Gjest Gjest Skrevet 28. april 2006 #1 Skrevet 28. april 2006 Jeg har hørt om til flere ganger at jenter sier de har PMS midt i mensuka. Hvordan er det mulig? Er det smerter man har før nesten menstruasjon igjen?
Gjest Gjest Skrevet 28. april 2006 #2 Skrevet 28. april 2006 Jeg har hørt om til flere ganger at jenter sier de har PMS midt i mensuka. Hvordan er det mulig? Er det smerter man har før nesten menstruasjon igjen? ← Neste, ja.
Gjest Gjest Skrevet 28. april 2006 #3 Skrevet 28. april 2006 Nei, det er det ikke. PMS er noe en kvinner får (de som har det og det er svært mange!) ca. 8-10 dager før selve mensen kommer. Når selve mensen kommer, da skal faktisk PMS-spenningene være borte. Kanskje de du kjenner forveksler PMS med vondt i magen og hodet pga. mensen? PMS betyr hvertfall for meg at jeg roter med detaljer (som jeg ikke pleier...), kommer med kommentarer jeg normalt sett ikke ville ha kommet med, blir mer nærtaken (!), og i det hele tatt: irritabel, og har en annen virkelighetsoppfatning under PMS....en dag er jeg gjerne hyperaktiv, for så de neste PMS-dagene å være veldig trett og dvask.
Gjest Gjest1 Skrevet 28. april 2006 #4 Skrevet 28. april 2006 Jeg trodde PMS stod for premenstruelle spenninger. Altså spenninger før mensen.
Gjest Gjest Skrevet 28. april 2006 #5 Skrevet 28. april 2006 Jeg trodde PMS stod for premenstruelle spenninger. Altså spenninger før mensen. ← Ja, det er nettopp hva gjesten over deg sier også...
Lemming Skrevet 29. april 2006 #6 Skrevet 29. april 2006 Jeg trodde PMS stod for premenstruelle spenninger. Altså spenninger før mensen. ← Jepp. PMS er forkortelse for premensruelle spenninger. Altså noe som kommer før mensen. Men man kan jo ha mensensmerter og være irritabel mm, når man har mensen òg. Men da heter det ikke PMS.
Gjest Gjest_Siri_* Skrevet 29. april 2006 #7 Skrevet 29. april 2006 Dessverre betyr dette (for svært mange) at kvinner er irritable, sure, litt utenfor, slappe, hyperaktive, trette, uopplagte, osv. i hele 2 av månedens 4 uker... Dvs. halve året, 6 av 12 måneder... Kjære alle menn (send gjerne denne PMS-tråden til alle dine bekjente og kjente menn over det langstrakte land), være overbærende og forståelsesfulle
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå