Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei. Jeg lurte på om noen vet hvor lang tid det tar for å få svar på nipttest? Og er det mulig gjøre noe for at en får svar tidligst mulig? Jeg er 39, så får det dekket... men vurdert om jeg heller skal gjøre det privat. 

Jeg ønsker abort om fosteret skulle få påvist trisomi, og litt redd for at det skal gå mange uker før en får svar. Sånn i tillegg vet noen hvordan en abort utføres om kroppen ikke tåler den mifegyne tabletten? Måtte hasteopereres som 19 åring pga akutt styrtblødning etter jeg fikk den. 

Anonymkode: 4cc64...3b9

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Mener det var 2 uker før jeg fikk svar. 

Anonymkode: a885f...74a

AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk svar i løpet av en ukes tid.

Anonymkode: 4f266...771

Skrevet

Tok 2 uker, men de sa at om det var funn ville de ringe innen få dager.

AnonymBruker
Skrevet

En uke.

Anonymkode: 09df6...387

AnonymBruker
Skrevet

Fikk svar innen 1 uke

Anonymkode: 939b0...726

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er 39 år, tok nipt på ahus og fikk svar etter nøyaktig en uke. Svaret lå som brev under pasientjournal på helsenorge. Det kom ikke noe varsel. Brevet kom i posten over en uke senere. 

Anonymkode: a73c2...4c9

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg er 39 år, tok nipt på ahus og fikk svar etter nøyaktig en uke. Svaret lå som brev under pasientjournal på helsenorge. Det kom ikke noe varsel. Brevet kom i posten over en uke senere. 

Alt var fint forresten. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skulle egentlig ikke ta det, men var på riksen og tappet fostervann, så da testet de i samme slengen. Ringte med resultatet over helgen, husker ikke hvor mange dager men under en uke.

Anonymkode: 15d2d...b51

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Alt var fint forresten. 

Så bra, litt engstelig for at noe skal være bra... men statistikken er vel egentlig ikke så høy, bare litt høyere etter det jeg finner når jeg søker. Ikke så lett google siden flere steder står det at en gjerne kommer inn på slutten (rundt uke 13-14), og resultatet tar 2 uker slik at en er oppe i uke 15-16 med videre tester er en jo nesten oppi uke 17-18 da som er veldig sent i mitt hode. 

Anonymkode: 4cc64...3b9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...