AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #1 Skrevet 22 timer siden Det er 8 år siden jeg gikk ifra barnefar, bl.a pga utroskap. Vi har to gutter på 12 år og 15 år. Jeg er i et forhold på syvende året og vi har nylig fått barn sammen, så dette er ingen bitterhets- eller sjalusipost. Far er i sitt syvende forhold på 8 år. Han har giftet seg og skilt seg én gang, forlovet seg tre ganger og overlappet med de tre andre uten at de visste om hverandre etter bruddet vårt. Utfordringen er at barna møter ALLE disse kvinnene. Minsten har blitt veldig glad i alle kvinnene til far, utenom hun han er sammen med nå. Hun er skikkelig grei, virker ordentlig og bryr seg genuint om barna våre. Barna orker ikke lengre å forholde seg til kvinnene til far da de møter en ny rundt neste sving. I tillegg er de ikke over "sorgen" etter hun forrige damen hans. Forrige damen til barnefar var moren til eldstemann sin bestekompis, så hun og jeg omgåes mye etter bruddet deres. De derimot, kan ikke være i samme rom, så barnefar og bestekompisen til vår sønns mor kommer ikke på foreldremøter, ingen arrangementer i klassen, ingen kamper osv. Far finner seg ressurssterke, velstående og tilsynelatende oppegående damer som virkelig har gjort ALT for barna våre. Barnefar har ALDRI penger, liker å se bra ut og bruker penger kun på seg selv, trening og sitt utseende. Disse kvinnene vippser barna våre, betaler for ferier, kjøper klær, gaver, stiller opp og er virkelig fantastisk. Jeg har kontakt med flere av disse kvinnene da barnefar alltid finner seg noen i MIN/vår krets. Enten er det mor til noen i klassen, en bekjent, vi har felles bekjente eller en eller annen forelder på skolen, en som barna har gått i barnehage med, en felles venninne av oss etc. Han har vært utro i ALLE sine forhold, men med en gang han finner en ny, så er dette kvinnen i hans liv og sier at han aldri skal være utro. I hvert fall: hun "nye" er som de andre kvinnene helt fantastisk. De har vært sammen i minst ett år, selv om han også var sammen med moren til bestekompisen til vår sønn i 2-3 år og samtidig som denne kvinnen. Disse kvinnene visste ikke om hverandre, men jeg informerte mor til bestekompis til vår sønn om hva han holdt på med da hun er en skikkelig bra dame. Jeg hadde gjort MYE for at hun skulle blitt stemor til våre barn, men hun fortjener virkelig bedre. Hun "nye" er bestevenninnen til en venninne av meg, og barnefar har allerede gjort det slutt med henne noen ganger for å flørte/ligge med andre. Her er hoved-dilemmaet: Vår eldste har alltid vært VELDIG godt likt av både jenter og gutter, har mange venner og han har nå en veldig skjønn, pen og flott kjæreste. Faren hadde kommet med en teit kommentar i går om at "du trenger ikke å være så mye med kjæresten din så du blir avhengig av henne, du kan være med flere jenter, du som er så populær". Jeg kontaktet barnefar og sa at det var en meget upassende kommentar å komme med. Og tenk hvis noen hadde kommet med en slik kommentar om "Liv"(hans kjæreste) som han bryr seg om. Fikk svar tilbake at han kan fint bytte ut "Liv" med en annen dame i morgen og at livet ikke er til for at man kun skal være med én kvinne. Jeg svarte at det er helt utrolig at han har slike holdninger og at han skal være et forbilde for våre to gutter, og at han kommer til å ende opp alene til slutt for utseende hans kommer til å forfalle en dag. Han bryr seg ikke, og nå virker det ikke som om han bryr seg om "Liv" heller. Jeg får helt vondt i hjertet, både av "Liv" som finner seg i dette, samt av barna våre som har en far som har "bruk og kast"-mentalitet når det gjelder kvinner. Heldigvis har far barna kun 1-4 g i mnd og de har min mann som er et sunt forbilde for dem. Siden vi har felles bekjente VET jeg at han er på flørtern med to andre samtidig som han er sammen med Liv. Jeg blir også stresset over måten han behandler Liv på og er redd dette smitter over på barna våre. Det virker ikke som om noen av barna våre bryr seg nevneverdig om Liv selv om hun steller i stand, ordner, tar dem (inkl far) med på hytteturer, ferier, ordner gaver, aktiviteter og bryr seg genuint om barna våre. Hun har selv barn og våre barn sier de ikke gidder å komme om Liv er der. Grunnen de har oppgitt til meg er at "pappa finner seg en ny dame snart uansett, så vi gidder ikke å være så mye med Liv og ungene". Hva gjør jeg? 😬 Anonymkode: 212a2...ce3 1
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #2 Skrevet 22 timer siden Det eneste du kan gjøre er å være et godt forbilde selv. Du kan jo også snakke med guttene dine om hvordan man bør/ikke bør behandle andre, og snakke om at hverken venner eller kjærester er forbruksvarer, uten at du behøver å snakke om eks-mannen din og hans oppførsel spesifikt. Anonymkode: 5fe43...b63 6
Brunello Skrevet 22 timer siden #3 Skrevet 22 timer siden Jeg sitter igjen med to tanker. 1) for en idiot av en mann 2) hvor dumme og lettlurte kan damer være når de blir sammen med denne mannen. I alle fall moren til bestekompisen må ha kjent til hvordan denne mannen er. 6
AprilLudgate Skrevet 22 timer siden #4 Skrevet 22 timer siden Hjelp for et vrak av en mann - og at disse damene gidder når de jo VET 🫠 Jeg tenker jeg ville bare vært åpen og ærlig med barn og partnerne hans.Samme melding til enhver ny kjæreste: »Setter veldig stor pris på alt du gjør for å forsøke å få god kontakt. Du er ei skikkelig bra dame. Det var alle eksene hans og, men han er seriemonogam og utro. Dette gjør at ungene våre ikke orker å miste flere de jo blir glade i, ifølge dem selv. Det har også gått utover barnas vennskap da han blir sammen med venners mødre, deres venninner og så videre. Du gjør som du vil, og jeg legger meg ikke opp i deres forhold. Men nå vet du hvorfor ungene ikke klarer lengre å vise positiv aksept og bli kjent med deg». Til ungene må du og bare være ærlig. Pappa har etellerannet i seg som gjør at han som kjæreste og partner ikke klarer danne stabile relasjoner. Derfor ble dere skilt, og derfor er det stadig nye kjærester. Disse damene blir veldig lei seg de og, og du synes ikke oppførselen hans er å vise respekt for andre. Så når han da kommer med kommentar om ny kjæreste til sønn, så må du si ifra. Ikke for å snakke stygt om pappa, men fordi dette er holdninger du ikke kan akseptere at læres bort til dem. Det kan skje at folk ikke passer sammen, og at man ikke lengre er forelska. Men du forventer at dine barn viser respekt ovenfor sine kjærester og venner. Jenter er ikke en meny på McDonalds. De er mennesker og skal behandles deretter. Det er reglene i ditt hus, og det er kjipt at pappa ikke klarer være et godt forbilde på dette. Men det forventer du at de blir. Vær ærlig. Andre mennesker kommer faktisk foran en dust av en far. 2 1
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #5 Skrevet 22 timer siden AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Det er 8 år siden jeg gikk ifra barnefar, bl.a pga utroskap. Vi har to gutter på 12 år og 15 år. Jeg er i et forhold på syvende året og vi har nylig fått barn sammen, så dette er ingen bitterhets- eller sjalusipost. Far er i sitt syvende forhold på 8 år. Han har giftet seg og skilt seg én gang, forlovet seg tre ganger og overlappet med de tre andre uten at de visste om hverandre etter bruddet vårt. Utfordringen er at barna møter ALLE disse kvinnene. Minsten har blitt veldig glad i alle kvinnene til far, utenom hun han er sammen med nå. Hun er skikkelig grei, virker ordentlig og bryr seg genuint om barna våre. Barna orker ikke lengre å forholde seg til kvinnene til far da de møter en ny rundt neste sving. I tillegg er de ikke over "sorgen" etter hun forrige damen hans. Forrige damen til barnefar var moren til eldstemann sin bestekompis, så hun og jeg omgåes mye etter bruddet deres. De derimot, kan ikke være i samme rom, så barnefar og bestekompisen til vår sønns mor kommer ikke på foreldremøter, ingen arrangementer i klassen, ingen kamper osv. Far finner seg ressurssterke, velstående og tilsynelatende oppegående damer som virkelig har gjort ALT for barna våre. Barnefar har ALDRI penger, liker å se bra ut og bruker penger kun på seg selv, trening og sitt utseende. Disse kvinnene vippser barna våre, betaler for ferier, kjøper klær, gaver, stiller opp og er virkelig fantastisk. Jeg har kontakt med flere av disse kvinnene da barnefar alltid finner seg noen i MIN/vår krets. Enten er det mor til noen i klassen, en bekjent, vi har felles bekjente eller en eller annen forelder på skolen, en som barna har gått i barnehage med, en felles venninne av oss etc. Han har vært utro i ALLE sine forhold, men med en gang han finner en ny, så er dette kvinnen i hans liv og sier at han aldri skal være utro. I hvert fall: hun "nye" er som de andre kvinnene helt fantastisk. De har vært sammen i minst ett år, selv om han også var sammen med moren til bestekompisen til vår sønn i 2-3 år og samtidig som denne kvinnen. Disse kvinnene visste ikke om hverandre, men jeg informerte mor til bestekompis til vår sønn om hva han holdt på med da hun er en skikkelig bra dame. Jeg hadde gjort MYE for at hun skulle blitt stemor til våre barn, men hun fortjener virkelig bedre. Hun "nye" er bestevenninnen til en venninne av meg, og barnefar har allerede gjort det slutt med henne noen ganger for å flørte/ligge med andre. Her er hoved-dilemmaet: Vår eldste har alltid vært VELDIG godt likt av både jenter og gutter, har mange venner og han har nå en veldig skjønn, pen og flott kjæreste. Faren hadde kommet med en teit kommentar i går om at "du trenger ikke å være så mye med kjæresten din så du blir avhengig av henne, du kan være med flere jenter, du som er så populær". Jeg kontaktet barnefar og sa at det var en meget upassende kommentar å komme med. Og tenk hvis noen hadde kommet med en slik kommentar om "Liv"(hans kjæreste) som han bryr seg om. Fikk svar tilbake at han kan fint bytte ut "Liv" med en annen dame i morgen og at livet ikke er til for at man kun skal være med én kvinne. Jeg svarte at det er helt utrolig at han har slike holdninger og at han skal være et forbilde for våre to gutter, og at han kommer til å ende opp alene til slutt for utseende hans kommer til å forfalle en dag. Han bryr seg ikke, og nå virker det ikke som om han bryr seg om "Liv" heller. Jeg får helt vondt i hjertet, både av "Liv" som finner seg i dette, samt av barna våre som har en far som har "bruk og kast"-mentalitet når det gjelder kvinner. Heldigvis har far barna kun 1-4 g i mnd og de har min mann som er et sunt forbilde for dem. Siden vi har felles bekjente VET jeg at han er på flørtern med to andre samtidig som han er sammen med Liv. Jeg blir også stresset over måten han behandler Liv på og er redd dette smitter over på barna våre. Det virker ikke som om noen av barna våre bryr seg nevneverdig om Liv selv om hun steller i stand, ordner, tar dem (inkl far) med på hytteturer, ferier, ordner gaver, aktiviteter og bryr seg genuint om barna våre. Hun har selv barn og våre barn sier de ikke gidder å komme om Liv er der. Grunnen de har oppgitt til meg er at "pappa finner seg en ny dame snart uansett, så vi gidder ikke å være så mye med Liv og ungene". Hva gjør jeg? 😬 Anonymkode: 212a2...ce3 Ettersom disse damene er i kretsene deres så er min eneste bekymring at fars rykte kan skade barna. At venner eller potensielle kjærester skal nekte å ha noe med barna å gjøre fordi de har hørt og sett hva far driver med. Og at rykter sprer seg. Anonymkode: 78516...f01
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #6 Skrevet 22 timer siden Veldig skremmende holdning, spesielt med tanke på hvordan gutter på den alderen også blir bombadert med red pill content på sosiale medier. Det beste verktøyet her, er din nye mann. De må høre og lære fra en annen mann, hvor viktig det er med ærlighet og kjærlighet. Hvis de vokser opp og ikke er monogame, så får det være deres valg, men de må lære seg å stå for det de mener og være ærlige med dem de bryr seg om. Forhåpentligvis har de selv sett nok av de negative sidene ved fars oppførsel til at de automatisk tar avstand til hans holdninger. Jeg ville forsøkt å stille mange åpne spørsmål rundt deres tanker om slike ting. Kanskje på mer generelt nivå, enn å svartmale far. Det finnes mange gode videoer nå av foreldre som gir eksempler til spørsmål man kan stille guttene sine for å avdekke red pill-mentalitet, og åpne samtaler med dem om det. Det er nok mest på engelsk foreløpig, men jeg fant mye hjelpsomt på tiktok og instagram. Det kan også være en idé å søke på pink pill content, hvor man får fakta og statistikker som kan nevnes til guttene. Mange menn får bedre kvinnesyn gjennom å lære seg den slags øyevekkende info om alt kvinner må være obs på. Anonymkode: 2dd3d...b6e 2 1
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #7 Skrevet 22 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Ettersom disse damene er i kretsene deres så er min eneste bekymring at fars rykte kan skade barna. At venner eller potensielle kjærester skal nekte å ha noe med barna å gjøre fordi de har hørt og sett hva far driver med. Og at rykter sprer seg. Anonymkode: 78516...f01 Det en bekymring ja, men det er da vitterlig ikke mer bekymringsverdig enn risikoen for at fars holdning skal smitte over til ungene. Forhåpentligvis er de flau over fars oppførsel - da er jo sjansen høyere for at de vil gjøre motsatt av han når de vokser opp. Med en sunn farsfigur i stefaren, er det nok langt mer sannsynlig at de ser at farens levemåte ikke er ønskelig. Anonymkode: 2dd3d...b6e 3
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #8 Skrevet 22 timer siden AnonymBruker skrev (38 minutter siden): Faren hadde kommet med en teit kommentar i går om at "du trenger ikke å være så mye med kjæresten din så du blir avhengig av henne, du kan være med flere jenter, du som er så populær". Anonymkode: 212a2...ce3 15 år.... syns det er et godt råd fra far. Anonymkode: c94c8...6d5
AnonymBruker Skrevet 22 timer siden #9 Skrevet 22 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): 15 år.... syns det er et godt råd fra far. Anonymkode: c94c8...6d5 Rådet om å ikke henge for mye eller bli avhengig (klistremerke) er bra. Hvis det hadde kommet fra stefar. Vi vet jo alle hva far mener. Far mener sønn skal knulle hele byen og drite i følelsene til jentene. Rådet fra far har en helt annen mening enn dersom det kom fra mor eller stefar. Ergo - Ekstremt farlig for sønnen hvis han egentlig ønsker å bli en bra fyr. Anonymkode: 78516...f01 3
AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #10 Skrevet 21 timer siden AnonymBruker skrev (4 minutter siden): 15 år.... syns det er et godt råd fra far. Anonymkode: c94c8...6d5 Har du fått med deg hva slags content algoritmene skyver på femtenåringer i disse dager? Hvis du lager deg en tiktokkonto og registrerer deg som en femtenårig gutt, vil du bli skremt! Før du har kunnet begynne å lære algoritmen dine interesser, begynner kvinnehatet å dukke opp i ulike typer videoer. Hvis man ser disse et sekund lenger enn andre - selv om det er ut av forvirring eller sjokk, så vil gutten få enda mer av disse videoene. Med argumenter for hvorfor kvinner krever for mye og tror for høyt om seg selv. Hvor viktig det er for menn å spre sine frø til flest mulig. Hvordan kvinner kaller alt mulig abuse nå til dag, og at noen ganger trenger de å bli påminnet om hvem som er sterkest for å bøye seg. Det er skikkelig skremmende holdninger der ute, og foreldre med sunne holdninger og åpen kommunikasjon rundt dette samfunnsproblemet er den eneste motgiften. Anonymkode: 2dd3d...b6e 2
AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #11 Skrevet 21 timer siden AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Rådet om å ikke henge for mye eller bli avhengig (klistremerke) er bra. Hvis det hadde kommet fra stefar. Anonymkode: 78516...f01 Ja, stefar eller mor kan gjerne gjenta rådet til gutten. Anonymkode: c94c8...6d5
AnonymBruker Skrevet 21 timer siden #12 Skrevet 21 timer siden AnonymBruker skrev (46 minutter siden): 15 år.... syns det er et godt råd fra far. Anonymkode: c94c8...6d5 Nei virkelig ikke et godt råd fra en far med bedritnr holdninger Anonymkode: 22914...04c
AnonymBruker Skrevet 19 timer siden #13 Skrevet 19 timer siden AnonymBruker skrev (2 timer siden): Ja, stefar eller mor kan gjerne gjenta rådet til gutten. Anonymkode: c94c8...6d5 Ja - Og legge til eksempler som faren, hvordan ikke gjøre det. Anonymkode: 78516...f01
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå