Gå til innhold

Ville du prøvd dette?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

💔 Hva om du kunne SLIPPE Tinder, men fortsatt få dater?

Jeg vurderer å teste noe i Rogaland som jeg selv synes mangler:

❤️ Du forteller hvem du er og hvem du håper å møte.
🔎 Et ekte menneske leter etter en passende match.
🙈 Profilen din ligger ikke offentlig ute.
👋 Ingen sveiping.
💬 Ingen endeløse «hei, hva skjer?»-samtaler.
🤝 Først når TO mennesker virker som en god match og begge ønsker det, blir de introdusert.

Altså litt sånn gammeldags «jeg kjenner en som hadde passet perfekt for deg» – bare satt i system. 😅

Jeg undersøker foreløpig bare om det finnes et marked for dette:

Hvis du var singel og ønsket et seriøst forhold, ville du latt en lokal matchmaker prøve å finne noen for deg?

Og enda viktigere:

Hva skulle til for at du faktisk hadde turt å prøve?

Jeg vil veldig gjerne høre både JA, NEI og «kanskje, men…» 👇

Anonymkode: 5dcb4...a65

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det hadde ikke passet for min del. Jeg er for kompleks til dette😅

AnonymBruker
Skrevet

Nei. Jeg har ikke troen på matchmaking. Kjemi og tiltrekning er ikke noe man kan regne seg frem til gjennom skjemaer. Mennesker er altfor komplekse.

Anonymkode: 4d508...ab7

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

En god gammeldags Matchmaker altså. Ikke noe nytt og revolusjonerende med det.

Det er ikke utbredt fordi de vil være kostbart. For å få dette til å gå trengs det en stor database, og det er en heltidsjobb å styre. Og den ansatte skal ha lønn...

Anonymkode: 7df7d...eec

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Finnes ikke dette fra før av da? Matchmaking gjennom dateportalen f.eks? 

Anonymkode: d595f...b1c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

En god gammeldags Matchmaker altså. Ikke noe nytt og revolusjonerende med det.

Det er ikke utbredt fordi de vil være kostbart. For å få dette til å gå trengs det en stor database, og det er en heltidsjobb å styre. Og den ansatte skal ha lønn...

Anonymkode: 7df7d...eec

Hvis ikke "matchmakeren" er en KI agent da.

Anonymkode: f9568...65c

AnonymBruker
Skrevet

Nei, jeg er helt avhengig av å prate med noen for selv å teste kjemi. Jeg er ikke interessert i å finne noen innen eget yrke, og jeg vil helst ikke ha en som bor for nærme. Blant mye annet. Bruker ikke Tinder, da utseendet er irrelevant. 

Anonymkode: 8477e...fdd

AnonymBruker
Skrevet

Nei. Tinder fungerte helt fint!

Anonymkode: 6bda4...f5b

AnonymBruker
Skrevet

Nei, jeg ville ikke forsøkt dette og ser ingen grunn til å involvere en ukjent tredjepart i noe jeg mestrer fint selv. En matchmaker er like mye en venn som det en influenser er. 

Er man et normalt sosialt menneske med normal tilknytningsstil så klarer man å finne seg en partner hvis man ønsker det. Uten apper og innleide tredjepersoner.

Matchmaking er noe som kan fungere for mennesker som ikke selv klarer å finne kjæreste og som alltid mislykkes ved dating, uten at de helt skjønner det selv. For den gruppen er det absolutt potensialet for noe hjelp, men det spørst hvor ressurssterke og betalingsvillige de er.

(jeg ville aldri datet en mann som betalte en matchmaker heller.)

Anonymkode: f0c2c...c86

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

jeg ville aldri datet en mann som betalte en matchmaker heller.)

Hvorfor ikke?

Hvis en mann med god råd som ikke liker å bruke tid på Tinder, men legger litt i potten for å kunne etablere et seriøst forhold? 

Anonymkode: e40c1...6b4

AnonymBruker
Skrevet

Nå er ikke jeg singel, men hadde heller ikke vært gift med mannen i mitt liv, hvis vi skulle ha blitt marchet av et system. Jeg hadde en idé om hva jeg ønsket i en mann, men det var først da vi møttes helt tilfeldig, at jeg skjønte at jeg måtte bryte ut av mitt mønster. 

Hvis "matchmaking" skal fungere, etter mitt syn, må det innebære komplekse og dype personlighet- og interessetester. Ikke bare "fortell hva du håper å finne". 

Anonymkode: 8f5f5...d74

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Hvorfor ikke?

Hvis en mann med god råd som ikke liker å bruke tid på Tinder, men legger litt i potten for å kunne etablere et seriøst forhold? 

Anonymkode: e40c1...6b4

Jeg er ikke interessert i menn som tror alt kan kjøpes for penger. I tillegg synes jeg det er latskap, lite sjarmerende rett og slett. Dugnad og husvask er noe man betaler seg ut av, ikke dating. For øvrig styrer jeg unna Tinder og, verden er ikke så komplisert for normale folk. 

Anonymkode: f0c2c...c86

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Det er da flere som driver med matchmaking allerede. Har selv vært registrert et sted uten at det har blitt en eneste date. Har ikke giddet å betale de for å lete aktivt, da det koster en god del. Og jeg innså fort at mennene som bruker matchmaking ikke er den type menn jeg ser etter uansett.

Anonymkode: c681a...44d

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde ikke prøvd å skrive et innlegg med mangelfull tittel, det blir bare slettet.

Anonymkode: 477b2...263

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...