AnonymBruker Skrevet 23 timer siden #1 Skrevet 23 timer siden Jeg kom over en artikkel om høytfungerende angst og plutselig falt mange brikker på plass. Det var som å lese om min egen hverdag. Noen som har vært borti dette, del gjerne deres erfaringer og gjerne også hvordan bli kvitt det (hvis det går ann) På forhånd takk ♥️ Anonymkode: 382d5...a2c 1
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #2 Skrevet 22 timer siden Kan du linke til artikkelen? Anonymkode: 3c87c...8ab
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #3 Skrevet 22 timer siden AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Kan du linke til artikkelen? Anonymkode: 3c87c...8ab Mener det var denne: https://www.metakognitivterapi-oslo.no/blog/hoytfungerende-angst-nar-bekymring-driver-prestasjonene-dine Anonymkode: 382d5...a2c 1
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #5 Skrevet 14 timer siden Sfr skrev (7 timer siden): Hvor lenge varer det før du møter veggen? Forklar hva du mener her? Anonymkode: 382d5...a2c
AnonymBruker Skrevet 14 timer siden #6 Skrevet 14 timer siden AnonymBruker skrev (9 timer siden): Jeg kom over en artikkel om høytfungerende angst og plutselig falt mange brikker på plass. Det var som å lese om min egen hverdag. Noen som har vært borti dette, del gjerne deres erfaringer og gjerne også hvordan bli kvitt det (hvis det går ann) På forhånd takk ♥️ Anonymkode: 382d5...a2c Hatt det hele livet og tror de fleste som lider av «flink pike-syndromet» ubevisst drives av frykt. I voksen alder fant jeg ut at hele livet mitt var drevet av frykt og hva jeg trodde var forventet av meg. Endte etter hvert opp med skilsmisse og oppsigelse av jobben, men det er jo ikke nødvendigvis utfallet for alle. Jeg kom meg ut av angsten ved å bli bevisst på verdiene mine, altså mine «hvorfor», og brukte det som drivkraft framfor frykten. Anonymkode: 3a31b...cff 1
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #7 Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (9 timer siden): Hatt det hele livet og tror de fleste som lider av «flink pike-syndromet» ubevisst drives av frykt. I voksen alder fant jeg ut at hele livet mitt var drevet av frykt og hva jeg trodde var forventet av meg. Endte etter hvert opp med skilsmisse og oppsigelse av jobben, men det er jo ikke nødvendigvis utfallet for alle. Jeg kom meg ut av angsten ved å bli bevisst på verdiene mine, altså mine «hvorfor», og brukte det som drivkraft framfor frykten. Anonymkode: 3a31b...cff Så flott at du er kommet deg ut av det. Jeg sliter veldig med flink pike syndromet. Skal gjøre alle andre til lags og er livredd for å gjøre noe feil på jobb. Går på tilstellinger og fester jeg ikke har lyst til fordi det er forventet. Utad virker jeg rolig og avbalansert. På jobb er jeg den «alle» kommer til om de har problemer både privat og jobb. Er takknemlig for tilliten, men det tapper meg enormt for energi innimellom. Overtenker og bekymrer meg for absolutt alt og alle mine kjære. Anonymkode: 382d5...a2c 1
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #8 Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Så flott at du er kommet deg ut av det. Jeg sliter veldig med flink pike syndromet. Skal gjøre alle andre til lags og er livredd for å gjøre noe feil på jobb. Går på tilstellinger og fester jeg ikke har lyst til fordi det er forventet. Utad virker jeg rolig og avbalansert. På jobb er jeg den «alle» kommer til om de har problemer både privat og jobb. Er takknemlig for tilliten, men det tapper meg enormt for energi innimellom. Overtenker og bekymrer meg for absolutt alt og alle mine kjære. Anonymkode: 382d5...a2c Hvorfor drar du på ting du ikke vil da, kan du ikke bare si det ikke passer. Og jobben din, alle gjør feil med jevne mellomrom. Nå vet jeg ikke om du har en jobb der feil kan være farlige(dosering av medisin) men for oss andre er det noe med at ingen av oss er faktisk perfekt. Anonymkode: 543da...f04
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #9 Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Så flott at du er kommet deg ut av det. Jeg sliter veldig med flink pike syndromet. Skal gjøre alle andre til lags og er livredd for å gjøre noe feil på jobb. Går på tilstellinger og fester jeg ikke har lyst til fordi det er forventet. Utad virker jeg rolig og avbalansert. På jobb er jeg den «alle» kommer til om de har problemer både privat og jobb. Er takknemlig for tilliten, men det tapper meg enormt for energi innimellom. Overtenker og bekymrer meg for absolutt alt og alle mine kjære. Anonymkode: 382d5...a2c ...Som om jeg skulle skrevet det selv Anonymkode: d8df7...d0a 1
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #10 Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvorfor drar du på ting du ikke vil da, kan du ikke bare si det ikke passer. Og jobben din, alle gjør feil med jevne mellomrom. Nå vet jeg ikke om du har en jobb der feil kan være farlige(dosering av medisin) men for oss andre er det noe med at ingen av oss er faktisk perfekt. Anonymkode: 543da...f04 Hadde det bare vært så enkelt…. Går jo på at en ikke vil skuffe noen ved å ikke dukke opp. I jobben min er det rom for feil, men likevel så sitter det i meg at feil skaø ikke jeg gjøre. Jeg sier til kolleger at alt kan fikses og hjelper og løse om andre gjør feil uten å tenke noe galt, men tåler ikke at jeg selv gjør feil. Ikke lett å endre på det dessverre. Anonymkode: 382d5...a2c 1 1
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #11 Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (57 minutter siden): ...Som om jeg skulle skrevet det selv Anonymkode: d8df7...d0a Ja, vi er nok mange dessverre. Alle gode tanker og ønsker til deg ♥️ Anonymkode: 382d5...a2c
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #12 Skrevet 1 time siden AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Hadde det bare vært så enkelt…. Går jo på at en ikke vil skuffe noen ved å ikke dukke opp. I jobben min er det rom for feil, men likevel så sitter det i meg at feil skaø ikke jeg gjøre. Jeg sier til kolleger at alt kan fikses og hjelper og løse om andre gjør feil uten å tenke noe galt, men tåler ikke at jeg selv gjør feil. Ikke lett å endre på det dessverre. Anonymkode: 382d5...a2c Jeg synes du skal tenke på deg selv som du gjør med egne barn. Hvis de går på ting for å ikke skuffe andre, hva ville du sagt til dem? Hvis de gjør en feil på skolen eller jobb, hva ville du sagt da? Husk at du ikke er anderledes enn andre du skal ikke prestere bedre enn andre. Anonymkode: 543da...f04
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #13 Skrevet 1 time siden Jeg er sikker på at du kunne gitt 60% av det du gir nå- og det hadde allikevel vært 100% sammenlignet med andre! Dette er straka veien til utbrenthet, kjære deg. Bestem deg for å gjøre det som et forsøk da: i morgen gir du konsekvent litt mindre enn du gjorde i dag. Og dagen etter enda litt mindre. Så fortsetter du helt til du treffer din ekte kapasitet. Det skal føles ubehagelig, ellers betyr det at du fortsatt er i komfortsonen og samme mønster. Og snart vil du få oppleve mindre angst og mer overskudd, og de rundt deg vil bare merke de positive endringene! (og ikke alt hjernen din forteller deg nå at de vil kritisere deg for. Det er du selv som kritiserer deg.) Ja til flere folk med overskudd🙌🏼 Anonymkode: 3a31b...cff
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå