Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

5 dager siden, så det er ikke det at det har gått lang tid. Det er en av mine venner, ikke meg. Er ikke det ganske få?

Jeg oppdaget at personen forlot to gruppesamtaler på Messenger, så jeg gikk inn på profilen for å se om jeg (og de andre) har blitt fjernet som venner. Det har ikke skjedd.

Vi har tre felles venner, vi er en gjeng som var kolleger for mange år siden. Ingen av oss fire har respondert på det nye profilbildet, vi har heller ikke respondert på personens utenlandsreise for å treffe en potensiell kjæreste, eller kanskje de er kjærester allerede. Dette kan jo ha en sammenheng med hvorfor personen forlot gruppesamtalene, men overrasker meg ikke om vi treffes på fest eller restaurant i løpet av neste 12 mnd, virker ikke som at personen skjønner hvor dust det virker å forlate samtaler på den måten. Vi har pleid å treffes noen ganger i året. Mener å huske at personen har forlatt samtalene før også, som ikke er særlig aktive.

Vet ikke om personen forstår den manglende responsen heller. Personen er mest opptatt av seg og sitt, tar hovedsakelig kontakt med oss for å promotere videoer på Youtube etc, er dårlig på å respondere på andres innhold, viser ikke interesse for andres liv og hobbyer, ønsker ikke lykke til når man i en samtale forteller om noe man skal senere samme dag og som det ville vært naturlig å ønske lykke til på. Virker jo som at mange på Facebook er mer "respons for respons", man liker og kommenterer for å få det samme tilbake og begynner å ignorere de man aldri får respons fra.

Er faktisk en annen av disse tidligere kollegene som flere ganger har kontaktet meg for å fortelle at det har blitt lagt ut feriebilder, nærmest for å be om respons på det. Da jeg bare responderte på det på snap ble det kommentert at jeg ikke hadde likt på Facebook. Det droppet jeg siden denne personen også kan være dårlig på å respondere på andres innhold. Vi er nok en litt dysfunksjonell gjeng.

Anonymkode: 12d82...523

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Rettelse: så det er ikke det at det har gått kort tid.

AnonymBruker
Skrevet

Rart at du legger merke til det. «Ingen» bruker fb lenger.

Anonymkode: 24597...168

• Liker 20
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

5 dager siden, så det er ikke det at det har gått lang tid. Det er en av mine venner, ikke meg. Er ikke det ganske få?

Jeg oppdaget at personen forlot to gruppesamtaler på Messenger, så jeg gikk inn på profilen for å se om jeg (og de andre) har blitt fjernet som venner. Det har ikke skjedd.

Vi har tre felles venner, vi er en gjeng som var kolleger for mange år siden. Ingen av oss fire har respondert på det nye profilbildet, vi har heller ikke respondert på personens utenlandsreise for å treffe en potensiell kjæreste, eller kanskje de er kjærester allerede. Dette kan jo ha en sammenheng med hvorfor personen forlot gruppesamtalene, men overrasker meg ikke om vi treffes på fest eller restaurant i løpet av neste 12 mnd, virker ikke som at personen skjønner hvor dust det virker å forlate samtaler på den måten. Vi har pleid å treffes noen ganger i året. Mener å huske at personen har forlatt samtalene før også, som ikke er særlig aktive.

Vet ikke om personen forstår den manglende responsen heller. Personen er mest opptatt av seg og sitt, tar hovedsakelig kontakt med oss for å promotere videoer på Youtube etc, er dårlig på å respondere på andres innhold, viser ikke interesse for andres liv og hobbyer, ønsker ikke lykke til når man i en samtale forteller om noe man skal senere samme dag og som det ville vært naturlig å ønske lykke til på. Virker jo som at mange på Facebook er mer "respons for respons", man liker og kommenterer for å få det samme tilbake og begynner å ignorere de man aldri får respons fra.

Er faktisk en annen av disse tidligere kollegene som flere ganger har kontaktet meg for å fortelle at det har blitt lagt ut feriebilder, nærmest for å be om respons på det. Da jeg bare responderte på det på snap ble det kommentert at jeg ikke hadde likt på Facebook. Det droppet jeg siden denne personen også kan være dårlig på å respondere på andres innhold. Vi er nok en litt dysfunksjonell gjeng.

Pleier dere vanligvis å like andres profilbilder? For det har jo litt å si om dette er deres vanlige mønster eller om deres oppførsel mot henne skiller seg ut. 

Du har rett i at dere høres ut som en dysfunksjonell gjeng.

Anonymkode: 69f83...60a

• Liker 6
Skrevet

Å endre profilbilde er ikke "innhold" som dukker opp i andres feed. De aller aller fleste skrudde av slike ting i 2011.

• Liker 7
AnonymBruker
Skrevet

Er det vanlig å følge med på hvor mange likes andre får? 

Anonymkode: c99e9...818

• Liker 12
  • Nyttig 6
AnonymBruker
Skrevet

Dere høres kjipe ut, alle sammen.

Anonymkode: b414d...b5e

• Liker 4
  • Nyttig 5
Skrevet

Logg av :) Sosiale medier er overrated.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Facebook er ikke populært mer. Folk flest bruker Snapchat.

Da jeg oppdaterte profilbildet mitt i 2019 fikk jeg 800 likes, idag er jeg heldig om jeg får 20 likes.

Anonymkode: 769ac...856

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Facebook og Messenger er for 50+. Brukes sjelden. Kan svare de eldre mammaene på Messenger i nøden. Av og til kan jeg dele noe videre 

Anonymkode: 46cb4...e86

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker at det er en selvfølge å like venners profilbilder, særlig hvis det virker som et reelt vennskap i den forstand at man i det minste har kontakt noen ganger i året, treffes osv. Det burde også vært en selvfølge å like kjærlighetsreisen til utlandet med mindre man er motstander av det å finne kjærligheten i utlandet.

Er en annen i denne gjengen som også fikk nytt profilbilde nylig, der har to i denne gjengen trykket liker (personen som er hovedtemaet i denne tråden er merkelig nok ikke venn med den personen, det fant jeg ut i dag og det virker også veldig merkelig, de må ha vært venner tidligere).

Personen som ber om likes på feriebilder har et 12 år gammelt profilbilde med 10 likes. Der har ingen av oss i denne gjengen trykket liker, har kjent hverandre i over 12 år. Sjekket mitt eget profilbilde nå. Jeg har færre venner, men flere likes. Verken hovedpersonen i denne tråden eller den som ber om likes har likt eller kommentert profilbildet mitt, det er bare personen i forrige avsnitt og en annen person som likte den personens ferske profilbilde som likte mitt av disse folka.

AnonymBruker
Skrevet

"Bor du" på Facebook? 

Hvor gammel er du, 13?

Anonymkode: ef017...23e

• Liker 7
  • Nyttig 1
Skrevet

Dukker et nytt profilbilde til en av mine venner opp i den såkalte feeden, så trykker jeg liker eller hjerte, alt ettersom hvem det er. Men jeg går virkelig ikke inn og sjekker etter noen dager etter hvor mange som har likt. For deretter å skrive et langt innlegg på kvinneguiden om det. Påfallende! Av deg, ts. 

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

For en utrolig merkelig ting å henge seg opp i. De færreste tenker over eller bryr seg om dette. Det sier nok mer om deg enn om de andre.

Anonymkode: 63a3a...386

• Liker 12
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Rart at du legger merke til det. «Ingen» bruker fb lenger.

Anonymkode: 24597...168

Bare ca 3,5 mill nordmenn..

Anonymkode: cb93e...936

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

"Bor du" på Facebook? 

Hvor gammel er du, 13?

Anonymkode: ef017...23e

Omtrent ingen 13-åringer bruker Facebook. Dette er appen besteforeldrene deres bruker.

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
MiominMio skrev (11 minutter siden):

Logg av :) Sosiale medier er overrated.

Jeg har droppet å like og kommentere venners innhold i nærmere et år nå, gjør bare unntak i forbindelse med fødsel, bryllup, død etc. Jeg er likevel ganske aktiv på Facebook generelt, det er bare det at jeg ignorerer venner og heller ikke legger ut noe eget innhold på profilen min.

Grunnen til at jeg ikke responderer på venners innhold lenger er at jeg fikk altfor lite respons de to siste gangene jeg la ut noe. Fikk litt respons på et innlegg om jeg selv mener overgikk det aller meste som mine venner la ut i fjor, men det var mest fra familie og slekt. Det siste jeg la ut var en video som jeg fikk ekstremt dårlig respons på, det gjorde at jeg slettet den og bestemte meg for å verken legge ut mer eller respondere på andres innhold. Ikke sikkert at jeg noen gang vil endre profilbildet mitt igjen.

Har også et dysfunksjonelt søskenforhold. Jeg la ut en musikkvideo for flere år siden, tviler på at noen skjønte hvorfor, var ikke bare en tilfeldig musikkvideo, hadde en mening utover det. Søs trykket liker, men søs har ikke likt eller kommentert innholdet mitt på mange år, så det var rart å få like på musikkvideoen. Den ble trukket tilbake, vet ikke om hun skjønner hvor dust det virker å trekke tilbake likes.

AnonymBruker
Skrevet

Skal en holde telling med hvor mange likes en venn får på profilbildet sitt? Gruppesamtaler gidder jeg ikke, så de går jeg ut av om så fort som mulig. 

Anonymkode: f9294...622

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

3,5 millioner nordmenn har en registrert konto, men bare et mindretall av dem er aktive på plattformen.

• Liker 3
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Det er en typisk toskete KG-kommentar, man kan lure på om de vet hvor feil de tar. Sikkert mange under 30 som ikke bruker Facebook noe særlig, men totalt er det svært mye aktivitet på Facebook.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...