AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 07:48 #1 Skrevet torsdag kl. 07:48 Tittelen sier vel det meste. Jeg har blitt henvist videre dit fra DPS, og er egentlig veldig skeptisk. Håper å høre andres erfaringer 😊 Anonymkode: ef010...9e7
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 09:27 #2 Skrevet torsdag kl. 09:27 Tittelen sa meg faktisk ingenting. Anonymkode: a5a6b...58f 1
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 09:52 #3 Skrevet torsdag kl. 09:52 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Tittelen sa meg faktisk ingenting. Anonymkode: a5a6b...58f Jeg spør om noen har erfaring med norsk arbeidshelse. hvis tittelen ikke sa deg noen ting så er det vel fordi du ikke har det 👍 Anonymkode: ef010...9e7
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 09:56 #4 Skrevet torsdag kl. 09:56 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg spør om noen har erfaring med norsk arbeidshelse. hvis tittelen ikke sa deg noen ting så er det vel fordi du ikke har det 👍 Anonymkode: ef010...9e7 Hva er norsk arbeidshelse? Anonymkode: a5a6b...58f 1
AnonymBruker Skrevet torsdag kl. 09:59 #5 Skrevet torsdag kl. 09:59 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hva er norsk arbeidshelse? Anonymkode: a5a6b...58f Har du Google? Bruk det. Anonymkode: aae0a...361
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 07:24 #6 Skrevet fredag kl. 07:24 Jeg var hos en psykolog der 15 ganger. Avsluttet for rundt 6 måneder siden. Jeg hadde dessverre lite utbytte. Jeg var der fordi jeg var utbrent/ deprimert/ med angst. Psykologen startet alltid med å spørre om hva jeg ville snakke om i dag. Jeg la ut om ting i det vide og det brede, men kom liksom aldri noen vei. Jeg snakket masse om egen barndom, sykdom i nær familie, utfordringer på jobben etc. Skulle ønske hun styrte samtalene mer, for jeg visste ikke da hva slags samtaler jeg hadde behov for. Jeg hadde heller ingen oppgaver fra gang til gang. Fikk rett og slett veldig lite ut av det. Jeg hadde mye mer nytte av selvhjelpsbøker. Håper du er heldigere enn meg. Anonymkode: 4af46...e73
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 07:29 #7 Skrevet fredag kl. 07:29 Psykologen sa forresten en gang at hun ikke følte at foreleserne og lærebokforfatterne på psykologstudiet helt visste hva de snakket om. Etter studiet måtte hun avlære/ glemme en del av det hun hadde lært, og selv se hva som fungerte. Teori er ikke det samme som praksis. Man kan ikke hoppe på alt man lærer på kurs etc, men bruke det man finner er nyttig. Jeg mistet mye av tilliten til henne da, selv om hun hadde noen poenger. Jeg tenker jo at man må basere praksisen sin på forskning. Anonymkode: 4af46...e73 1
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 07:36 #8 Skrevet fredag kl. 07:36 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Jeg var hos en psykolog der 15 ganger. Avsluttet for rundt 6 måneder siden. Jeg hadde dessverre lite utbytte. Jeg var der fordi jeg var utbrent/ deprimert/ med angst. Psykologen startet alltid med å spørre om hva jeg ville snakke om i dag. Jeg la ut om ting i det vide og det brede, men kom liksom aldri noen vei. Jeg snakket masse om egen barndom, sykdom i nær familie, utfordringer på jobben etc. Skulle ønske hun styrte samtalene mer, for jeg visste ikke da hva slags samtaler jeg hadde behov for. Jeg hadde heller ingen oppgaver fra gang til gang. Fikk rett og slett veldig lite ut av det. Jeg hadde mye mer nytte av selvhjelpsbøker. Håper du er heldigere enn meg. Anonymkode: 4af46...e73 Ja, dette er jo bare tull. Det kan man gjøre med en venninne. Jeg vil ikke regne det som behandling engang. Dette var privat regner jeg med? Det er det som er risikoen med å ikke få behandling via fastlege/DPS. Man kan ende opp med å kaste bort en hel masse tid på en behandler som bruker en metode som ikke er til noen nytte for en. Anonymkode: f1a14...886 1
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 07:37 #9 Skrevet fredag kl. 07:37 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Psykologen sa forresten en gang at hun ikke følte at foreleserne og lærebokforfatterne på psykologstudiet helt visste hva de snakket om. Etter studiet måtte hun avlære/ glemme en del av det hun hadde lært, og selv se hva som fungerte. Teori er ikke det samme som praksis. Man kan ikke hoppe på alt man lærer på kurs etc, men bruke det man finner er nyttig. Jeg mistet mye av tilliten til henne da, selv om hun hadde noen poenger. Jeg tenker jo at man må basere praksisen sin på forskning. Anonymkode: 4af46...e73 Høres ut som du har hatt veldig uflaks altså... Anonymkode: f1a14...886
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 07:42 #10 Skrevet fredag kl. 07:42 Det hadde hjulpet om ts hadde skrevet det som et navn, og ikke en ting; Norsk Arbeidshelse. Anonymkode: 5fa6c...3bf 1
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 08:41 #11 Skrevet fredag kl. 08:41 AnonymBruker skrev (1 time siden): Ja, dette er jo bare tull. Det kan man gjøre med en venninne. Jeg vil ikke regne det som behandling engang. Dette var privat regner jeg med? Det er det som er risikoen med å ikke få behandling via fastlege/DPS. Man kan ende opp med å kaste bort en hel masse tid på en behandler som bruker en metode som ikke er til noen nytte for en. Anonymkode: f1a14...886 Dette gikk gjennom fastlege og DPS. Anonymkode: 4af46...e73
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 08:48 #12 Skrevet fredag kl. 08:48 Ta imot tilbud og få erfaring selv. Hvorfor er du skeptisk? Anonymkode: b226d...bf2 1
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 08:55 #13 Skrevet fredag kl. 08:55 Det viktigste er å prøve å utvikle selvinnsikt, og å ikke skylde på andre. Mange er for fastkjørt i egen livsløgn til å klare å forandre seg, selv med terapi. Anonymkode: c8ac3...7cc 2
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 08:55 #14 Skrevet fredag kl. 08:55 Det er jeg som skrev lenger opp om erfaringer derfra. Legen spurte meg om mine erfaringer etter at jeg hadde vært der noen ganger. Jeg sa at jeg ikke hadde så veldig utbytte. Han sa da at jeg kunne be om en annen- at det er viktig å ha kjemi/ føle at man får utbytte. Jeg tenkte at jeg skulle gi det en sjanse, og at det tok tid å bli kjent. Og etter det, når jeg fortsatt ikke fikk noe utbytte, tenkte jeg at jeg har så få ganger igjen (ble innvilget 10 - 15 ganger). Jeg tenkte at jeg knapt ville rekke å bli kjent med ny psykolog, samt jeg kviet meg for å melde fra at jeg ikke hadde utbytte. Men jeg skulle nok lyttet til legen. Psykologene hos Norsk Arbeidshelse er private, men med refusjon fra det offentlige. Kan ikke helt detaljene. Men det gikk i hvert fall gjennom fastlege og DPS. Psykologene der er sikkert like forskjellige som andre psykologer. Du kan jo være veldig heldig. Og fungerer det dårlig: ta grep for å bytte, noe jeg ikke gjorde. Anonymkode: 4af46...e73
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 09:02 #15 Skrevet fredag kl. 09:02 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Det viktigste er å prøve å utvikle selvinnsikt, og å ikke skylde på andre. Mange er for fastkjørt i egen livsløgn til å klare å forandre seg, selv med terapi. Anonymkode: c8ac3...7cc Veldig sant! Anonymkode: b226d...bf2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå