Gå til innhold

Ser dette sluket riktig ut?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Se bort ifra at det er skittent, det vaskes nå, men ser dette sluket riktig ut? 

Er det hvite stoffaktige membranen? Skal det være en pakning oppå den hvite listen (isåfall er den i oppløsning) eller er alt oppå den hvite kanten fastgrodd møkk? 

IMG_3557.jpeg

Anonymkode: 14fc7...058

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det som ligger oppå klemringen er flytstøp som varmekabler er støpt inn i. Ikke pill bort det. Ser rimelig normalt ut, men om det er helt korrekt er jeg mer usikker på. Det er så mye juks og tafatt arbeid på slikt at man blir helt matt

• Liker 1
Skrevet
newman01 skrev (2 timer siden):

Det som ligger oppå klemringen er flytstøp som varmekabler er støpt inn i. Ikke pill bort det. Ser rimelig normalt ut, men om det er helt korrekt er jeg mer usikker på. Det er så mye juks og tafatt arbeid på slikt at man blir helt matt

Takk for svar, da lar jeg det oppå den hvite ringen være i fred. Syntes sluket så litt rart ut, men har ikke sett mange sluk, så har ikke akkurat erfaring. Det hvite stoffaktige ligger liksom løst oppå plasten, så kan vannet renne innunder der og inn i gulvet om vannet stiger i sluket hvis sluket går tett? 

Skrevet

Er dette nytt bad? For det sluket ser ikke riktig ut. 

Anonymkode: 18113...624

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Er dette nytt bad? For det sluket ser ikke riktig ut. 

Nei, er vel fra en gang mellom 2012 og 2016 (husker ikke helt). 

Hva ser galt ut? Har du noe kompetanse på området eller har du bare sett en del sluk? Stusset da jeg så det for jeg syntes heller ikke det så riktig ut. 

Skrevet

Det eneste jeg reagerer på er det tekstilet (?) under den hvite ringen. Sånn har det ikke vært i noe sluk jeg har sett. Det over den hvite ringen er vel møkk? Du skal kunne skrubbe nedi et sluk med en børste (type oppvaskbørste eller dobørste) uten å ødelegge noe. Hvis du er usikker, så få en rørlegger til å sjekke sluket.

Anonymkode: f8f05...7a8

Skrevet

Ja. Skal være slik duk, de kunne ha hatt en str større så den lå ned langs kanten og man hdde tatt memran der. Men mansjett skal det være.

Anonymkode: b7d38...f13

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Ja. Skal være slik duk, de kunne ha hatt en str større så den lå ned langs kanten og man hdde tatt memran der. Men mansjett skal det være.

Hadde «duken» vært større hadde man ikke kunnet ta opp vannlåsen og renset den. Det er en kopp i midten som kan tas opp. Duken kunne nok med fordel vært kuttet slik at den stoppet under klemmingen, men det skal ikke ha noe å si. Den gråsvarte massen er påstøp

• Liker 2
Skrevet (endret)

Så ok ut det

Endret av Sjokomann
  • Liker 1
Skrevet
newman01 skrev (12 timer siden):

Hadde «duken» vært større hadde man ikke kunnet ta opp vannlåsen og renset den. Det er en kopp i midten som kan tas opp. Duken kunne nok med fordel vært kuttet slik at den stoppet under klemmingen, men det skal ikke ha noe å si. Den gråsvarte massen er påstøp

Da hadde den fått membran pp seg og lagt seg inntil. Slik den mansjetten gjør i mitt sluk.

Skrevet
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Nei, er vel fra en gang mellom 2012 og 2016 (husker ikke helt). 

Hva ser galt ut? Har du noe kompetanse på området eller har du bare sett en del sluk? Stusset da jeg så det for jeg syntes heller ikke det så riktig ut. 

Det hvite er membran eller armeringsduken til membranen, det skal ikke synes. Det ligger støpmasse på ringen, det skal det ikke gjøre. Den svarte ringen det står «pipe lift» og «en 1253» på er en skru klemring, er enten skrudd fast opp på støp og masse skit slik at den ikke klemmer membranen flat, eller membranen (den hvite) sklidd ut av klemringen eller revnet. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det hvite er membran eller armeringsduken til membranen, det skal ikke synes. Det ligger støpmasse på ringen, det skal det ikke gjøre. Den svarte ringen det står «pipe lift» og «en 1253» på er en skru klemring, er enten skrudd fast opp på støp og masse skit slik at den ikke klemmer membranen flat, eller membranen (den hvite) sklidd ut av klemringen eller revnet. 

Jeg glemte å si at du bør få fuktmåling på badet. 

Skrevet

Når man har slukmansjett og membranduk klemt med klemring i sluk - kan man da få smurt litt smøremembran ovenfor klemring også (over synlig del av membranduk) i sluk? Dvs i området mellom slukrist og klemring. (Ikke over selve klemringen og slukdel selvsagt)

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det virker som om du har peiling på dette. Ok, så sluket er galt konstruert eller ødelagt? Grunnen til at jeg lurer er at det er en vond lukt i naborommene til badet og jeg frykter at det kan være en fuktskade fra badet. Hvordan kan jeg få målt fukt? Vi har hatt dusjkabinett i noen år, men før det hadde vi bare dusjhjørne som de som bodde her før oss satte inn. Vi dusjer altså ikke direkte på gulvet nå, men sluket tetter seg innimellom og da stiger sikkert vannet over det hvite. (Mulig det alltid stiger over det hvite?). 

Må man lage hull i flisgulvet for å måle fukt? Hva med naborommene? Hvem bør vi kontakte? Rørlegger eller hvem vurderer egentlig om det er en skade?

Skrevet
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Det eneste jeg reagerer på er det tekstilet (?) under den hvite ringen. Sånn har det ikke vært i noe sluk jeg har sett. Det over den hvite ringen er vel møkk? Du skal kunne skrubbe nedi et sluk med en børste (type oppvaskbørste eller dobørste) uten å ødelegge noe. Hvis du er usikker, så få en rørlegger til å sjekke sluket.

Anonymkode: f8f05...7a8

Dette sluket kan ikke skrubbes i hvert fall, er både det hvite tekstilet og det morkne  gummiaktige oppå klemmingen.

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Det virker som om du har peiling på dette. Ok, så sluket er galt konstruert eller ødelagt? Grunnen til at jeg lurer er at det er en vond lukt i naborommene til badet og jeg frykter at det kan være en fuktskade fra badet. Hvordan kan jeg få målt fukt? Vi har hatt dusjkabinett i noen år, men før det hadde vi bare dusjhjørne som de som bodde her før oss satte inn. Vi dusjer altså ikke direkte på gulvet nå, men sluket tetter seg innimellom og da stiger sikkert vannet over det hvite. (Mulig det alltid stiger over det hvite?). 

Må man lage hull i flisgulvet for å måle fukt? Hva med naborommene? Hvem bør vi kontakte? Rørlegger eller hvem vurderer egentlig om det er en skade?

Først og fremst må du kontakte forsikringsselskapet, så kontakte en takstmann eller skadesaneringsfirma som måler fukt. Om det er vond lukt i naborommet så er det mest sannsynlig vannskader, fukt og mugg. 

Skrevet

Kanskje M-TETT eller NSK Våtrom (Våtromsreparatøren) kan bistå? Spesialisert seg på lokal utbedring. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...