AnonymBruker Skrevet fredag kl. 18:05 #1 Skrevet fredag kl. 18:05 Jeg har vært på Tinder en veldig kort periode. Møtte én av matchene, ble veldig betatt og deretter såret et par måneder senere. Ellers har jeg møtt tidligere partnere via venner, på byen og tilfeldig diverse steder, men aldri aktiv dating. Nå har jeg oppdaget noe som virker som et veldig bra speeddating-opplegg her jeg bor, men aner ikke hvordan jeg skal mote meg opp til å gå. Problemet mitt er at avvisning eller noe som kan minne om avvisning nærmest er verdens undergang, selv om jeg ikke engang liker personen noe særlig selv. Mitt tidligere så dårlige selvbilde har kommet seg veldig når det gjelder jobb, vennskap og andre ting i livet, men dessverre ikke på dette området. Jeg har jo lyst å treffe noen, men det er mye vanskeligere nå i 30-årene enn da jeg var yngre. Er ikke på fest eller byen hver helg lenger, og mindre sosial ellers og. Dere som aktivt dater, hvor finner dere selvtilliten? Hvordan takler dere en eventuell avvisning? Anonymkode: 7d391...926 1
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 18:18 #2 Skrevet fredag kl. 18:18 Jeg er ikke den gruppa du spør om råd, jeg vil bare si jeg heier på deg 👏👏 Synes det er kjempemodig å hoppe i sånt 😊 Og jeg har en venninne som traff mannen på speeddating for noen år siden. Hun gikk først på ett som det ikke ble noen match av, men det var mye hyggeligere enn hun hadde trodd. Du blir jo ikke direkte avvist av noen. Man bare snakker, og leverer inn til arrangøren etterpå hvem du kunne tenkt deg å treffe igjen. Dersom noen av de også har valgt deg går dere kontaktinfo til hverandre. Så var hun på et nytt en god stund senere, og da ble det full klaff ❤️ Hun er ikke stappfull av selvtillit altså, jeg tror bare hun tenkte f*** it, jeg møter ikke noen hjemme i stua, og så hoppet hun i det 😅 Anonymkode: 785e3...688
Strigiformes Skrevet lørdag kl. 07:57 #3 Skrevet lørdag kl. 07:57 Har du noen du kan reise sammen med? Det kan hjelpe på selvtilliten, og så kan det være lurt å ha noen å prate med i etterkant av en slik opplevelse. Speeddating er ikke for pyser😅 Så har det en del å si hva slags forventninger du har. Er du nysgjerrig og tar det som en utfordring og gøy opplevelse, så kan det hende du blir positivt overrasket... Hvem vet?😅 Synes du er modig. Lykke til 🤞
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 18:30 #4 Skrevet lørdag kl. 18:30 Strigiformes skrev (10 timer siden): Har du noen du kan reise sammen med? Det kan hjelpe på selvtilliten, og så kan det være lurt å ha noen å prate med i etterkant av en slik opplevelse. Speeddating er ikke for pyser😅 Så har det en del å si hva slags forventninger du har. Er du nysgjerrig og tar det som en utfordring og gøy opplevelse, så kan det hende du blir positivt overrasket... Hvem vet?😅 Synes du er modig. Lykke til 🤞 Kan jeg spørre hvorfor det ikke er for pyser? Bare nysgjerrig altså 😊 Vet venninnen min hadde gruet seg første gang, men så var det mye mer hyggelig enn hun forventet. Da satt damene, og så sirkulerte mennene. Så man måtte ikke ta motet til seg og gå bort til noen, eller bli stående med noen man ikke ble kvitt 😅. Anonymkode: 785e3...688
Strigiformes Skrevet lørdag kl. 18:56 #5 Skrevet lørdag kl. 18:56 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Kan jeg spørre hvorfor det ikke er for pyser? Bare nysgjerrig altså 😊 Vet venninnen min hadde gruet seg første gang, men så var det mye mer hyggelig enn hun forventet. Da satt damene, og så sirkulerte mennene. Så man måtte ikke ta motet til seg og gå bort til noen, eller bli stående med noen man ikke ble kvitt 😅. Anonymkode: 785e3...688 Dating generelt er ikke det. Det er mitt inntrykk.
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 19:18 #6 Skrevet lørdag kl. 19:18 Mann her. Vært på et sånt event for første gang i fjor hvor det var massevis av både kvinner og menn i et ganske så stort aldersspenn. Veldig mye rart for å være ærlig, men også noe bra. Fant til slutt ei jeg hadde god kjemi med og som utviklet seg til noe mer. Så var vel ganske så heldig sånnsett. Og ja det er vi menn som sirkulerer rundt til de forskjellige bordene damene sitter 😉 Jeg var også ganske så nervøs fordi jeg hadde vært singel lenge og ikke datet noen på evigheter. Men har høy selvtillit og er ekstrovert så det gikk veldig fint egentlig. Som @Strigiformessier så er det ikke pyser fordi det for noen kan bli ganske så mye, både sanser og lyder og det er mange inntrykk på en gang. Men man får summet seg litt og litt mellom slaga. Det er lettere og kanskje hyggeligere å dra med en singel venn, jeg gjorde det selv. Selvtilliten bør være i orden og man må tåle en del støy og så klart mange inntrykk og samtaler på ganske så kort tid.. Anonymkode: 9cfd0...dc5
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 19:21 #7 Skrevet lørdag kl. 19:21 Strigiformes skrev (24 minutter siden): Dating generelt er ikke det. Det er mitt inntrykk. Nei det er nok sant 😊 Jeg trodde du mente noe spesifikt med den settingen. Anonymkode: 785e3...688
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 19:27 #8 Skrevet lørdag kl. 19:27 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Mann her. Vært på et sånt event for første gang i fjor hvor det var massevis av både kvinner og menn i et ganske så stort aldersspenn. Veldig mye rart for å være ærlig, men også noe bra. Fant til slutt ei jeg hadde god kjemi med og som utviklet seg til noe mer. Så var vel ganske så heldig sånnsett. Og ja det er vi menn som sirkulerer rundt til de forskjellige bordene damene sitter 😉 Jeg var også ganske så nervøs fordi jeg hadde vært singel lenge og ikke datet noen på evigheter. Men har høy selvtillit og er ekstrovert så det gikk veldig fint egentlig. Som @Strigiformessier så er det ikke pyser fordi det for noen kan bli ganske så mye, både sanser og lyder og det er mange inntrykk på en gang. Men man får summet seg litt og litt mellom slaga. Det er lettere og kanskje hyggeligere å dra med en singel venn, jeg gjorde det selv. Selvtilliten bør være i orden og man må tåle en del støy og så klart mange inntrykk og samtaler på ganske så kort tid.. Anonymkode: 9cfd0...dc5 Skjønner godt du var litt nervøs, det hadde jeg også vært 😊 og det er nok mye støy og inntrykk ja, jeg tenkte ikke på den delen. Men så gøy at du traff noen, da var det jo riktig vellykket 😊 Så da var det verdt det for deres del. Anonymkode: 785e3...688
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 19:36 #9 Skrevet lørdag kl. 19:36 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Skjønner godt du var litt nervøs, det hadde jeg også vært 😊 og det er nok mye støy og inntrykk ja, jeg tenkte ikke på den delen. Men så gøy at du traff noen, da var det jo riktig vellykket 😊 Så da var det verdt det for deres del. Anonymkode: 785e3...688 Er nok veldig mange som er det også, man kaster seg i noe helt nytt blant masse andre single folk. Og skal være såpass ærlig at jeg nok ikke hadde dratt den dagen hadde ikke kompisen spurt meg. Men ja, jeg var veldig heldig den dagen og fikk napp 😉😊 Var mange flotte damer der og jeg fikk ekstra god kjemi med 2-3 stk. Så var det selvsagt mange man ikke hadde noe som helst kjemi med heller. Sånn er det bare. Man går videre til neste. Er ganske så brutalt. Men ja, var absolutt verdt det den dagen. Faktisk så ble det en dobbeldate på og kompisen fordi hun jeg møtte hadde med seg ei venninne hun også. Ble ikke noe med de da. Hun likte vist meg visstnok, men jeg tok ikke det hintet da hun var mer opptatt av å prate om jobb enn noe annet og følte ikke kjemien. Skal sies at det slettes ikke er like mange folk på mange av disse «vanlige» eventsa, det varierer veldig. Anonymkode: 9cfd0...dc5
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 20:33 #10 Skrevet lørdag kl. 20:33 AnonymBruker skrev (51 minutter siden): Er nok veldig mange som er det også, man kaster seg i noe helt nytt blant masse andre single folk. Og skal være såpass ærlig at jeg nok ikke hadde dratt den dagen hadde ikke kompisen spurt meg. Men ja, jeg var veldig heldig den dagen og fikk napp 😉😊 Var mange flotte damer der og jeg fikk ekstra god kjemi med 2-3 stk. Så var det selvsagt mange man ikke hadde noe som helst kjemi med heller. Sånn er det bare. Man går videre til neste. Er ganske så brutalt. Men ja, var absolutt verdt det den dagen. Faktisk så ble det en dobbeldate på og kompisen fordi hun jeg møtte hadde med seg ei venninne hun også. Ble ikke noe med de da. Hun likte vist meg visstnok, men jeg tok ikke det hintet da hun var mer opptatt av å prate om jobb enn noe annet og følte ikke kjemien. Skal sies at det slettes ikke er like mange folk på mange av disse «vanlige» eventsa, det varierer veldig. Anonymkode: 9cfd0...dc5 Men er det så brutalt da, jeg tenker jo at det ikke er det i forhold til andre typer møtesteder.Helt naturlig at man ikke har kjemi eller føler interesse for de fleste, slik er det jo i hverdagen også, uten at det betyr at det er noe feil med noen. I så måte tenker jeg speeddating er skånsomt, for alle sirkulerer med tilmålt tid, og man leverer inn skjema med de man ønsker å treffe. Og så får man kun vite de man gjensidig har matchet med, er det ikke sånt? Da får jo ingen vite om du ønsket å treffe de, hvis ikke de likte deg. Og ingen sier nei takk og går bort under selve «daten», man sitter ut tiden. Anonymkode: 785e3...688 1
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 20:58 #11 Skrevet lørdag kl. 20:58 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Men er det så brutalt da, jeg tenker jo at det ikke er det i forhold til andre typer møtesteder.Helt naturlig at man ikke har kjemi eller føler interesse for de fleste, slik er det jo i hverdagen også, uten at det betyr at det er noe feil med noen. I så måte tenker jeg speeddating er skånsomt, for alle sirkulerer med tilmålt tid, og man leverer inn skjema med de man ønsker å treffe. Og så får man kun vite de man gjensidig har matchet med, er det ikke sånt? Da får jo ingen vite om du ønsket å treffe de, hvis ikke de likte deg. Og ingen sier nei takk og går bort under selve «daten», man sitter ut tiden. Anonymkode: 785e3...688 Det er sant. Kanskje ikke. Det er bare litt mye på en gang synes nå jeg. Mange inntrykk osv og må kjenne litt etter også. Nei var ikke sånn på det eventet jeg var på. Da hadde vi litt prating/mingling og spill etter datingen var over og var da jeg slo til å prøvde meg ordentlig på hun jeg likte best. Da kan man gå tilbake til den man fikk god kjemi med f.eks så ta kvelden videre derfra. Anonymkode: 9cfd0...dc5
AnonymBruker Skrevet lørdag kl. 21:01 #12 Skrevet lørdag kl. 21:01 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det er sant. Kanskje ikke. Det er bare litt mye på en gang synes nå jeg. Mange inntrykk osv og må kjenne litt etter også. Nei var ikke sånn på det eventet jeg var på. Da hadde vi litt prating/mingling og spill etter datingen var over og var da jeg slo til å prøvde meg ordentlig på hun jeg likte best. Da kan man gå tilbake til den man fikk god kjemi med f.eks så ta kvelden videre derfra. Anonymkode: 9cfd0...dc5 Å, ja jeg skjønner 😊 Det finnes sikkert forskjellige typer opplegg 😊 Anonymkode: 785e3...688 1
Radka Skrevet i går, 05:26 #13 Skrevet i går, 05:26 Speed dating er et elendig konsept, tviler på at jeg noen gang vil gi det en sjanse. Fungerer kanskje for ekstremt ekstroverte, man bør heller ta seg god tid. Skal man liksom gi et godt og riktig inntrykk i løpet av 10-15 min eller hvor lang tid man har til rådighet?
AnonymBruker Skrevet i går, 08:23 #14 Skrevet i går, 08:23 Radka skrev (2 timer siden): Speed dating er et elendig konsept, tviler på at jeg noen gang vil gi det en sjanse. Fungerer kanskje for ekstremt ekstroverte, man bør heller ta seg god tid. Skal man liksom gi et godt og riktig inntrykk i løpet av 10-15 min eller hvor lang tid man har til rådighet? Helt uenig. For meg funket det som sagt. Liker det bedre enn alt mulig apper hvor man kan swipe i det uendelige og mange prater med flere om gangen osv. For meg så funker det dårlig og er ikke fan av konseptet. Slitsomt og ikke spesielt givende for min del. Jeg er heller ikke ekstremt ekstrovert men er ekstrovert og har ingen problemer med å føre en samtale aktivt ei heller å flørte. Har man sjarm og er ekstrovert er det absolutt en fordel kontra apper. Og ja, helt riktig. Så er jo førsteinntrykket som gjelder så klart, men det er det på en «vanlig» date også. Men det holder egentlig, fordi flesteparten der matcher man jo ikke med. Da vil man bare videre til neste isteden. Finner man ei eller en, så kan man gå tilbake til han/hun og prate videre. Og flørte litt så klart. Så kan man utveksle tlf nr/SoMe og møtes på en date nr 2 eller ta det videre derfra dersom man føler for det. Anonymkode: 9cfd0...dc5
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå