AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #1 Skrevet 11 timer siden Hei. Vi har konfirmant for første gang i sept 2027. Skal ha det hjemme, har plass til ca 25/30 pers.. kirke konfirmant om det har noe å si. Hvordan planlegge for å dempw stresset(har allerde kommet). Skal få bunad(avtale med butikk i jan 2027). Gir vi foreldre ekstra gaver når bestemødre bidrar økonomisk til bunaden? Når sende ut innbydelse med s.u(hvor lenge før? Konfirmanten har en vosken kusine som er gift og har egne barn. Inviteres da barna (2 og 4 år på tidspunktet) Inviteres nye evnt kjærester til en faddere? Hva med kjærester til voskne søskenbarn(om det kommer noen før konfirmasjonen? Når bestilles mat? Har sjekket litt hos cateringfirmaer på tapas, bestillinger skal inn alt fra jan 27- til 4 uker før konfirmasjonen. Vi skal bestille en marsipankake, ellers lager vi alle kaker selv. Noen med erfaring som vil hjelpe meg å organisere mnd fremover? Anonymkode: 47dd2...4e8
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #2 Skrevet 11 timer siden Vi hadde konfirmasjon i vår. Alle vi inviterte ble invitert med evt partner og barn. Nå var det ikke aktuelt i denne konfirmasjonen, men hadde noen hatt ferske kjæresteforhold hadde de også vært invitert - jeg tenker man er tøff som stiller opp i så store familieselskap som ny kjærest. (Min nåværende beste venninne møtte jeg for første gang i mitt bryllup da hun var helt fersk kjæreste til mannens forlover- nå er det jo en festlig spøk mellom oss at jeg går rundt med giftering med datoen til starten av vårt vennskap) Når det gjelder mat så ta kontakt med de aktuelle og spør når de trenger beskjed, så tar du det utifra det. Dette varierer jo sterkt, slik du selv sier. Når det gjelder gave må dere bare bestemme dere, det er ikke noe rett og galt. Bare husk at dere må gjøre likt for alle barna. Våre jenter har arvet bunad, og fått gave utenom - så når vår sønn står konfirmasjon tenker jeg at han må få løfte om bunad (om han ønsker) og også gave utenom. Mye dyrere for oss, men likevel rettferdig. Jeg sendte ut sms om dato med en gang vi fikk den, og så sendte vi ut mer formell invitasjon noen måneder før. Jeg syntes det var lite stress med konfirmasjon. Utenom uka før var det lite å gjøre utover noen mailer med bestilling av mat osv. Anonymkode: 5d4c5...7f7 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå