AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 10:56 #1 Skrevet onsdag kl. 10:56 Jeg jobber 50% i en barnehage,har jobbet 2,5år i 100% på samme sted.I går sa jeg i fra at jeg kan jobbe ekstra vis det trengs,men dem sa det ikke var nødvendig.I dag ser jeg at en annen som har jobbet der ca halvt år fikk ekstra vakt.Burde ikke jeg kommet først?Kjenner jeg er så forbanna nå.Skal ta det vidre.Men hva mener dere? Anonymkode: cba7d...b64
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 10:59 #2 Skrevet onsdag kl. 10:59 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg jobber 50% i en barnehage,har jobbet 2,5år i 100% på samme sted.I går sa jeg i fra at jeg kan jobbe ekstra vis det trengs,men dem sa det ikke var nødvendig.I dag ser jeg at en annen som har jobbet der ca halvt år fikk ekstra vakt.Burde ikke jeg kommet først?Kjenner jeg er så forbanna nå.Skal ta det vidre.Men hva mener dere? Anonymkode: cba7d...b64 Jeg vil også legge til at jeg unner vikaren ekstra vakter,men faste bør vel gå først. Anonymkode: cba7d...b64
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 11:01 #3 Skrevet onsdag kl. 11:01 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg jobber 50% i en barnehage,har jobbet 2,5år i 100% på samme sted.I går sa jeg i fra at jeg kan jobbe ekstra vis det trengs,men dem sa det ikke var nødvendig.I dag ser jeg at en annen som har jobbet der ca halvt år fikk ekstra vakt.Burde ikke jeg kommet først?Kjenner jeg er så forbanna nå.Skal ta det vidre.Men hva mener dere? Anonymkode: cba7d...b64 Det kommer litt an på hvem denne andre er. Hvis denne også har en mindre stilling, fast eller midlertidig, har dere begge fortrinnsrett foran eksterne. Samtidig gjelder fortrinnsretten til ansatte i deltidsstilling kun om dette ikke fører til vesentlig ulempe for arbeidsgiver, for eksempel ved at man står igjen med mindre kompetanse totalt. Men har du jobbet så mye over så lang tid, er det på tide å snakke med fagforeningen om du kan ha krav på utvidet stilling. Anonymkode: 2a920...c1c 2
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 11:04 #4 Skrevet onsdag kl. 11:04 Pust med magen og ikle si noe du kommer til å angre på. Å "angripe" kan ha motsatt effekt enn det du ønsker. Så spør forsiktig og undrende, ikke lag en sak. Anonymkode: e22dd...8cd 1 1
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 11:09 #5 Skrevet onsdag kl. 11:09 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Det kommer litt an på hvem denne andre er. Hvis denne også har en mindre stilling, fast eller midlertidig, har dere begge fortrinnsrett foran eksterne. Samtidig gjelder fortrinnsretten til ansatte i deltidsstilling kun om dette ikke fører til vesentlig ulempe for arbeidsgiver, for eksempel ved at man står igjen med mindre kompetanse totalt. Men har du jobbet så mye over så lang tid, er det på tide å snakke med fagforeningen om du kan ha krav på utvidet stilling. Anonymkode: 2a920...c1c Hun andre har ikke noe fast pga hun ikke har bestått Norsk prøven enda .Hun er bare ringevikar. Anonymkode: cba7d...b64
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 11:10 #6 Skrevet onsdag kl. 11:10 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Pust med magen og ikle si noe du kommer til å angre på. Å "angripe" kan ha motsatt effekt enn det du ønsker. Så spør forsiktig og undrende, ikke lag en sak. Anonymkode: e22dd...8cd Takk,skal roe meg ned før jeg sier noe. Anonymkode: cba7d...b64
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 11:14 #7 Skrevet onsdag kl. 11:14 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hun andre har ikke noe fast pga hun ikke har bestått Norsk prøven enda .Hun er bare ringevikar. Anonymkode: cba7d...b64 Og det forklarer det. Du kan fort bli dyr for dem etter alle sakene om overtidsbetaling som har vært i det siste. De vil ikke risikere en enorm regning hvis du krever overtid for flere år tilbake i tid. Hun er kun tilkallingsvikar, så det risikerer de ikke med henne. Anonymkode: 50024...7aa 4
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 11:21 #8 Skrevet onsdag kl. 11:21 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Og det forklarer det. Du kan fort bli dyr for dem etter alle sakene om overtidsbetaling som har vært i det siste. De vil ikke risikere en enorm regning hvis du krever overtid for flere år tilbake i tid. Hun er kun tilkallingsvikar, så det risikerer de ikke med henne. Anonymkode: 50024...7aa Nettopp. For det første må de ikke betale henne overtidslønn, så hun er mye billigere enn deg. I tillegg så kan du da ikke i ettertid kreve høyere prosent, hvis du har jobbet en del overtid. En tilkallingsvikar er mye tryggere Anonymkode: a5405...e06 2
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 11:33 #9 Skrevet onsdag kl. 11:33 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Og det forklarer det. Du kan fort bli dyr for dem etter alle sakene om overtidsbetaling som har vært i det siste. De vil ikke risikere en enorm regning hvis du krever overtid for flere år tilbake i tid. Hun er kun tilkallingsvikar, så det risikerer de ikke med henne. Anonymkode: 50024...7aa Aha,ja da skjønner jeg.Hun har sikkert lavere timelønn også kansje. Anonymkode: cba7d...b64
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 11:54 #10 Skrevet onsdag kl. 11:54 Jeg tror ikke det har noe i seg å spekulere i lønn her. Ringevikarer trenger vakter for å holde seg oppdatert i jobben. Det kan og være at denne vikaren er der i praksis via norskopplæring evt at den har begynt på bua og er der via skolen. Pust med magen. Anonymkode: c7ce0...a54 2
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 12:52 #11 Skrevet onsdag kl. 12:52 Nye trenger vaktene for å bli kjent og holde seg oppdatert. En som nesten aldri jobber er udugelig som vikar. Anonymkode: fda65...829 2
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 12:58 #12 Skrevet onsdag kl. 12:58 Faste går foran ringevikarer, så det spiller ikke noe rolle hva de trenger eller ikke. Ville spurt lederen om dette. Anonymkode: a2369...14a 1
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 13:01 #13 Skrevet onsdag kl. 13:01 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Faste går foran ringevikarer, så det spiller ikke noe rolle hva de trenger eller ikke. Ville spurt lederen om dette. Anonymkode: a2369...14a Så sant dette ikke er til ulempe for arbeidsgiver. Noe det vil være hvis man har ringevikarer som ikke kan gå inn og faktisk vikariere fordi det går for lenge mellom vaktene. Anonymkode: 2a920...c1c 1
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 18:56 #14 Skrevet onsdag kl. 18:56 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Faste går foran ringevikarer, så det spiller ikke noe rolle hva de trenger eller ikke. Ville spurt lederen om dette. Anonymkode: a2369...14a Var dette jeg også trodde.Vil tro fagforbundet mener det samme. Anonymkode: cba7d...b64
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 18:57 #15 Skrevet onsdag kl. 18:57 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Så sant dette ikke er til ulempe for arbeidsgiver. Noe det vil være hvis man har ringevikarer som ikke kan gå inn og faktisk vikariere fordi det går for lenge mellom vaktene. Anonymkode: 2a920...c1c Hun har ikke vært hos oss på 2 månder,men var mye hos oss før sommeren. Anonymkode: cba7d...b64
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå