Gå til innhold

Kvinnelig sterilisering

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei! 
Jeg ønsker å høre andres erfaringer med sterilisering. Jeg er 40, ferdig med barn og tåler ingen hormonell prevensjon. Eneste jeg kunne bruke har vært kobberspiral, men kroppen støter den ut. 
Har derfor blitt satt på venteliste for sterilisering, men synes det er skummelt mtp at jeg har hørt en del om post tubal ligation syndrome. 

Er det noen som har opplevd det? Eller som har gode historier? Hvor mye arr blir det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg fjernet bare livmorslimhinnen. Det er jo ikke sterilisering på papiret, men mister du mensen av inngrepet er du steril. 
Betalte 0,-, nada mensen siden, tok 20 min fra jeg kom inn til jeg gikk ut og nå lever mitt beste liv. 

Anonymkode: 2501a...8fc

Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Jeg fjernet bare livmorslimhinnen. Det er jo ikke sterilisering på papiret, men mister du mensen av inngrepet er du steril. 
Betalte 0,-, nada mensen siden, tok 20 min fra jeg kom inn til jeg gikk ut og nå lever mitt beste liv. 

Anonymkode: 2501a...8fc

Er det slik at man brenner livmorslimhinnen? 

Skrevet

Jeg steriliserte meg da jeg tok mitt andre keisersnitt. Hadde hatt to risikosvangerskap og ønsket ikke fler. Er det noe konkret du lurer på? 

Anonymkode: 62392...f07

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Jeg steriliserte meg da jeg tok mitt andre keisersnitt. Hadde hatt to risikosvangerskap og ønsket ikke fler. Er det noe konkret du lurer på? 

Anonymkode: 62392...f07

Jeg har lest om plager med kraftige blødninger, smerter, vektøkning etc.. har du hatt noe utfordringer med det i etterkant?

Skrevet
SolstråleT skrev (14 minutter siden):

Jeg har lest om plager med kraftige blødninger, smerter, vektøkning etc.. har du hatt noe utfordringer med det i etterkant?

Det hadde også vært interessant å vite hvilken metode som ble brukt. Klips, brenning eller fjernet hele eggleder

Skrevet
SolstråleT skrev (37 minutter siden):

Er det slik at man brenner livmorslimhinnen? 

Det gjør de vanligvis ikke. Det er noe man gjør for de som sliter med kraftige blødninger. Steriliseringer avslutter ikke mensen.

Anonymkode: bd135...5cc

Skrevet

Jeg tok det i forbindelse med siste ks da jeg var 40. Ingen plager i ettertid. 

Anonymkode: db5ad...681

Skrevet

Noen fler med erfaring?

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor gjør ikke mannen det? Mye mindre risiko.

Anonymkode: b2060...f66

Skrevet

Steriliserte meg for noen år siden(mann). Null stress. 6k, 40min, ferdig.

Vi var ferdig med barn, så ingen grunn til at kona skulle måtte bruke prevensjon. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...