AnonymBruker Skrevet 3. oktober #1 Skrevet 3. oktober Alle år jeg har bodd her ser jeg naboen har en hund som må sitte på trappa hver eneste dag hele året fra tidlig morgen til sent på kveld dette er en hund som tåler mye kulde. Dem går tur med hunden ca 2 ganger om dagen. Dem tar hunden inn når dem legger seg. Dette er ikke fordi hunden vil være ute. Jeg observerer ofte hunden klynker mot døra, og di gangene jeg har observert den prøver å gå inn dytter di den ut igjenn. Hunden vil tydelig ofte inn. Jeg overdriver ikke at jeg har sett den være ute fra morgen til kveld hver eneste dag i over 5 år nå. Forhåpentligvis får den være inne når den blir med dem på hytta det vet jeg ingenting om. Det er jo ikke et bra liv for en hund å måtte være på trappa fra morgen til kveld og ikke få være rundt familien. Når dem går inn og ut erkjenner dem ofte ukke bikkja en gang. Synes det er skikkelig trist å se på.... hva er vits å ha hund hvis det bare er for å gå tur med? Anonymkode: dfe47...0c4
AnonymBruker Skrevet 3. oktober #2 Skrevet 3. oktober Dyrebeskyttelsen kan jo ikke gjøre stort. Men en telefon til Mattilsynet kan du jo alltid ta for å drøfte det😊 Anonymkode: abe03...3af 3 5
AnonymBruker Skrevet 3. oktober #3 Skrevet 3. oktober Ser egentlig ikke helt forskjellen om den står ute i bånd eller bingen. Du vet jo ikke om når den er inne på dagtid om den bare masser om ut igjen. Vi ser bare her vi har 2 hunder. Vi går 7 km hver dag fordelt på 2 ganger om dagen. Den ene vil helst i bingen og være der på dagtid,kommer in på kvelden og er da inne med oss til Vi legger oss . Den andre masser om at vi ska åpne terrasse døren og vil helst ligge der å se på bilene som kjører på veien vår og se på fuglene på fuhlebrettet Anonymkode: 47758...2e5
AnonymBruker Skrevet 3. oktober #4 Skrevet 3. oktober AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ser egentlig ikke helt forskjellen om den står ute i bånd eller bingen. Du vet jo ikke om når den er inne på dagtid om den bare masser om ut igjen. Vi ser bare her vi har 2 hunder. Vi går 7 km hver dag fordelt på 2 ganger om dagen. Den ene vil helst i bingen og være der på dagtid,kommer in på kvelden og er da inne med oss til Vi legger oss . Den andre masser om at vi ska åpne terrasse døren og vil helst ligge der å se på bilene som kjører på veien vår og se på fuglene på fuhlebrettet Anonymkode: 47758...2e5 Den er aldri inne på dagtid jeg ser den ut vinduet hele dagen, jeg er som oftest hjemne hele dagene hver dag. Så jo jeg vet faktisk... Anonymkode: dfe47...0c4
AnonymBruker Skrevet 3. oktober #5 Skrevet 3. oktober AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ser egentlig ikke helt forskjellen om den står ute i bånd eller bingen. Du vet jo ikke om når den er inne på dagtid om den bare masser om ut igjen. Vi ser bare her vi har 2 hunder. Vi går 7 km hver dag fordelt på 2 ganger om dagen. Den ene vil helst i bingen og være der på dagtid,kommer in på kvelden og er da inne med oss til Vi legger oss . Den andre masser om at vi ska åpne terrasse døren og vil helst ligge der å se på bilene som kjører på veien vår og se på fuglene på fuhlebrettet Anonymkode: 47758...2e5 Og denne hunden vil inn men får ikke lov. Dem dutter jo hunden ut når den prøver å gå inn.... jeg kunne ikke ha skrevet dette vedmindre jeg faktisk visste alt detre dette er en daglig observasjon i over 5 år nå. Hunden er på en måte utsikten min ut vinduet. Anonymkode: dfe47...0c4
NinaLisa Skrevet 3. oktober #6 Skrevet 3. oktober Det høres ikke ut som det er fint gjort mot en hund. Men vi vet ikke hvilken rase det er. En tykkpelset hund vil trives best ute. Inne blir det for varmt og kanskje den piper og vil ut igjen.
AnonymBruker Skrevet 3. oktober #7 Skrevet 3. oktober Man kontaker mattilynet heller 1 gang for mye enn for lite. Anonymkode: 2798d...fe5 2 2
AnonymBruker Skrevet 3. oktober #9 Skrevet 3. oktober Riktig innstans er Mattilsynet,ikke Dyrebeskyttelsen. Men er man bekymret,er man pliktig å melde fra. Anonymkode: f45d5...359 1
Arx Skrevet 3. oktober #10 Skrevet 3. oktober 1) Dyrebeskyttelsen kan ikke gjøre noe 2) Du kan kontakte mattilsynet, det er riktig instans, men det er stor sjanse for at de ikke følger opp. Naboen her gjorde det samme, jeg kontaktet MT flere ganger. Hunden døde til slutt 2,5 år gammel 🫤 1
AnonymBruker Skrevet 4. oktober #11 Skrevet 4. oktober Arx skrev (10 timer siden): 1) Dyrebeskyttelsen kan ikke gjøre noe 2) Du kan kontakte mattilsynet, det er riktig instans, men det er stor sjanse for at de ikke følger opp. Naboen her gjorde det samme, jeg kontaktet MT flere ganger. Hunden døde til slutt 2,5 år gammel 🫤 Har ringt de 2 ganger, begge gangene ble saken tatt tak i. Har vel noe å si om de har noen spm kan dra å sjekke. De er alt for få og på alt forbfå steder. Småsaker må ofte bli liggende. Anonymkode: 2798d...fe5
AnonymBruker Skrevet 4. oktober #12 Skrevet 4. oktober AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Har ringt de 2 ganger, begge gangene ble saken tatt tak i. Har vel noe å si om de har noen spm kan dra å sjekke. De er alt for få og på alt forbfå steder. Småsaker må ofte bli liggende. Anonymkode: 2798d...fe5 Hvem? Hvis du mener Dyrebeskyttelsen, så har ikke de myndighet til å gjøre noe som helst. Det er en frivillig organisasjon. Anonymkode: 8c0a3...e0e 1
AnonymBruker Skrevet 4. oktober #13 Skrevet 4. oktober AnonymBruker skrev (3 timer siden): Hvem? Hvis du mener Dyrebeskyttelsen, så har ikke de myndighet til å gjøre noe som helst. Det er en frivillig organisasjon. Anonymkode: 8c0a3...e0e Mattilsynet. Nå skrev jeg jo at ting skjedde, så da trodde jeg det var bankers på at man hadde ringt noen som har lov til å gjøre noe. Var svar på at på den jeg siterte, som hadde kontaktet mattilsynet hvor ikke noe skjedde. Anonymkode: 2798d...fe5 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå