Gå til innhold

Hva pynter dere ostekake med?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hermetiske mandarinbåter?

Kiwi?

Appelsinskiver?

Nøtter?

Anonymkode: 7dc9f...79b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Impulsivt fikk jeg lyst til å si "meg selv"! Inni munn og mage. :lur: 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Kiwi er veldig dumt om du har gelelokk, for da vil den ikke stivne. 

Anonymkode: 95390...38c

• Liker 3
Skrevet

Jeg liker gelelokk med sitronsmak, og pyntet med blåbær og  litt krem i rosetter. Synes det både ser fint ut, og smakene passer. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Kiwi er veldig dumt om du har gelelokk, for da vil den ikke stivne. 

Anonymkode: 95390...38c

Det er ikke gelelokk på kaken 

Ts

Skrevet

Jeg bruker rips på bringebærgelélokk.

Anonymkode: fc0d1...62b

Skrevet

Har alltid gelelokk på ostekake. Gjerne med frukt i geléen.

Skrevet

Jordbær i skiver (3-4 per jordbær) som legges i rosemønster rundt et helt jordbær i midten og helt ut til kanten. Så gelé av jordbær eller bringebær. Til gutta pleier jeg å ha på blåbær og blåbærgele.

Anonymkode: 0c0dc...cd9

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Det er ikke gelelokk på kaken 

Ts

Venninna mi lager en veldig god uten gelelokk. Hun pynter med diverse frukt og bær nærmest i en liten haug , f.eks. kiwi, jordbær, bringebær, druer - og så skreller ( så flakene krøller seg) hun sjokolade og har over, og litt karamellsaus. De ser veldig fint ut, og  veldig godt. 

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jordbær i skiver (3-4 per jordbær) som legges i rosemønster rundt et helt jordbær i midten og helt ut til kanten. Så gelé av jordbær eller bringebær. Til gutta pleier jeg å ha på blåbær og blåbærgele.

Høres kult ut, har du bilde av dette, eller link til side hvor jeg kan se bilde? 

Anonymkode: 8a7e1...857

Skrevet

Gele og frukt som matcher i smak.

Skrevet

Hjemmelagde pikekyss i ulike størrelser og farger. Sammen med friske bær og evt noen kulørte kuler hvis jeg har det liggende. 

Anonymkode: 07a1f...2aa

Skrevet

Det er veldig sjeldent jeg lager helt enkel ostekake uten noen smaker i, men da ville jeg pyntet med sjokolade og eventuelt mandler. 

Anonymkode: 68991...934

Skrevet

Bruker kun ostekrem, er ikke så glad i gele. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Høres kult ut, har du bilde av dette, eller link til side hvor jeg kan se bilde? 

Anonymkode: 8a7e1...857

https://www.matgleden.no/fraisier-jordbaerkake/
Legger det på i springformen og har på gele. Vær forsiktig når du har på gelé, hell ut på baksiden av en skje.

Skrevet

Rips, blåbær, jordbær, gul kiwi. 

Anonymkode: d498f...4d9

Skrevet

Gjerne jordbær i skiver rundt - eller er bringebær, kanksje bare samlet i en haug. Sitronmelisse om jeg har. 

Anonymkode: 6dbab...073

Skrevet

Pynter ikke ostekaken. Har gelelokk, og ingenting er penere på kakebordet enn en perfekt laget ostekake med gelelokk. Når folk «pynter» ostekaken med krem eller annet så tenker jeg automatisk at her har ikke bakeren vært helt heldig med kaken i utgangspunktet 😅

Anonymkode: c8d29...eac

Skrevet
AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Pynter ikke ostekaken. Har gelelokk, og ingenting er penere på kakebordet enn en perfekt laget ostekake med gelelokk. Når folk «pynter» ostekaken med krem eller annet så tenker jeg automatisk at her har ikke bakeren vært helt heldig med kaken i utgangspunktet 😅

Anonymkode: c8d29...eac

Oppskriften på min ostekake har en krem av lettrømme og sitron på toppen, og det er slik den oppskriften er.

Ikke alle ostekaker har gelelokk

Ts

Skrevet

Det som er klassisk topping til bakt ostekake er kirsebærkompott, altså Cherry New York Cheesecake.

Eksempel: https://dinnerthendessert.com/cherry-cheesecake-no-pie-filling/

Jeg har noen ganger toppet min bakte ostekake med en haug av bringebær, jordbær og/eller moreller, og glasert toppingen med halvstivnet sukkerlake med gelatin og litt bærsaft/juice. Dvs slik man glaserer fruktterter med vaniljekrem og søtt paiskall, jf https://krem.no/oppskrift/terter-med-vaniljekrem-og-baer/ Det blir veldig lekkert.

Anonymkode: 4f385...f8c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...