AnonymBruker Skrevet mandag kl. 11:28 #1 Skrevet mandag kl. 11:28 Jeg fullammer og fikk mensen nå 9 uker etter KS, ikke overraskende da jeg hadde svært tydelig eggløsning både fysisk og psykisk for ca 1,5 uke siden. Jeg fullammer som sagt og nå er jeg livredd for å miste melka. Har dette skjedd fordi jeg ammer for lite/sjeldent? Må jeg iversette tiltak for å holde produksjonen? Barnet ligger perfekt på kurven og stortrives og det er jo et godt tegn ihvertfal... Med første barnet var jeg uten mens i 14 mnd så dette skremmer meg veldig. Har spiralinnsett om 3 uker om det er av betydning. Noen med kunnskap eller erfaring? Anonymkode: e76c0...a3d
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 12:26 #2 Skrevet mandag kl. 12:26 Fikk også mensen tidlig. Det påvirket ikke melkeproduksjonen min nevneverdig. Du har ikke fått mensen tidlig fordi du ammer for lite. Noen får den tidlig, andre får den sent. Handler ikke om mengden amming når man fullammer. Fått mensen tilbake tidlig med 2 av 3 barn. Anonymkode: 3b680...eda
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 18:24 #3 Skrevet tirsdag kl. 18:24 Hadde samme erfaring, hadde ingenting å si på melken. Ikke ta sorgen på forskudd! Anonymkode: 92ecc...511
AnonymBruker Skrevet i går, 04:34 #4 Skrevet i går, 04:34 Merket ingenting på produksjonen da jeg fikk mensen. Merket at den ble mindre da jeg sluttet med nattamming, men da var jeg også gravid. Husk at når produksjonen går fra å være hormonstyrt til styrt av etterspørsel rundt tre måneder er det mange som tror de mister melka fordi brystene føles tomme, men det er melk der likevel☺️ Og husk at økedøgn er normalt og viktig for produksjonen, det betyr ikke at baby ikke får nok melk☺️ Anonymkode: 43d1a...5de
AnonymBruker Skrevet i går, 04:46 #5 Skrevet i går, 04:46 Jeg fikk mensen veldig tidlig alle tre gangene, og jeg har hatt mye melk så lenge barna ammet. Anonymkode: baafb...856
AnonymBruker Skrevet i går, 05:05 #6 Skrevet i går, 05:05 Fått mensen tilbake tidlig 2 av 5 ganger, alltid ammet lenge, ingen innvirkning på dette. Anonymkode: 4e5d9...d5e
AnonymBruker Skrevet i går, 05:12 #7 Skrevet i går, 05:12 Jeg fikk faktisk mensen tilbake fire uker etter KS med første. Annet likevel annenhver time i 9 mndr etterpå. Han var en skikkelig tjukk baby før han begynte å spise fast føde, så ingen problemer med melka. Anonymkode: f98c8...2fa
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #8 Skrevet 23 timer siden Fikk mensen 1 mnd etter keisersnitt. Ammet i 8 mnd, mer enn nok melk. Anonymkode: d22b3...8f1
AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #9 Skrevet 23 timer siden Jeg fikk også mensen tidlig tilbake 2 av 4 ganger, ammet alle i flere år. Den ene hvor jeg fikk tilbake tidlig ammet hver 1-1.5 time i over et år, så ammet ikke akkurat lite. 🤪 Anonymkode: da74f...744
AnonymBruker Skrevet 20 timer siden #10 Skrevet 20 timer siden Tusen takk for svar damer! Veldig betryggende å høre😊 Anonymkode: e76c0...a3d
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå