Gå til innhold

Sunbird`s grublerier

Sunbird

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Er ganske god til å komme med gullkorn guttungen her ja. :ler: Er i bedre form i dag,men han hadde feber i natt, så han er hjemme fra skolen i dag allikevel.Så da ble det ikke noe av byturen min i dag, er utsatt til fredag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke lagt noen planer for hva som skal gjøres i dag,trodde jo det ble bytur på meg. Men jeg skal vel få gjort litt allikevel tenker jeg. Skal begynne å sette på vaske maskinen tenker jeg. Og så må jeg nok ut og måkke snø, er enorme mengder som er kommet i løpet av natten. Så det ser ut som om jeg får bruk for den nye snøskuffa gitt :ler: Men snømåkking er jo god trim da, så jeg får vel se positivt på det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det snør det snør, tiddelibom,men nå er det jammen meg nok altså. Det har snødd i hele dag her, og jeg har ikke rukket annet enn å måkke snø. Trim har jeg i allefall fått. Regner med jeg kommer til å være stiv å støl i armene i morgen ja. Vi har ganske stor gårdsplass nemelig, og han derre jævla nabon som har traktor giddet ikke dra ut av gårdsplassen her en gang, dro bare fort over veien her :sur:

Nå skal jeg finne sengen, har ei liten frøken her som har vondt i øret og som allerede har vært våken mange ganger. Blir vel lite søvn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble faktisk mer søvn enn forventet. Lille jenta var faktisk mer urolig natta før. Roet seg etter at jeg la meg,og påsto at hun ikke hadde vondt i øret mer. Må vel tro på henne og da også, hadde vel ikke sovet så godt hvis hun har vondt. Så hun er i barnehagen allikevel i dag. Kom masse tårer og jeg fikk se et veldig trist ansikt da jeg foreslo at hun skulle være hjemme med meg i dag. Så da fikk hun det som hun ville gitt :sjenert:

Jeg har planer om å være veldig effektiv i dag, ble jo en sløv dag i går, så får prøve på det motsatte i dag.Dagens liste:

*henge opp klær

*legge på plass klær

*sette på vaskemaskin

*støvsuge rommet til guttungen

*skifte sengeklær

*få eskene med julepynt opp på mørkloftet

*male taket i gangen, kjøkkenet og kjeller trappa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dagens liste:

*henge opp klær

*legge på plass klær

*sette på vaskemaskin

*støvsuge rommet til guttungen

*skifte sengeklær

*få eskene med julepynt opp på mørkloftet

*male taket i gangen, kjøkkenet og kjeller trappa

Har vært effektiv så langt iallefall. Nå er det mat pause. Men jeg har hengt opp klær, lagt på plass klær, satt på vaskemaskina,støvsuget og tatt av sengeklærne så da er det håp om å komme igjenom lista i dag. Nå kommer guttungen fra skolen,så får vel gå å få han igang med lekser først.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barnetv tid, og jeg er snar til å benytte meg av anledningen til litt kg tid mens barna er oppslukte foran skjermen.

Har nesten kommet meg igjenom dagens liste. Utsatte malingen av taket i gangen til i morgen. Men alt det andre har jeg fått gjort, så jeg må vel si meg fornøyd med det. Skal ta meg en dursj når barna har lagt seg, så skal jeg kose meg framom tvn resten av kvelden før jeg kryper til sengs i nyvasket sengetøy.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ble en særdeles roli kveld i går kveld. Lå på sofan under pleddet med fyr i ovnen. Så hadde jeg pc`n i fanget samtidlig som jeg fikk med meg det som skjedde på tv. Utrolig sløv :ler:

Men dette bør vi vel klare å få en forandring på i løpet av dagen. Skal være effektivi dag og jeg :sjenert:

Dagens liste:

* henge opp klær

* sette på ny maskin

* male taket i gangen

* male lister og dør i trapp nedgang

* henge opp bilder i trapp nedgangen

Er vel like greit å hive seg ut i det tenker jeg. Men kommer nok innom i løpet av formiddagen,må jo ha noen pauser vettu :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lang dag går mot slutten. :Gjesp: er kjempe trøtt så nå skal jeg snart finne sengen min. Fikk gjort en del av det på lista mi da,men giddet rett og slett ikke å male døra og listene i kjellernedgangen. Ikke har jeg hengt opp bildene heller. Men det finner jeg nok igjen senere. I morgen skal jeg tidlig til byen. Sambos bil skal inn på årlig service. Så da får jeg vel finne på noe i de timene mens bilen er til sjekk. Skal hvertfall innom panduro en tur. Kanskje finner jeg noe på salg også :sjenert:

Men nå :sove:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Særdeles rolig dag i dag. Har hodepine i dag igjen, tredje dagen på rad nå, så begynner å bli litt lei. Ikke hjelper det noe særlig på at barna er sure og grinete heller, og i allfall ikke at sambo akkurat nå er en dritt :frustrert: føler meg som den gneldre kjerringa :frustrert: Tror jeg kanskje skal ta med ungene ut i snøen, og så skal jeg prøve å få måkket ut av gårdsplassen her. Får forhåpentligvis ut litt sinne da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Snømåkking er jammen meg tingen for å få ut litt agresjon :sjenert: Fikk måkket hele gårdsplassen her og barna stor koset seg ute. Sambo kom ruslende etterhvert han også, så nå er han ikke fullt så mye dust lengre heller. Hodet ble likere med det samme,men jeg kjenner det murre litt bak i der ennå.

Har vært til svigers på kaffe i ettermiddag og nå blir det sløving ved tv med siste rest av potetgullet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har forresten kjøpt oss varmepumpe i dag vi :sjenert: har snakket om det en stund da, varmen forsvinner jo rett ut av huset her. Men så er det ganske mye penger å ut med sånn på engang. Men håper å spare inn kostnaden etterhvert da. Til neste år bør vi vel tenke på å få byttet ut noen av vinduene her. Så kanskje det blir litt bedre av det også. Men det koster altså...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke: Varmepumpe høres deilig ut. Vinduer er også veldig viktige. der jeg bodde før, var de elendige, men her er det nye vinduer. det er en utrolig stor forskjell.

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gleder meg virkelig til den er på plass, for når vi står opp om morgenen nå så er det iskaldt her. I hvertfall hvis det har vært vind om natten, og vi bor ganske utsatt til med tanke på vind også. Bekymret meg ikke for slike ting da vi kjøpte huset for 4 år siden, det er jo ikke så gammelt. Men jeg leste en plass at hus fra sent på 60tallet tidlig 70 ofte hadde dårlig isolering og dårlige vinduer. Så da stemmer nok det, vårt er bygd i 1972/73.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...