Gå til innhold

En stor utskeielse under slanking

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg går på en diett for å gå ned i vekt. Hver dag er jeg i kaloriunderskudd.

I går kveld hadde jeg tidenes utskeielse med chips og sjokolade. Kanskje 15-20 munner med chips og 8 sjokoladebiter.

Nå har jeg dårlig samvitighet og jeg lurer på hvor mye denne utskeielsen har å si for vektnedgangen min denne uken? Hvor lang tid bruker kroppen på å forbrenne alt og gå i kaloriunderskudd igjen?

Har utskeielsen lagret seg fett nå?

Anonymkode: 3040d...dbf

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skjønner følelsen for jeg er helt lik. Men for meg hjelper det å tenke at 1 kg kroppsfett er ca 7000 kalorier så en utskeielse en kveld utgjør ikke veldig mye i den store sammenhengen. Dessuten så høres det ikke ut som at utskeielsen din var så veldig heftig så det utgjør nok veldig lite på vekten. Eneste er at du kan merke det på vekten dagen etter du har spist en del salt men det er jo ikke fett men fordi salt binder vann i kroppen.

Og dersom du tenker motsatt vei, det skal mange dager med kaloriunderskudd for å gå ned i vekt. Samme er jo med å legge på seg, skal mer enn èn utskeielse til😊

Anonymkode: 9b963...8e1

Skrevet

Du er ikke en maskin og det kan ikke regnes et nøyaktig regnestykke ut av dette. Jeg vil si håper at du også koste deg med det du spiste, så vil jeg si la det ligge og gå videre slik som planen er. Ut og gå en tur el.l ....dans eller vask huset...så går det seg til igjen. 

Panikk og dårlig samvittighet er det ikke noe helsegevinst i.

:nigo: Bare fortsett på din smale vei mot målet. :rose: 💃

Skrevet

Det går bra. Det er det du gjør over tid som teller, ikke det du gjør én kveld. 

Anonymkode: 3db26...f1c

Skrevet

Hvis du spiser dårlig og fet mat 99% av tiden, og så har én dag med salat og vann, blir du ikke slankere.
Likeledes blir du ikke tykkere av én utskeielse. Det er hva du gjør over tid som gir utslag. 

Anonymkode: 86c5a...758

• Nyttig 2
Skrevet

Det vanskeligste er ikke selve slankingen, men at det må være en omlegging av livsstil hvis vektnedgangen skal vare. Da må man kanskje tillate seg en utskeielse i ny og ne. Jeg hadde hvertfall ikke klart å se for meg et liv der jeg aldri noensinne skulle spise chips eller sjokolade! Det vesentlige her er at sprekken ikke skader så lenge man ikke havner "på kjøret" igjen😅

Anonymkode: 43db0...1d3

Skrevet

Ikke noe å bekymre seg om, det der var ikke noe jeg ville kalt en stor utskeielse.  

Skrevet

Absolutt ingenting, så lenge du ikke gjør det samme hele uka. Tenk at i går koste du deg og det var godt, men nå er det en ny og sunn dag. Jeg koser meg masse i helgene. Jeg hadde fudgy brownies med masse smør og sjokoladebiter og glasur(halve kaka var glasur). Har gått ned 20 kg siden januar. Er bare å riste seg av seg og gå videre.

Anonymkode: 77541...90d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...