Gå til innhold

Hvem kan skrive henvisning til psykolog?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Ja, utenom lege? 

Anonymkode: f6aea...ab2

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Psykiater (er jo lege da), psykolog, kanskje psykisk helse team i kommuen, spørs på systemet der du bor. 

Anonymkode: b75bb...a45

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Ja, utenom lege? 

Alle autoriserte leger og psykologer kan skrive henvisning, men nå må alle henvisninger gå via Dps med mindre du ønsker å gå helt privat. Så med andre ord henvises du ikke spesifikt til en psykolog.  Men om du går helprivat så trenger du ingen henvisning og kan selv kontakte den psykologen du ønsker å gå til behandling hos.

Anonymkode: a6bb0...2b8

• Liker 2
Skrevet

I tillegg til disse kan barnevernet henvise. 

Anonymkode: 59a9f...ba4

Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

I tillegg til disse kan barnevernet henvise. 

Anonymkode: 59a9f...ba4

Barnevernsleder kan henvise barn videre, ikke voksne. 

Anonymkode: b75bb...a45

• Liker 1
Skrevet

Det aller vanligste er at fastlegen din gjør det. 
Du går til fastlege med et psykologisk problem.. fastlege henviser til psykolog 

Anonymkode: 7ad9b...03a

Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Ja, utenom lege? 

Om du er over 18 år og vil gå til psykolog med driftsavtale er det kun via lege du må gå til. Du må henvises til DPS også kan du søke videre psykolog med driftsavtale derfra sånn jeg har forstått. 

Om du ønsker å gå til en privat psykolog så er det jo bare å ta kontakt med noen som driver slikt evt kanskje arbeidsgiver eller skolen din har avtale med noen du kan bruke. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det aller vanligste er at fastlegen din gjør det. 
Du går til fastlege med et psykologisk problem.. fastlege henviser til psykolog 

Anonymkode: 7ad9b...03a

Fastlegen har ikke hørt på meg.

AnonymBruker
Skrevet
Fighter83 skrev (1 time siden):

Om du er over 18 år og vil gå til psykolog med driftsavtale er det kun via lege du må gå til. Du må henvises til DPS også kan du søke videre psykolog med driftsavtale derfra sånn jeg har forstått. 

Om du ønsker å gå til en privat psykolog så er det jo bare å ta kontakt med noen som driver slikt evt kanskje arbeidsgiver eller skolen din har avtale med noen du kan bruke. 

Jeg er ufør, så privat blir dyrt. Men jeg må vurdere det da. Jeg har de siste årene nevnt det for fastlege og nevrolog uten å få.

Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Jeg er ufør, så privat blir dyrt. Men jeg må vurdere det da. Jeg har de siste årene nevnt det for fastlege og nevrolog uten å få.

Får du avslag fra DPS så bruk fastlegen og legevakt som psykolog! Du må også klage på avslaget. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...