SolstråleT Skrevet fredag kl. 04:13 #1 Skrevet fredag kl. 04:13 Hei! Jeg ønsker å høre andres erfaringer med sterilisering. Jeg er 40, ferdig med barn og tåler ingen hormonell prevensjon. Eneste jeg kunne bruke har vært kobberspiral, men kroppen støter den ut. Har derfor blitt satt på venteliste for sterilisering, men synes det er skummelt mtp at jeg har hørt en del om post tubal ligation syndrome. Er det noen som har opplevd det? Eller som har gode historier? Hvor mye arr blir det?
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 04:18 #2 Skrevet fredag kl. 04:18 Jeg fjernet bare livmorslimhinnen. Det er jo ikke sterilisering på papiret, men mister du mensen av inngrepet er du steril. Betalte 0,-, nada mensen siden, tok 20 min fra jeg kom inn til jeg gikk ut og nå lever mitt beste liv. Anonymkode: 2501a...8fc
SolstråleT Skrevet fredag kl. 04:47 Forfatter #3 Skrevet fredag kl. 04:47 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Jeg fjernet bare livmorslimhinnen. Det er jo ikke sterilisering på papiret, men mister du mensen av inngrepet er du steril. Betalte 0,-, nada mensen siden, tok 20 min fra jeg kom inn til jeg gikk ut og nå lever mitt beste liv. Anonymkode: 2501a...8fc Er det slik at man brenner livmorslimhinnen?
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 04:59 #4 Skrevet fredag kl. 04:59 Jeg steriliserte meg da jeg tok mitt andre keisersnitt. Hadde hatt to risikosvangerskap og ønsket ikke fler. Er det noe konkret du lurer på? Anonymkode: 62392...f07
SolstråleT Skrevet fredag kl. 05:08 Forfatter #5 Skrevet fredag kl. 05:08 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Jeg steriliserte meg da jeg tok mitt andre keisersnitt. Hadde hatt to risikosvangerskap og ønsket ikke fler. Er det noe konkret du lurer på? Anonymkode: 62392...f07 Jeg har lest om plager med kraftige blødninger, smerter, vektøkning etc.. har du hatt noe utfordringer med det i etterkant?
SolstråleT Skrevet fredag kl. 05:24 Forfatter #6 Skrevet fredag kl. 05:24 SolstråleT skrev (14 minutter siden): Jeg har lest om plager med kraftige blødninger, smerter, vektøkning etc.. har du hatt noe utfordringer med det i etterkant? Det hadde også vært interessant å vite hvilken metode som ble brukt. Klips, brenning eller fjernet hele eggleder
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 05:26 #7 Skrevet fredag kl. 05:26 SolstråleT skrev (37 minutter siden): Er det slik at man brenner livmorslimhinnen? Det gjør de vanligvis ikke. Det er noe man gjør for de som sliter med kraftige blødninger. Steriliseringer avslutter ikke mensen. Anonymkode: bd135...5cc
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 06:50 #8 Skrevet fredag kl. 06:50 Jeg tok det i forbindelse med siste ks da jeg var 40. Ingen plager i ettertid. Anonymkode: db5ad...681
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #10 Skrevet 2 timer siden Hvorfor gjør ikke mannen det? Mye mindre risiko. Anonymkode: b2060...f66
Glomma Skrevet 1 time siden #11 Skrevet 1 time siden Steriliserte meg for noen år siden(mann). Null stress. 6k, 40min, ferdig. Vi var ferdig med barn, så ingen grunn til at kona skulle måtte bruke prevensjon.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå