Sunbird Skrevet 29. oktober 2006 Forfatter #281 Del Skrevet 29. oktober 2006 Så flink du er Alial!! Jeg og mannen sitter og planlegger det som skal gjøres framover vi, - satser på en storinnsats til helgen. Skulle også vært på IKEA og kjøpt bokhyller (og kleshyller), men vi ble visst enige om å rydde litt først. Vi har jo ikke pakket ut ordentlig etter at vi flyttet, og har flyttet litt rundt omkring fra rom til rom her i huset vårt etter at vi flyttet inn. ...her er det forresten også merkelig stille... *liste meg opp på loftet en tur* ← Har snakket leenge om å gjøre dette vi også. Så nå måtte vi bare gjøre noe med det, ellers ville det vel ha blitt med snakket. Er litt små rydding som gjenstår ennå,men det får bare være ennå en stund. Det er vel ingen som stikker av med det.. hehe Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sunbird Skrevet 29. oktober 2006 Forfatter #282 Del Skrevet 29. oktober 2006 Er det ikke deilig når det blir ryddig og rent rundt en? Flink du var som monterte ikea-hyller selv! *nyter at det er stille de siste månendene før jeg tenker at det er mistenkelig stille* ← Nyter virkelig at det begynner å bli orden her, selv om det står litt igjen ennå da. Men vi er i allefall igang og det er jo noe bare det.... Nyt de stille mnd så lenge du kan du Abelille, det kommer helt sikkert stunder da du bare venter på at det skal bli stille igjen (og ikke mistenkelig stille) Her var det faktisk ikke noe galt som foregikk, kun leking uten krangling og det er ikke hverdagslig.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
abelille Skrevet 30. oktober 2006 #283 Del Skrevet 30. oktober 2006 Slenger på enda et oppussingstips selv om du ikke har bedt om det Det sto i gjør det selv om oppussing av trapp. De anbefalte å bare male/lakke annenhvert trinn, da var det fremdeles mulig å bruke trappa selv om det var nymalt (men det spørs om det går an med barn i huset da) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Dallandra Skrevet 30. oktober 2006 #284 Del Skrevet 30. oktober 2006 Slenger på enda et oppussingstips selv om du ikke har bedt om det Det sto i gjør det selv om oppussing av trapp. De anbefalte å bare male/lakke annenhvert trinn, da var det fremdeles mulig å bruke trappa selv om det var nymalt (men det spørs om det går an med barn i huset da) ← Tror ikke noe sånt ville fungert her i huset før ungene har passert konfirmasjonsalderen, og kanskje ikke da en gang. Vi er så heldige at vi har to trapper!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sunbird Skrevet 30. oktober 2006 Forfatter #285 Del Skrevet 30. oktober 2006 Slenger på enda et oppussingstips selv om du ikke har bedt om det Det sto i gjør det selv om oppussing av trapp. De anbefalte å bare male/lakke annenhvert trinn, da var det fremdeles mulig å bruke trappa selv om det var nymalt (men det spørs om det går an med barn i huset da) ← Kanskje det hadde vært en ide ja, hadde uansett tenkt å male på kveldstid etter at barna har lagt seg, for å prøve å få det mest mulig tørt til neste dag. Vi har muligheten til å unngå å bruke trappen en dag eller to også. Det er jo bare vaskerom, datarom,gjesterom og kjellerstue nede. Men så var det nå det at vi har flyttet tv`n i kjellerstuen... og mor i huset er jo tvslave Har inngangsdør på vaskerommet da, så jeg kan jo gå ut for å komme inni kjelleren.. hihi Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
abelille Skrevet 30. oktober 2006 #286 Del Skrevet 30. oktober 2006 *ser for meg Alial løpe rundt huset for å komme ned i kjelleren i vinter * Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sunbird Skrevet 30. oktober 2006 Forfatter #287 Del Skrevet 30. oktober 2006 Blåmandag her i dag føler at alt har gått på tverke. Startet egentlig før helgen, da vi selvfølgelig ventet i de lengste med å legge om til vinterdekk. Det endte jo selvfølgelig i grøfta... jaja sånn kan det gå, skal iallefall aldri vente så lenge med å legge om flere ganger. Itillegg hadde trampolinen til barna blåst avgårde i løpet av natt til fredag. Den sto kila fast mellom noen trær på ned siden av veien her når vi kom ut og skulle kjøre til barnehagen på fredag. Ikke akkurat enkelt å få opp den igjen heller. Går dagen ble brukt til det. Måtte feste tau og dra den delvis opp,også måtte vi demontere den nede i skråningen. Skikkelig lei og sliten da vi endelig var ferdige. Nettet på trampolinen er i allefall ødelagt. Heldigvis ble vi bedt på middag til svigers i går, tror ikke vi hadde orket å lage noe selv heller i går, var dritt lei. Mens vi var der fikk sambo tlf om at båten hadde tatt inn vann. Så da måtte han kjøre ned til havna å prøve å få tømt båten for vann. Noe som tok lang tid. Pumpa var ødelagt så da måtte han få lånt seg en ny. Fikk det heldigvis igang, og båten begynnte å tømme seg for vann da han dro derifra. Var nedom å kikket før vi dro hjem og da var båten så og si tom for vann. Heldigvis( trodde vi ja....) Klokka var nemelig ikke mange da sambo ringte meg på jobb i dag og fortalte at han hadde fått tlf om at båten hadde sunket.... Så nå har vi en u-båt. ha,ha.... Men det stopper nok ikke der, det er mer på lager her.... må bare ta en pause her.. kommer sterkere tilbake i løpet av kvelden... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sunbird Skrevet 30. oktober 2006 Forfatter #288 Del Skrevet 30. oktober 2006 I dag har det var allmøte på jobb. Og det var ikke akkurat positive nyheter om ble servert der De kunne nemelig fortelle at leveransene av ett produkt som vi leverer mye av, skal gå nedfra 8500 enheter i uken til 3000 i uken. Og det betyr jo bare en ting. Vi er mange til overs. Så i morgen er det 20stk som får oppsigelse Er vel ganske sannsynlig at jeg ryker da, har jo ikke vært ansatt så veldig mange mnd. Så da blir jeg vel mest sannsynlig arbeidsledig fra 1desember. Mange rare tanker som har surret oppe i hodet mitt nå i ettermiddag. Er usikker på hvordan ting blir framover. Hva gjør vi med oppussing av badet, det koster jo masse penger... hvordan blir det med bryllupet nå da? Har vi råd til å gjenomføre det? Har mest lyst til å sette meg ned og grine nå,men det hjelper vel ikke særlig det heller Får se hva som skjer når jeg kommer på jobb i morgen, så får vi vel bare ta tingene derifra.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sunbird Skrevet 30. oktober 2006 Forfatter #289 Del Skrevet 30. oktober 2006 Men nå skal jeg finne sengen. Er kjempe sliten,men det er ikke sikkert jeg får sove heller. Er veldig spent på hvordan morgen dagen blir. Så like greit å gå å legge seg, mulig jeg dupper av etterhvert. Go natt alle sammen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
abelille Skrevet 31. oktober 2006 #290 Del Skrevet 31. oktober 2006 Kan ikke gi så veldig mye mer enn en god Hørtes ut som en særdeles dårlig dag! Når ting har gått så på tverke kan det bare gå en vei - oppover igjen! Håper du har sovet godt og ser lysere på fremtiden. Arbeidsledighetstrygden er jo mindre enn lønna di, men du får det heldigvis ganske fort etter at du har blitt oppsagt (forresten, heter det ikke permitering i den situasjonen? For i så fall er det vel litt andre regler.) En måned er ikke lange tiden på å finne seg noe nytt akkurat. Håper det er en del ledige jobber i nærmiljøet akkurat nå. Det gode kan jo være at en del trenger ekstra folk nå til julerushet starter. Men det er jo ikke alle jobber som er like enkle å kombinere med mann og barn da... Håper det ordner seg for deg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dina Skrevet 31. oktober 2006 #291 Del Skrevet 31. oktober 2006 Uffda, det var mye på en gang! Her kommer ihvertfall en god klem! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sunbird Skrevet 31. oktober 2006 Forfatter #292 Del Skrevet 31. oktober 2006 Abelille og Dina Ja, så gikk et som jeg trodde da. Fra første desember er jeg uten arbeid igjen. Har vært sånn passe oppgitt i hele dag. Har ennå ikke kommet så langt at jeg vet hva jeg skal gjøre videre. Ettersom jeg ikke har jobbet så veldig mye det siste året er jeg jammen meg ikke sikker på om jeg har rett på arbeidsledighets trygd. Ligger vel sånn i grense land tenker jeg. Men det finner jeg vel ut av etterhvert. Det ble også sagt at aetat kommer innom på jobb for å snakke med oss i løpet av november. Så da får vil vel svar på de spørsmålene vi har. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
abelille Skrevet 1. november 2006 #293 Del Skrevet 1. november 2006 Tenkte på deg i hele går og lurte på hvordan det hadde gått. Trist å høre at det blir slutt på jobbing så fort. Ikke akkurat en fin førjulstid det. Håper det dukker opp noe annet for deg! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sunbird Skrevet 1. november 2006 Forfatter #294 Del Skrevet 1. november 2006 Så koselig å høre at du tenker på meg Abelille Har kommet over den værste skuffelsen nå i dag, og i steden begynnt å se fram til å tilbringe mer tid hjemme iallefall i desember. Liker og slulle hjemme og ordne til jul, og nå får jeg jo rikelig med tid til det Så får jeg begynne å se meg om etter ny jobb, kan jo være greit å være hjemme til over jul. Dessuten er det ikke utenkelig at det kan bli mer å gjøre på jobben også. De sa i allefall at de skulle ringe oss dersom de fikk inn nye ordrer og trengte mer folk igjen. Det er jo ofte sånne svigninger innenfor industri bedrifter. Ikke første gang de sier opp folk og skkert ikke siste. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dina Skrevet 2. november 2006 #295 Del Skrevet 2. november 2006 Håper det løser seg med jobb!! Flott at du klarer å tenke litt positivt oppe i det hele, som at du får tid til å kose deg hjemme i førjulstiden... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sunbird Skrevet 2. november 2006 Forfatter #296 Del Skrevet 2. november 2006 Dina Vi er jo en hel gjeng på jobb nå som prøver å støtte hverandre litt, er ikke så mye vi kan gjøre fra eller til allikevel, så da er det like greit å se det positive i situasjonen. *prøver stadig å være positiv og ser lyst på livet* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sunbird Skrevet 2. november 2006 Forfatter #297 Del Skrevet 2. november 2006 Sløver i sofan en liten time før jeg skal finne senga. Er dødstrøtt om morgenen når klokka ringer. Ikke akkurat lyst betont å stå opp å gå på jobb fortiden, når jeg vet at jeg ikke har så lang tid igjen. Men det går greit når jeg kommer dit, for jeg trives jo veldig godt, er en flott gjeng jeg jobber sammen med I ettermiddag har jeg vært veldig effektiv og ryddet masse nede i kjelleren her. Samt støvsuget litt, og når jeg først var i gang så vasket jeg badet og rommet til guttungen med det samme. Godt å ha en del unna gjort til helgen, for da blir det jo litt mindre som må tas i morgen. Gleder meg til helg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sunbird Skrevet 7. november 2006 Forfatter #298 Del Skrevet 7. november 2006 der var jeg jammen meg langt nede på side 2 gitt, men er vel ikke annet å vente når jeg ikke er innom her på flere dager. Er fortsatt mye som skjer her, og mye som skal gjøres så dagene går unna i rekord fart. Jobber kveld denne uka så da blir det mindre med kg tid, blir ikke første prioritet for å si det sånn. Men jeg stikker nok innom igjen i løpet av uken. *løper av gårde å gjør masse fornuftig før jeg må dra på jobb* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Alive Skrevet 7. november 2006 #299 Del Skrevet 7. november 2006 Fy søren så uheldig du har vært i det siste. En til deg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dina Skrevet 9. november 2006 #300 Del Skrevet 9. november 2006 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå