Gå til innhold

Vaskefirma til utvask eller ikke?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har kjøpt ny bolig og skal straks selge nåværende. Jeg er usikker på om jeg skal bruke ekstrakost på utvask. Alle jeg har pratet med sier at det er verdt prisen fordi "de tar over alle skap, ventilasjonsanlegg, alle krinker og kroker, alle lister, dusjsone, full vindusrens ect!"

Greia er det at jeg selv gjør alt det selv, og har gjort det så lenge jeg har bodd i denne boligen (6 år), om ikke ukentlig så i hvert fall månedlig. Absolutt alle overflater hos meg er ganske striglet (ja jeg er litt vel hyper der...)

Det eneste som gjør at jeg kan vurdere å betale for denne tjenesten er at jeg kan være sliten med flytting til ny bolig. Men vil likevel spare der jeg kan. Bolig jeg flytter fra er bare 49m2, og jeg er en minimalist med lite junk. Så om jeg kjøper denne tjenesten så vil de i praksis bare måtte vaske skikkelig over gulv og i utryddete skap. Er det verdt det?

Anonymkode: ab8b0...4d3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville tidligere sagt nei, men jeg har akkurat vasket meg ut av en leilighet selv, og den jobben er bare gedigen og utrolig slitsom oppi alt annet. Det høres jo så lett ut, men når man begynner, og ser at man bruker flere timer på ett vindu (med karmer og alt), så skjønner man at dette ikke er gjort på en helg. 

Jeg hadde valgt det om jeg skulle flytte på meg igjen, men vet jo at jeg ville gjort det mer grundig. Saken er at de stiller med garanti om ikke kjøper skulle vært fornøyd.

Skrevet

Det beste er å skrive i prospektet (langt bak) at leiligheter overleveres uten flyttevask men rengjort. Megler har sikkert en standard formulering på dette.

AnonymBruker
Skrevet
visp skrev (3 minutter siden):

Jeg ville tidligere sagt nei, men jeg har akkurat vasket meg ut av en leilighet selv, og den jobben er bare gedigen og utrolig slitsom oppi alt annet. Det høres jo så lett ut, men når man begynner, og ser at man bruker flere timer på ett vindu (med karmer og alt), så skjønner man at dette ikke er gjort på en helg. 

Jeg hadde valgt det om jeg skulle flytte på meg igjen, men vet jo at jeg ville gjort det mer grundig. Saken er at de stiller med garanti om ikke kjøper skulle vært fornøyd.

Vel, det med vinduskarmer er spotless hos meg. Jeg malte disse denne våren, og tar som sagt over alt dette jevnlig. Boligen min er omtrent alltid visningsklar. Så streng er jeg. Så det blir som jeg sa snakk om å vaske gulv og i skap hovedsakelig. Skal man bruke tusenlapper på det? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Vel, det med vinduskarmer er spotless hos meg. Jeg malte disse denne våren, og tar som sagt over alt dette jevnlig. Boligen min er omtrent alltid visningsklar. Så streng er jeg. Så det blir som jeg sa snakk om å vaske gulv og i skap hovedsakelig. Skal man bruke tusenlapper på det? 

Jeg også pleier å holde det spotless, men det er ikke det samme som flyttevask. Men du velger dette selv. Som sagt så gjorde jeg det selv, og renere leilighet har neppe noen overtatt, men jeg hadde ikke kalkulert for hvor mye tid som gikk med oppi alt annet som skal gjøres ved flytting. Selvom jeg har flyttet endel ganger, men lenge mellom hver gang :) 

Jeg har aldri leid vaskehjelp ved flytting, men ville gjort det nå.

Skrevet

49m2 hadde jeg tatt selv.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg kjøpte leilighet og vasket ned ALT. Utvasken var veldig slurvete gjort. Det verste var når jeg fant kjønnshår i kjøleskapet 🤢🤢🤢🤮🤮 Kona var høygravid og hadde tydeligvis satt mannen til å vaske. Samme fille over alt, kan jeg tenke meg! 

Spar vaskebyrået til du flytter inn i ny bolig, er mitt råd! Du vet hva du flytter fra, men ikke hva du flytter til!

Anonymkode: 9b250...20a

AnonymBruker
Skrevet

Jeg og mannen vasket ut 80km2 på en helg. Mer 6-7 timer. Null stress

Anonymkode: c6ad1...74c

AnonymBruker
Skrevet

Vi kjøpte hus for noen mnd siden. Firma hadde stått for utvask. Det så rent og fint ut, vi brukte to uker på å flytte alt av kasser og møbler (pga bærehjelp måtte vi vente). Jeg tar kosten fatt for å male ett rom etter at vi har flyttet inn og det er ikke rent, virkelig. Vi går over hele huset og ser at de har vasket skaper og benkeplater, bad og støvsugd. Gulvene er skitne, under benken på vaskerommet henger det gamle spindelvev brune av støv (det hang ett forheng der), slukene er ikke renset, toppen av vinduskarmer er ikke tatt, flekker eier mente satt fast satt ikke fast...hører senere at firma er beryktet for å gjøre en god nok jobb til at kunden ikke skal oppdage det før for sent. 

Anonymkode: 25b29...7e8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...