Hoppetaujenta Skrevet i går, 03:03 #1 Skrevet i går, 03:03 Er det kosedrikk? Tørstedrikk. Gir det mersmak, eller er en munnfull mer enn nok og aldri mer? Spørsmål til alle. @Ciaran & Ciara ? vet kanskje noe om dette?
AnonymBruker Skrevet i går, 04:02 #2 Skrevet i går, 04:02 Det er som all annen brus, med tanke på kos- og tørstefaktor. Jeg synes det er veldig godt, og kjøper det av og til. Anonymkode: 86c56...0a1 5
AnonymBruker Skrevet i går, 05:34 #3 Skrevet i går, 05:34 Med alkohol er det vondt. Uten alkohol er det veldig søtt mwn går ann å drikke. Anonymkode: 3a824...968 1
AnonymBruker Skrevet i går, 08:39 #4 Skrevet i går, 08:39 Kommer an på. En ingefærøl av god kvalitet er skikkelig godt. Dårlig ingefærøl med masse sukker og kunstig smak er ikke godt. Anonymkode: ef6b4...967 5 1
AnonymBruker Skrevet i går, 08:47 #5 Skrevet i går, 08:47 Ingefærøl er kjempegodt. Ikke alle, men de som er ordentlige. Anonymkode: f430b...a92 2
AnonymBruker Skrevet i går, 09:03 #6 Skrevet i går, 09:03 Har brukt litt ingefær i hjemmelaget juice og der blir det veldig dominerende. Til og med en liten 1x1 cm kjennes godt og det smaker vondt. Anonymkode: 38f56...4c7
Knutekålmor85 Skrevet i går, 09:19 #8 Skrevet i går, 09:19 Godt alternativ til øl ute på byen, kjøper i hovedsak uten alkohol. Smaker sterkt av ingefær, men det er godt synes jeg, ikke bare syrlig sukkervann som brus.
Ullvott Skrevet i går, 09:33 #11 Skrevet i går, 09:33 Enig med de andre her: noen er skikkelig gode, mens andre ikke er det. For meg er det ikke alltid slik at "dyrt og anerkjent = best", for det er stor variasjon i smaken. 1
Hollie Skrevet i går, 09:40 #12 Skrevet i går, 09:40 Ingefærøl er skikkelig godt, men liker de variantene med veldig mye sukker. Det skal ikke være for søtt
AnonymBruker Skrevet i går, 09:42 #13 Skrevet i går, 09:42 Ja, men som flere skriver - noe blir for søtt. Liker de som ikke er for søte og som det er litt sting i. Tradisjonelt var vel ingefærøl fermentert, slik som annen øl, og et finnes vel fortsatt, og noen av de moderne variantene smaker kanskje noen i den retningen. Jeg er ikke så veldig bevandret. Men oppfatter at det finnes mange varianter - en har den som er avbildet her som vel er en slags klassiker, mener å huske den er litt vel søt. Og så har vi jo den andre ytterkanten - type Schweppes Ginger Ale, som vel i dagligtalen også omfattes som ingefærøl. Denne er lett og frisk. Ellers er jo Dahls ingefærøl en klassiker til den trønderske fest- og tradisjonsmaten sodd. Anonymkode: eaa69...62c 1
LadyGrey Skrevet i går, 09:58 #17 Skrevet i går, 09:58 Ordet øl i ingefærøl er egentlig veldig misvisende. En ingefærøl er en vanlig brus i mine øyne. Jeg takler ikke øl eller noe som ligner ølsmak, men synes det er friskt og godt med en god ingefærøl til feks taco.
AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #18 Skrevet 21 timer siden LadyGrey skrev (3 timer siden): Ordet øl i ingefærøl er egentlig veldig misvisende. En ingefærøl er en vanlig brus i mine øyne. Jeg takler ikke øl eller noe som ligner ølsmak, men synes det er friskt og godt med en god ingefærøl til feks taco. Ingefærøl er to ulike ting. Det ene er brusen ingefærøl fra f eks Dahls bryggeri, det er en god brus. Det andre er øl, med eller uten alkohol. Det kan også være godt, men smaker helt annerledes. Anonymkode: fd2c1...eeb 1
Mardina Skrevet 19 timer siden #19 Skrevet 19 timer siden Jeg synes ikke det er godt. Men jeg liker ikke ingefær generelt. 1
MarianneE Skrevet 19 timer siden #20 Skrevet 19 timer siden Brusen Ingefærøl er skikkelig god synes jeg.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå