKKE arbeidstaker sin feil og det hjelper ingen med slike kommentarer. STØTTE til å avslutte arbeidsforholdet er det eneste utenforstående kan gjøre for å hjelpe. This. Anonymkode: 9e955...f59
AnonymBruker Skrevet 17 timer siden #7 Skrevet 17 timer siden Mange dårlige og kyniske ledere. Bytt jobb og vær sykemeldt helt uten dårlig samvittighet. Anonymkode: 71c7c...776 1 1
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #8 Skrevet 14 timer siden AnonymBruker skrev (3 timer siden): Hva f*en er det med folk som godtar slike ting....skyld på dere selv! Anonymkode: ee622...506 Dette gir overhodet ingen mening! Anonymkode: bd96a...d58 1
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #9 Skrevet 10 timer siden AnonymBruker skrev (12 timer siden): Jeg er 28 år og kvinne. Jeg jobber i en rema 1000. Akuratt nå er jeg sykemeldt. Rema har ikke tariffavtale og sjefen tror han kan gjøre hva han vil. Han forventer at vi ansatte skal jobbe overtid etter stengetid uten å få betalt. Gjerne på tidligvakt klokken 7 dagen etter for enkelte som jobber der. Han vil at ansatte som kjøre varer hjem til kunder gratis. ( jeg har ikke lappen men andre kollegaer gjør dette. Setter meg opp nesten hver lørdag og nesten bare seinvakter. Han sender ikke ut vakter mer en uke om gangen og de vaktene kommer gjerne rett før eller i helgen før den neste uken. Jeg har aldri fått noe mer skryt enn " dette kan du jo" når han stopper seg selv i å forklare noe som jeg vet fra før. Han gir uklare beskjeder og man føler seg ofte rådvill og dum når man spørr om hva som er rett i forhold til hvordan han vil ha ting gjordt og hvordan reglene er for id bevis for alkohol i butikken fordi han sier forskjellige ting og mumler. Når man ringer å ee syk så blir han kort, sur og straffer deg med irritasjon og unngåelse når du dukker opp igjen og er frisk. Han skjeller ut ansatte foran kunder veldig ofte og gir mye kjeft på møter. Han har sagt "de som har satt denne varen feil må da være helt idioter". Det var meg som hadde gjordt det men jeg sa at det ikke var meg. Anonymkode: 49a96...5a9 Det er nok nytt for mange at en stor kjede som REMA 1000 ikke har tariffavtaler! Hvis flere får høre om det, er det nok en del som vil velge en annen butikk. HAR norske matvarebutikker/kjeder tariffavtaler? Anonymkode: 4d2e5...4e5
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #10 Skrevet 9 timer siden AnonymBruker skrev (13 timer siden): Jeg er 28 år og kvinne. Jeg jobber i en rema 1000. Akuratt nå er jeg sykemeldt. Rema har ikke tariffavtale og sjefen tror han kan gjøre hva han vil. Han forventer at vi ansatte skal jobbe overtid etter stengetid uten å få betalt. Gjerne på tidligvakt klokken 7 dagen etter for enkelte som jobber der. Han vil at ansatte som kjøre varer hjem til kunder gratis. ( jeg har ikke lappen men andre kollegaer gjør dette. Setter meg opp nesten hver lørdag og nesten bare seinvakter. Han sender ikke ut vakter mer en uke om gangen og de vaktene kommer gjerne rett før eller i helgen før den neste uken. Jeg har aldri fått noe mer skryt enn " dette kan du jo" når han stopper seg selv i å forklare noe som jeg vet fra før. Han gir uklare beskjeder og man føler seg ofte rådvill og dum når man spørr om hva som er rett i forhold til hvordan han vil ha ting gjordt og hvordan reglene er for id bevis for alkohol i butikken fordi han sier forskjellige ting og mumler. Når man ringer å ee syk så blir han kort, sur og straffer deg med irritasjon og unngåelse når du dukker opp igjen og er frisk. Han skjeller ut ansatte foran kunder veldig ofte og gir mye kjeft på møter. Han har sagt "de som har satt denne varen feil må da være helt idioter". Det var meg som hadde gjordt det men jeg sa at det ikke var meg. Anonymkode: 49a96...5a9 Hei TS, beklager for å høre om din opplevelse.. Først av alt ville jeg tatt en prat med sjefen, selv om det kan være ukomfortabelt å be han endre holdning osv.. Og etter det ville jeg nok kontakte rema 1000 norge, en kjøpmann/sjef kan ikke drive som de vil. De represntere uansett rema 1000 til slutten av dagen og det skal være forsvarlig å jobbe der selv uten tariffavtale eller fagforening. Men vis jeg skulle komme med anekdote til din situasjon, jeg har jobbet i restaraunt og matbutikk selv. det er alltid dårlig arbeidsmiljø, sjefene er vanligvis grunnen, det er en ond sirkel å jobbe der dessverre, så ville prøvd alt jeg kunne for å komme meg vekk hvis jeg var deg. Det hjalp meg personlig, og har ikke samme angsten for å jobbe som jeg gjorde før.. Og lønnen er ikke verdt det engang.. Anonymkode: 5cb68...4c7
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #11 Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (4 timer siden): Det er nok nytt for mange at en stor kjede som REMA 1000 ikke har tariffavtaler! Hvis flere får høre om det, er det nok en del som vil velge en annen butikk. HAR norske matvarebutikker/kjeder tariffavtaler? Anonymkode: 4d2e5...4e5 Ja. Coop, og norgesgruppen som meny, kiwi og spar har tariffavtaler.men ikke rema 1000. Dette er bakdelen med det. Anonymkode: 49a96...5a9
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #12 Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hei TS, beklager for å høre om din opplevelse.. Først av alt ville jeg tatt en prat med sjefen, selv om det kan være ukomfortabelt å be han endre holdning osv.. Og etter det ville jeg nok kontakte rema 1000 norge, en kjøpmann/sjef kan ikke drive som de vil. De represntere uansett rema 1000 til slutten av dagen og det skal være forsvarlig å jobbe der selv uten tariffavtale eller fagforening. Men vis jeg skulle komme med anekdote til din situasjon, jeg har jobbet i restaraunt og matbutikk selv. det er alltid dårlig arbeidsmiljø, sjefene er vanligvis grunnen, det er en ond sirkel å jobbe der dessverre, så ville prøvd alt jeg kunne for å komme meg vekk hvis jeg var deg. Det hjalp meg personlig, og har ikke samme angsten for å jobbe som jeg gjorde før.. Og lønnen er ikke verdt det engang.. Anonymkode: 5cb68...4c7 Ts her: Ja. Jeg går igjennom en krise på mange områder i livet og jeg øsnker ikke å ha det sånn. Jeg ville egentlig jobbe i blomsterbutikk men det føles for sent nå. Jeg har prøvd noen ganger å søke på læreplass tidligere i byen jeg bor i men det virker helt håpløst. Anonymkode: 49a96...5a9
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #13 Skrevet 6 timer siden Er ikke det normalt å jobbe gratis for å oppnå en høyere stilling,få respekt og høyere lønn? Gjelder å spille kortene riktig vettu. Anonymkode: f39bb...c51
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #14 Skrevet 6 timer siden AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Ts her: Ja. Jeg går igjennom en krise på mange områder i livet og jeg øsnker ikke å ha det sånn. Jeg ville egentlig jobbe i blomsterbutikk men det føles for sent nå. Jeg har prøvd noen ganger å søke på læreplass tidligere i byen jeg bor i men det virker helt håpløst. Anonymkode: 49a96...5a9 Liker du blomster så kan du faktisk jobbe med bil,dyr og skog/natur. Anonymkode: f39bb...c51
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #15 Skrevet 4 timer siden Hvilken Rema er dette ts? Ish område hvis du ikke vil nevne nøyaktig sted Anonymkode: 2f3e3...92c
Nymphadora Skrevet 4 timer siden #16 Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Er ikke det normalt å jobbe gratis for å oppnå en høyere stilling,få respekt og høyere lønn? Gjelder å spille kortene riktig vettu. Anonymkode: f39bb...c51 Nei. Man har ingen garanti for at gratis arbeid vil føre til noe av dette, så å jobbe gratis er ren idioti og gagner kun arbeidsgiver Ts, jeg ville sendt avvik til hovedkontoret. Tariffavtale eller ei, de må følge arbeidsmiljøloven.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå