Minitroll Skrevet 2. oktober #1 Skrevet 2. oktober Er rundt 3 ganger så høy som en gjennomsnitts arbeidstaker. https://www.frifagbevegelse.no/lo-aktuelt/lo-ledelsen-har-fatt-ny-lonn-se-hvor-mye-de-tjener/2717605 LO har over 1 mill medlemmer. Dette blir vel omtrent 600 millioner innbetalt per mnd. leder for Nsf Lill sverresdatter Larsen tjener vel også over 1,7 mill i lønn. NSF har ca 130 000 medlemmer som betaler kontigent for ca 900 kr i mnd, noen mer noen mindre. Det innbetales ca 113 mill fra medlemmer per måned. Er fagforeninger blitt grådige nå eller har de fortsatt fokus på arbeidstakeres beste? Fortell gjerne hva du liker/ ikke liker med fagforeningen din og om du noensinne har fått støtte/faglig hjelp. Jeg fikk selv en liten sum undervisningsstøttd fra LO i 2011 og var selvsagt takknemlig for det. Men har opplevd at medlemmer ble utsatt for press i en avstemmingssak også og har noe bismak på grunn av det. Nå er jeg i NSF, men er usikker på om jeg synes det er verdt 10-12 tusen per år…
Portia Catonis Skrevet 2. oktober #2 Skrevet 2. oktober Jeg driter i hva min fagforeningsleder tjener, så lenge hun/han gjør en god jobb. 2
AnonymBruker Skrevet 2. oktober #3 Skrevet 2. oktober Det varierer veldig hvor mye fagforeningsledere tjener. Jeg satt i styret i en fagforening - leder hadde ca. 80k i styrehonorar. Anonymkode: 6ccec...657
AnonymBruker Skrevet 2. oktober #4 Skrevet 2. oktober Er selv medlem i, de fleste venner/bekjente også, en av foreningene i Akademikerne. Har inntrykk av de jobber fra for medlemmene, spesielt når tillitsvalgte og andre behøver et digitalt møte om noe som opptar dem og deres kolleger. Jobber vi i offentlig sektor og ikke har en tillitsvalgt, kan den respektive forening representere oss i lokale forhandlinger. De fleste av oss er vel fornøyd, og vi har en ålreit boliglånsrente i Handelsbanken gjennom Akademikerne. Anonymkode: 52a6d...7a1 1
AnonymBruker Skrevet 2. oktober #5 Skrevet 2. oktober AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Er selv medlem i, de fleste venner/bekjente også, en av foreningene i Akademikerne. Har inntrykk av de jobber fra for medlemmene, spesielt når tillitsvalgte og andre behøver et digitalt møte om noe som opptar dem og deres kolleger. Jobber vi i offentlig sektor og ikke har en tillitsvalgt, kan den respektive forening representere oss i lokale forhandlinger. De fleste av oss er vel fornøyd, og vi har en ålreit boliglånsrente i Handelsbanken gjennom Akademikerne. Anonymkode: 52a6d...7a1 Må føye til: Kjenner ikke til hva ledere i Akademikerne har i årslønn, men unner alle mastergradsutdannede så høy lønn som de kan få: Utdanning bør lønne seg helt fram til pensjonsalderen! Anonymkode: 52a6d...7a1 1
AnonymBruker Skrevet 2. oktober #6 Skrevet 2. oktober Fagforeningsfolka er utrolig flinke og fortjener hver krone ❤️ Anonymkode: 830ad...783 1
AnonymBruker Skrevet 2. oktober #7 Skrevet 2. oktober Var medlem i fagforbundet. Hadde en tillitsvalgt som bukket og nikket ovenfor ledelsen på avdelingen. Trengte vi hjelp var det ikke noe denne personen kunne gjøre, hxn sto bare opp for de som støttet ledelsen. Da det skulle være valg av tilitsvalg. Gikk lederen ut å sa at den personen burde vinne valget ellers fikk de ikke ønskene innfridd på ønsketurnusen og andre goder. Vi var flere som varslet om det til hovedtillitsvalgte, men de kunne ikke gjøre noe. Meldte meg ut, og inn i Delta. De har vært helt suverene, der blir man sett og hørt. Jobber heldigvis ikke der lenger... Anonymkode: 228b4...3e8 1 2
AnonymBruker Skrevet 2. oktober #8 Skrevet 2. oktober Jeg får ikke jeg fra min fagforening. Be tikke ben som har klart å kneble de hovedtillitsvalgte. Anonymkode: d0dbc...d5f
AnonymBruker Skrevet 2. oktober #9 Skrevet 2. oktober AnonymBruker skrev (1 time siden): Var medlem i fagforbundet. Hadde en tillitsvalgt som bukket og nikket ovenfor ledelsen på avdelingen. Trengte vi hjelp var det ikke noe denne personen kunne gjøre, hxn sto bare opp for de som støttet ledelsen. Da det skulle være valg av tilitsvalg. Gikk lederen ut å sa at den personen burde vinne valget ellers fikk de ikke ønskene innfridd på ønsketurnusen og andre goder. Vi var flere som varslet om det til hovedtillitsvalgte, men de kunne ikke gjøre noe. Meldte meg ut, og inn i Delta. De har vært helt suverene, der blir man sett og hørt. Jobber heldigvis ikke der lenger... Anonymkode: 228b4...3e8 Var det noen av dere andre som stilte som motkandidat? Anonymkode: 6ccec...657
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå