Sunbird Skrevet 20. desember 2006 Forfatter #421 Del Skrevet 20. desember 2006 Tenkte jeg skulle lage meg en liste med tingene som gjenstår å gjøre til jul. Har en del jeg synes jeg må få gjort, selv om det nok blir jul uten også. Men,men, jeg er glad i lister..... * ta opp ribba fra fryseren * vaske over rommene til barna * skifte sengeklær til barna * vaske klær (merkelig at det aldri blir tomt i skittentøyskurven..) * henge opp dør kransen * ta fram siste julepynt * male trappa til kjelleren ( før vi drar bort i morgen..) * bake gjær bakst med barna (fredag) * vaske over gulvene Den ble jo ganske innholdsrik denne lista, og jeg som trodde at jeg nesten var ferdig.... Men jeg skal vel klare å få gjort dette også. Kanskje dukker det opp ennå mer etterhvert som dagene går. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Dallandra Skrevet 20. desember 2006 #422 Del Skrevet 20. desember 2006 * ta opp ribba fra fryseren * vaske over rommene til barna * skifte sengeklær til barna * vaske klær (merkelig at det aldri blir tomt i skittentøyskurven..) * henge opp dør kransen * ta fram siste julepynt * male trappa til kjelleren ( før vi drar bort i morgen..) * bake gjær bakst med barna (fredag) * vaske over gulvene ← Tenkte jeg skulle bruke lista di jeg, og gjøre opp status for meg selv her inne. Jeg har nettopp sydd ferdig julegardinene til kjøkkenet og er strååålende fornøyd med meg selv. I morgen skal de strykes og henges opp, nå orker jeg ikke mer i kveld. -ribba vår ligger til tining i kjøleskapet -rommet til ungene må ryddes og vaskes, og sengetøy skiftes (må sikkert gjøres igjen 1. juledag ettersom de får nye dyner og Cars sengetøy til jul) -klesvasken orker jeg ikke nevne engang -jeg må LAGE dørkransen -pynte til jul -steke og pynte pepperkakehus -ellers rydde og vaske litt rundtomkring. Heldigvis har vi fri begge to nå, så vi er to om alt. Ja, og så skal vi ut og handle de siste julegavene i morgen. Ha en strålende innspurt!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Multi Skrevet 20. desember 2006 #423 Del Skrevet 20. desember 2006 Har du begynt å forberede julemiddagen allerede??? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sunbird Skrevet 20. desember 2006 Forfatter #424 Del Skrevet 20. desember 2006 Bare bruk lista mi du Easily, KG er kjekt sånn, man får så mye gode ideer og hjelp i fra de andre her inne. Men nå skal jeg finne sengen, er kjempe trøtt, det ble en sen kveld i går. Var på treff med venniner og når vi sitter slik å skravler så går tiden så utrolig fort. Er jo en del som skal gjøre i morgen også, så nå er det mars i seng.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sunbird Skrevet 20. desember 2006 Forfatter #425 Del Skrevet 20. desember 2006 Har du begynt å forberede julemiddagen allerede??? ← Der var jammen meg Multi også. Den trenger vel litt tid på tining, og vi skal bort i løpet av morgen dagen, og uansett så gjør det vel ikke noe at den ligger en stund i kjøleskapet. Eller er jeg helt på bærtur her tro? * men nå, SENGEN!!!* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Multi Skrevet 20. desember 2006 #426 Del Skrevet 20. desember 2006 Du er så fornuftig... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sunbird Skrevet 21. desember 2006 Forfatter #427 Del Skrevet 21. desember 2006 Du er så fornuftig... ← Jeg prøver i allefall. Grunnen til at jeg kom på det der med ribba var en reklame på tv.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sunbird Skrevet 21. desember 2006 Forfatter #428 Del Skrevet 21. desember 2006 * ta opp ribba fra fryseren * vaske over rommene til barna * skifte sengeklær til barna * vaske klær (merkelig at det aldri blir tomt i skittentøyskurven..) * henge opp dør kransen * ta fram siste julepynt * male trappa til kjelleren ( før vi drar bort i morgen..) * bake gjær bakst med barna (fredag) * vaske over gulvene ← Skal vi se, hva har jeg gjort så langt tro? * rommene til barna er vasket, jeg har skiftet på sengene og pyntet til jul der * ei maskin med klær er hengt opp, ei ny satt på (puh..) * vasket gulvet i gangen * ribba er tatt opp til tining Litt har jeg jo fått gjort,men mye gjenstår, så da går det vel ikke an å sitte her. Tenkte jeg skulle male den trappa nå, så er i allefall det gjort... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sunbird Skrevet 21. desember 2006 Forfatter #429 Del Skrevet 21. desember 2006 Er her fortsatt jeg... Men jeg hadde rett og slett glemt å spise, så det må jeg jo få gjort før jeg kan fortsette. Rart med det egentlig, for når jeg først får skikkelig arbeidslyst og kommer igang, så glemmer jeg helt og spise. Og da går det jo ikke så alt for lang tid før energien daler. Må skjerpe meg der... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Multi Skrevet 21. desember 2006 #430 Del Skrevet 21. desember 2006 Mat er viktig! Glemmer det i blant jeg også, men det er ikke lurt. Har du noen goe julegaveideer? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dina Skrevet 21. desember 2006 #431 Del Skrevet 21. desember 2006 Nå senker snart julefreden seg for min del. Ferdig på jobb om en times tid, og så har jeg 11 deilige feriedager å se frem til! Det skal bli godt! Ønsker deg og dine en kjempekoselig og avslappende jul! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sunbird Skrevet 21. desember 2006 Forfatter #432 Del Skrevet 21. desember 2006 Har du noen goe julegaveideer? ← Dårlig med gaveideer her ja, er dårlig på å komme på sånt. Sikkert derfor vi har kuttet ut å kjøpe til hverandre også.... Vi kjøper oss heller noe sammen som vi har tenkt på en stund isteden vi. Så slipper vi begge to å vri hodene sånn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sunbird Skrevet 21. desember 2006 Forfatter #433 Del Skrevet 21. desember 2006 Ønsker deg og dine en kjempekoselig og avslappende jul! ← God jul til deg og dine også, kos deg masse det er vel fortjent Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sunbird Skrevet 21. desember 2006 Forfatter #434 Del Skrevet 21. desember 2006 Da var trappen ferdig malt. Synes jeg er kjempe flink Nå skal jeg hente lille frøkena i barnehagen, før vi drar til byen på bursdag, og litt juleshopping. Ha en fin kveld alle sammen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
abelille Skrevet 21. desember 2006 #435 Del Skrevet 21. desember 2006 Innom og god jul! Synes det høres ut som du har grei kontroll og kommer i mål i år også. (Selv er jeg glad fordi jeg feirer jul hjemme hos mor og far - det krever veldig lite forberedelser hjemme!) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Multi Skrevet 21. desember 2006 #436 Del Skrevet 21. desember 2006 Det høres lurt ut! Egentlig burde vi også ha gjort det, eventuelt avtalt at vi skal bruke så og så mye på en koselig opplevelse sammen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sunbird Skrevet 21. desember 2006 Forfatter #437 Del Skrevet 21. desember 2006 Så da var vi hjemme igjen, ble en koselig kveld. Og vi fikk ordnet med gavene til barna og til og med byttet gaver med slekta på min side. Godt å ha det unna gjort, da er det en ting mindre å tenke på. Skulle vel egentlig ha funnet sengen nå,men hadde virkelig behov for litt tid alene før jeg legger meg. Synes det blir så lite kveld igjen når barna er våkne så lenge (selv om de har sovet noen timer nå da...) Men det gjør kanskje ikke så mye, det er jo fri dag i morgen. I allefall for meg og barna, sambo må nok pent nok dra på jobb i morgen også. Skal bare kose oss hjemme i morgen, kanskje bake litt gjær bakst. Vaske ett gulv eller to, og finne frem julepynten. Ikke noe stress i allefall. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sunbird Skrevet 22. desember 2006 Forfatter #438 Del Skrevet 22. desember 2006 Her er det lite stress å spore gitt. Er skikkelig daff i dag. Har egentlig ikke gjort noen ting i dag,men tar det ikke så tungt heller, det blir jul allikevel. Har funnet frem julepynten nå, så nå står den utover hele spisestuebordet og venter på å bli satt på plass. Må vel få gjort det i løpet av dagen, samt legge på juledukene. Ute der det et dritt vær uten like. Det blåse noe voldsomt og det hagler og regner. Tror det er best å holde seg inne i dag jeg. Hadde tenkt å dra å handle det siste til jul,men vet ikke om jeg gidder å ut i dette været. Vi får se om det roer i løpet av dagen. Men nå får jeg vel ta å komme meg opp fra sofaen å gjøre noe... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Multi Skrevet 22. desember 2006 #439 Del Skrevet 22. desember 2006 Fryser og hutrer bare jeg leser om slikt vær. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sunbird Skrevet 22. desember 2006 Forfatter #440 Del Skrevet 22. desember 2006 Fryser og hutrer bare jeg leser om slikt vær. ← Ja, det er ikke mye som minner om jul her i allefall. Alt er jo grått. Nå vil jeg ha snø, det blir så mye lysere ute også da. For ikke å snakke om hvor mye renere det blir inne i gangen her. Den er fyllt med sand til stadighet,men det må jeg vel bare regne med når jeg har unger som går ut og inn. Men det er lite håp om snø de første dagene iallefall. Og ute er været like ufyselig.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå