Gå til innhold

Oppmerksomhet rettet mot utseende

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg prøver å forstå forskjellen mellom det å bare registrere at en kvinne er pen, og det å faktisk ha en vane med å se litt ekstra på kvinner fordi man liker det visuelle inntrykket. Er du veldig ansiktsorientert? Eller går det mer på helhet når du ser dama? 

Hvor vanlig er det at dere legger merke til attraktive damer? Eller hvor oppmerksomme er dere på det? Skjønner at man kan se attraktive og pene mennesker selv om man er i forhold. Men for noen blir andre damer mindre attraktive når de er forhold.

Jeg tenker på kvinner man møter i hverdagen – på butikken, jobb, kafé osv. – men også programledere, skuespillere og kjendiser på TV.
Når dere ser en kvinne dere synes er attraktiv, stopper det ved «hun var pen», eller hender det at dere bevisst ser litt ekstra fordi dere liker å se på henne? 

Hvis det er en kvinnelig kollega, går du å nyter hennes utseende selv om du er i forhold? Eller bare tenker du kort at hun var pen? Ingen større betydning, eller «mater» du seg selv med hvor pen hun? Opplever du selv at det er en form for visuell nytelse /stimulering. 

Hvor lav terskel har dere for å tenke «hun er pen»? 
For det er forskjell å legge merke til pene damer, og stadig ha oppmerksomheten rettet mot dem fordi man søker en form for visuell stimulering. 

Til menn: Noe dere kjenner igjen hos dere selv?
Til damer: Hva opplever dere at mennene deres gjør?

Anonymkode: 93a49...c99

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er kvinne som har bikket 40.. jeg får ikke med meg andre rundt meg. Titter rett og slett ikke. Derfor jeg ikke får med meg kjendiser eller andre figurer ved siden av meg en gang.

Når jeg er i et forhold er det bare han. Og ute i verden rangerer jeg ikke andre etter hvor pen de er. Hjernen min tenker ikke tanken en gang. Men får med meg ting som er rare eller veldig påfallende. 

Hva mannen gjør... vet ikke. I løpet av 4 år kan jeg huske en tur på kjøpesenteret der jeg tok han i aktiv titting. Vet ikke hva det handlet om. Har ikke sett han gjøre det siden. 

Han er mye inne på aviser og div og scroller, har tatt han i å zoome inn på bilder, men ikke kun av kvinner.. vet ikke. Han jobber med mange kvinner mellom 20 og 40 år. Han omgås de daglig. Han er også en veldig flott manneMann som holder seg i god form og kler seg pent. Regner med han får litt oppmerksomhet. 

Jeg vet han liker å se på pupper uten bh med tettsittende tskjorte over. Det har dukket opp mye slikt i facebook karusellen hans, og han kan kommentere slikt på ferie.

Vet ikke.. 

Anonymkode: bdc2b...ad0

AnonymBruker
Skrevet

Er bifil kvinne og kan melde at jeg ofte nyter synet av kvinner, sjelden av menn. Synes rett og slett kvinner er penere å se på, mens menn ofte har andre ting de er gode på. Tenner minst like mye på menn, bare på andre ting.

Og apropos det å mate seg selv, så er det du og dine likesinnede som mater dere selv med besettelser om hvordan verden ser ut fra hans ståsted. Hvorfor er dere så fokusert på det? Hvorfor ikke heller være fokusert på hvordan verden er for dere?

Som bifil kvinne må jeg si jeg er glad jeg aldr havner sammen med heterofile kvinner. Det gjelder så klart ikke alle heterofile kvinner, men det gjelder definitivt flere heterofile enn det gjelder lesber og bier. De gir opp seg selv for å bli den de tror mannen vil ha, og når de gjør det, så blir de ironisk nok den han ikke vil ha.

PS dette er synlig når man ser på damer også, de heteste damene er de som går med ryggen rak og er stolt av den de selv er

Anonymkode: f327d...19b

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Er bifil kvinne og kan melde at jeg ofte nyter synet av kvinner, sjelden av menn. Synes rett og slett kvinner er penere å se på, mens menn ofte har andre ting de er gode på. Tenner minst like mye på menn, bare på andre ting.

Anonymkode: f327d...19b

Jeg er bifil mann og har det nøyaktig på samme måten, bare med motsatt fortegn. Jeg forelsker meg lett i yngre pene gutter/menn og synes de er langt vakrere enn kvinner i samme alder. Det seksuelle er langt bedre og enklere med kvinner (jo, jeg har prøvd begge deler). Denne forelskelsen går kun mot heterofile menn og ikke mot "typisk" homofile (klesstil, væremåte og slikt) og slett ikke mot menn som kler seg som kvinner (trans, drag og liknende). Dermed blir denne forelskelsen aldri gjengjeldt :D og det kan være like greit da jeg er i et forhold med en dame. Jeg vet ikke helt hvilken bås jeg er i som forelsker meg oftest i menn, men vil ha sex med kvinner. 🙄

Anonymkode: fc854...d27

AnonymBruker
Skrevet

Helhet sier mannen, som scanner absolutt alle kvinner han møter og ser om han synes de er attraktive. Er de det, så kikker han to ganger (eller tre, eller fire, eller begynner å følge dem på sosiale medier).

Han nyter synet av fine kollegaer ja, ettersom han har sagt til kamerater at de bør begynne der han jobber for da får de noe pent å se på i lunsjen.

Anonymkode: b66fe...dda

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...