AnonymBruker Skrevet 29. september #1 Skrevet 29. september Hvordan hadde du reagert hvis du skulle jobbe med en kollega som hadde solsikke-kjede på seg? Hadde du latt personen få vokse faglig, eller hadde du prøvd å ta bort de gøyeste arbeidsoppgavene fra den personen hvis du fikk en mulighet for det? Anonymkode: 25618...4a5
AnonymBruker Skrevet 29. september #2 Skrevet 29. september Solsikkebånd hva betyr det? Anonymkode: 2cef0...701 8 1
-jk- Skrevet 29. september #3 Skrevet 29. september (endret) AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Solsikkebånd hva betyr det? Anonymkode: 2cef0...701 Bare å google det. Solsikkekjede eller -snor brukes primært som et internasjonalt symbol for skjulte eller usynlige funksjonshemminger. Endret 29. september av -jk-
AnonymBruker Skrevet 30. september #4 Skrevet 30. september Jeg ville ærlig talt synes det var merkelig. Solsikkebåndet skal synliggjøre usynlig sykdom for de som ikke kjenner deg og på den måten bidra til tilrettelegging. Jeg hadde forventet at arbeidsgiver allerede hadd gjort den nødvendig tilretteleggingen og at båndet dermed ikke var nødvendig Anonymkode: c6b9d...9eb 26 1 14
AnonymBruker Skrevet 30. september #5 Skrevet 30. september Jeg har ikke noen med hvilke oppgaver andre på jobb har. Jeg hadde nok heller ikke sett om de har solsikkebånd på seg. Anonymkode: 35be3...1a9 4 2
AnonymBruker Skrevet 30. september #6 Skrevet 30. september AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Jeg ville ærlig talt synes det var merkelig. Solsikkebåndet skal synliggjøre usynlig sykdom for de som ikke kjenner deg og på den måten bidra til tilrettelegging. Jeg hadde forventet at arbeidsgiver allerede hadd gjort den nødvendig tilretteleggingen og at båndet dermed ikke var nødvendig Anonymkode: c6b9d...9eb Selv om arbeidsgiver har gjort de nødvendig tilretteleggingen, så betyr det ikke at arbeidsgiver kan detaljstyre vedkommendes dagsform og samspillet mellom kollegaer. Å ta fra noen de mest spennende arbeidsoppgavene er diskriminering. Anonymkode: c412b...50a 3 3
AnonymBruker Skrevet 30. september #7 Skrevet 30. september Hvorfor skal du ta bort de gøye arbeidsoppgavene fra noen? Virker som du trenger et somsikkebånd selv. Anonymkode: f425f...1f1 11 6
AnonymBruker Skrevet 30. september #8 Skrevet 30. september Lurer og på hvorfor du skal ta fra vedkommende de beste oppgavene? Min sønn har høytfungerende autisme, og trenger tilrettelegging. Men på sitt felt, så er han utrolig smart og dyktig. Han bruker ikke solsikkebånd da. Anonymkode: f57b3...685 1
AnonymBruker Skrevet 30. september #9 Skrevet 30. september Ok ts- når du går med solsikke bånd på jobb ber du om å bli tatt hensyn til. Når du blir tatt hensyn til KAN det å lette antall arbeidsoppgaver være en måte å tilrettelegge for deg på. At du føler det er de morsomste ( bedre norsk enn gøyeste) oppgavene du mister kan være en tilfeldighet. Arbeidsgiver skal ivareta alle ansatte ikke bare deg. Anonymkode: f4b5e...444 4 5
AnonymBruker Skrevet 30. september #10 Skrevet 30. september Tenker at det er litt kleint, og at formålet med båndet er å få forståelse ute blant folk du ikke kjenner for at du trenger at folk tar litt hensyn. På arbeidsplassen har man jo krav på en grad av tilrettelegging uansett. Anonymkode: 48d31...495 3 1
AnonymBruker Skrevet 30. september #11 Skrevet 30. september Ingen av delene. Hadde spurt vedkommende hva den hadde behov for, og deretter vurdert om det var noe jeg ønsket å bidra til å tilrettelegge. Anonymkode: c79a7...c3e 1 2
AnonymBruker Skrevet 30. september #12 Skrevet 30. september AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Jeg ville ærlig talt synes det var merkelig. Solsikkebåndet skal synliggjøre usynlig sykdom for de som ikke kjenner deg og på den måten bidra til tilrettelegging. Jeg hadde forventet at arbeidsgiver allerede hadd gjort den nødvendig tilretteleggingen og at båndet dermed ikke var nødvendig Anonymkode: c6b9d...9eb Dette. Anonymkode: cf561...2d4
AnonymBruker Skrevet 30. september #13 Skrevet 30. september Jeg hadde også tenkt det var merkelig. Og hadde spurt hva det innebar. I en fornøyelsespark vet man hva det betyr. På jobb har jeg aldri hørt om det engang Anonymkode: 31d5e...932 2
skeiv-ostepop Skrevet 30. september #14 Skrevet 30. september Dette vil vel komme inn under diskriminering?
AnonymBruker Skrevet 30. september #15 Skrevet 30. september Solsikkebånd kan være så mangt, så til jeg hadde fått informasjon om hva det innebar hadde jeg oversett det og behandlet kollegaen som alle andre. I det offentlige rom er båndet et godt tegn, i tilfelle dersom atte, men på en arbeidsplass må det komme litt mer info. Kan ikke gå 8 timer hver dag og gjette hva som er greit og ikke. Anonymkode: 2a0e4...e81 7 1 2
AnonymBruker Skrevet 30. september #16 Skrevet 30. september AnonymBruker skrev (9 timer siden): Hvordan hadde du reagert hvis du skulle jobbe med en kollega som hadde solsikke-kjede på seg? Hadde du latt personen få vokse faglig, eller hadde du prøvd å ta bort de gøyeste arbeidsoppgavene fra den personen hvis du fikk en mulighet for det? Anonymkode: 25618...4a5 Det får bli en utfordring for ledelsen. Så får ledelsen få problemer hvis det går utover andre. Anonymkode: 388ba...c84 1
CrazyCatLady2500 Skrevet 30. september #17 Skrevet 30. september Hva om kollegaen bare liker solsikker og har kjøpt et nøkkelbånd på Wish? Husker jeg hadde masse solsikke-stæsj inkludert nøkkelbånd for et par år siden. 3 1 1
AnonymBruker Skrevet 30. september #18 Skrevet 30. september Hadde sparket den som tenkte slik... Var en tanke fra ett sykt hode. Anonymkode: a86c5...afc
AnonymBruker Skrevet 30. september #19 Skrevet 30. september Hadde ikke tenkt over det, er ikke mitt ansvar å tilrettelegge arbeidsplassen, det er ledelsen. Anonymkode: 2a7e1...6ad 6
AnonymBruker Skrevet 30. september #20 Skrevet 30. september Ville tolket det som at de ønsket å dele sin usynlige sykdom for å bli hensyntatt og spurt hva som er utfordringen og hva jeg kan gjøre for å evt tilpasse meg? Det kan jo være alt mulig så er jo umulig å gjette hva man skal passe på, vil du ikke bli tatt på? vil du ikke bli snakket til unødvendig (jeg er en skravler) eller hvilken utfordring er det du har som du ønsker å bli hensyntatt på? Anonymkode: 616bc...50c 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå