Gå til innhold

Plutselig lavere hvilepuls. Normalt?

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

For en ukestid siden merket jeg endring i hvilepulsen min.  I sovende og sittende har den gått ned 6-9 slag. Ikke forbedret kondisjon eller gjort noen endringer i livsstil. Pulsen går opp som normalt under aktivitet/ måltid osv. Føler meg ikke syk. Hvilepuls sovende tidligere 69-61. Nå 60-54. Noen andre som har opplevd dette uten å ha gjort noen endringer helsemessig? 

Endret av Alma87
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Ja helt normalt og man skal ikke stole helt på klokker og ringer.

Hvis man henger seg opp i hca som vises der, så bør man legge de fra seg.

Anonymkode: 90604...26b

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ja helt normalt og man skal ikke stole helt på klokker og ringer.

Hvis man henger seg opp i hca som vises der, så bør man legge de fra seg.

👆🏻

Anonymkode: de1a7...890

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Helt sunn og fin puls. Så lenge du ikke havner ned mot 40-tallet eller lavere hadde jeg ikke bekymret meg. Om du ikke greier å slå deg til ro med dette - ta en time hos legen din.

Anonymkode: 6c0a5...a62

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Helt sunn og fin puls. Så lenge du ikke havner ned mot 40-tallet eller lavere hadde jeg ikke bekymret meg. Om du ikke greier å slå deg til ro med dette - ta en time hos legen din.

Ikke farlig å ha på 40tallet heller. Puls i seg selv sier lite.

Er man slakk, føler seg energiløs etc, så bør man sjekke opp. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ikke farlig å ha på 40tallet heller. Puls i seg selv sier lite.

Er man slakk, føler seg energiløs etc, så bør man sjekke opp. 

Nei, jeg vet ikke hvor grensen går, men en kollega måtte ha pacemaker og det ble først oppdaget på grunn av lav puls. Lurer på om det var på 30-tallet.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Nei, jeg vet ikke hvor grensen går, men en kollega måtte ha pacemaker og det ble først oppdaget på grunn av lav puls. Lurer på om det var på 30-tallet.

Hvilepuls på 30? Eller sovepuls på 30? Hvilepuls og sovepuls er ikke det samme. 

Anonymkode: a34b4...550

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ble dessverre ekstremt opptatt av pulsen min pga sånn klokke. Sjekket hele tiden, når jeg jogget, gikk, satt eller lå. Om jeg var hjemme eller på jobb. Sjekket om jeg følte meg svimmel, hadde vondt noe sted eller var sulten/mett. 

Etter to år tok jeg av klokka i sommer, og jeg føler meg topp, tror jeg ubevisst kjente etter alle mulige uregelmessigheter. Ikke er jeg svimmel lenger heller, det forsvant med klokka😅 

Anonymkode: fb8c6...0e5

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg ble dessverre ekstremt opptatt av pulsen min pga sånn klokke. Sjekket hele tiden, når jeg jogget, gikk, satt eller lå. Om jeg var hjemme eller på jobb. Sjekket om jeg følte meg svimmel, hadde vondt noe sted eller var sulten/mett. 

Etter to år tok jeg av klokka i sommer, og jeg føler meg topp, tror jeg ubevisst kjente etter alle mulige uregelmessigheter. Ikke er jeg svimmel lenger heller, det forsvant med klokka😅 

Anonymkode: fb8c6...0e5

Tror nok det er samme til meg. Følger med på alt av endringer. Beste er nok bare å kvitte seg med klokka, hadde jo ikke tenkt over det om jeg ikke hadde den. For har jo ingen symptomer😆

AnonymBruker
Skrevet

Jo mer man sitter å følger med på hvilepuls og stress i kroppen jo stresset blir du som igjen øker det. 

Anonymkode: e1a1c...d6e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Er 40 i puls farlig?! Min er alltid mellom 39-42. 

Anonymkode: 0bf3c...4b1

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Nei. Min ligger på 38-40, helt fint. 

Anonymkode: de1a7...890

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Nei. Var kanskje litt upresist sagt av meg og mer som en kommentar til trådstarter som har en helt normal puls.

Men 40 er nok lavere enn hos de fleste? Typisk hos folk som er godt trent vil jeg tro.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...