Gå til innhold

Bryst- og ryggsmerter, refluks ??

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har de siste månedene hatt mye vondt øverst i ryggen, spesielt mellom skulderbladene/ brystryggen..

De siste ca. 3 månedene har jeg også fått mye ubehag og smerter i brystet. Det kan verke, stikke og føles nesten som luft som sitter fast i brystet. Jeg får også ofte et veldig ubehagelig «sug» i brystet.

Jeg har vært hos legen flere ganger og blitt undersøkt med tanke på hjertet. EKG og blodprøver har vært fine, og de finner ikke noe galt med hjertet. Jeg venter nå på time til gastroskopi.

Kan refluks/spiserøret virkelig gi så mye smerter og ubehag i brystet og samtidig smerter/ubehag i brystryggen.?  Er det andre som har opplevd noe lignende? Har det selv om jeg har brukt en kur, har brukt Somac. 

Jeg er egentlig bare desperat etter å finne ut hva dette kan være. Brystsmerter er så skummelt, og jeg synes det er vanskelig å vite når jeg faktisk bør kontakte legen igjen når jeg allerede har blitt undersøkt flere ganger uten at de finner noe galt.🙃

Anonymkode: 08d8f...b31

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har refluks. Og jeg visste ikke at man ikke skulle bråslutte men trappe ned. Så etter at jeg hadde brukt de lenge, glemte jeg å hente ut nye på apoteket. Og tenkte "ja, ja, jeg tester en stund uten" Det gikk ca 3 måneder, så bråvåknet jeg midt på natta av de verste brystsmerter jeg noensinne har kjent og vekket mannen og sa nå dør jeg. Reiste i hui og hast på legevakten og ble tatt inn med en gang. Det viste seg å være spiserørsbetennelse pga refluks. Noe av det pinligste jeg har vært med på! Så ja, refluks kan være jævlig vondt. Og nei, den oppfører seg heller ikke som halsbrann/sure oppstøt om det er stille refluks feks. 

Anonymkode: 55ccc...e00

AnonymBruker
Skrevet

*bråslutte med medisiner skulle det stå i innlegget over i første/andre setning.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg har refluks. Og jeg visste ikke at man ikke skulle bråslutte men trappe ned. Så etter at jeg hadde brukt de lenge, glemte jeg å hente ut nye på apoteket. Og tenkte "ja, ja, jeg tester en stund uten" Det gikk ca 3 måneder, så bråvåknet jeg midt på natta av de verste brystsmerter jeg noensinne har kjent og vekket mannen og sa nå dør jeg. Reiste i hui og hast på legevakten og ble tatt inn med en gang. Det viste seg å være spiserørsbetennelse pga refluks. Noe av det pinligste jeg har vært med på! Så ja, refluks kan være jævlig vondt. Og nei, den oppfører seg heller ikke som halsbrann/sure oppstøt om det er stille refluks feks. 

Uff! Men har du symptomer når du bruker medisin?  Jeg har ikke den typiske halsbrann sure oppstøt som alle snakker om… 

av og til jeg føler det brenner litt, men mest smerte. Men også trykk / øm øverst i magen. Så redd for kreft nå. Gått med dette lenge. 

AnonymBruker
Skrevet

Sitter som en kvalme i mellomgulvet hos meg. 

Anonymkode: e9486...0d4

Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Uff! Men har du symptomer når du bruker medisin?  Jeg har ikke den typiske halsbrann sure oppstøt som alle snakker om… 

av og til jeg føler det brenner litt, men mest smerte. Men også trykk / øm øverst i magen. Så redd for kreft nå. Gått med dette lenge. 

Ikke tenk det verste, vær så snill! Det er mye annet det kan være. Refluks er ikke alltid sure oppstøt og halsbrann som mange tenker på når de hører refluks. Det kan også være kvalme og varierende styrke med svie/ubehag i bryst. Kanskje har du fått et lite magesår? Det kan også gi slike symptomer. Det vil gastroskopien vise i så tilfelle. Pust med magen og ikke la hodet løpe løpsk. Tenk på alle testene du har tatt som har vært fine! 

Jeg liker ikke å ta medisinen min daglig da den ikke er bra, dessverre fant jeg ut dette for sent. Jeg kan ikke slutte med medisinen men jeg forsøker å finne fornuftig intervall mellom tablettene. Klarte meg lenge med å ta en tablett hver tredje dag men nå må jeg ta den annenhver dag. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...