AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 17:04 #1 Skrevet tirsdag kl. 17:04 Hermetiske mandarinbåter? Kiwi? Appelsinskiver? Nøtter? Anonymkode: 7dc9f...79b
Hoppetaujenta Skrevet tirsdag kl. 17:18 #2 Skrevet tirsdag kl. 17:18 Impulsivt fikk jeg lyst til å si "meg selv"! Inni munn og mage. 1 1
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 17:19 #3 Skrevet tirsdag kl. 17:19 Kiwi er veldig dumt om du har gelelokk, for da vil den ikke stivne. Anonymkode: 95390...38c 3
Bella78 Skrevet tirsdag kl. 17:22 #4 Skrevet tirsdag kl. 17:22 Jeg liker gelelokk med sitronsmak, og pyntet med blåbær og litt krem i rosetter. Synes det både ser fint ut, og smakene passer.
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 17:23 #5 Skrevet tirsdag kl. 17:23 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Kiwi er veldig dumt om du har gelelokk, for da vil den ikke stivne. Anonymkode: 95390...38c Det er ikke gelelokk på kaken Ts Anonymkode: 7dc9f...79b
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 17:25 #6 Skrevet tirsdag kl. 17:25 Jeg bruker rips på bringebærgelélokk. Anonymkode: fc0d1...62b
Hedda-78 Skrevet tirsdag kl. 17:26 #7 Skrevet tirsdag kl. 17:26 Har alltid gelelokk på ostekake. Gjerne med frukt i geléen.
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 17:29 #8 Skrevet tirsdag kl. 17:29 Jordbær i skiver (3-4 per jordbær) som legges i rosemønster rundt et helt jordbær i midten og helt ut til kanten. Så gelé av jordbær eller bringebær. Til gutta pleier jeg å ha på blåbær og blåbærgele. Anonymkode: 0c0dc...cd9
Bella78 Skrevet tirsdag kl. 17:33 #9 Skrevet tirsdag kl. 17:33 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Det er ikke gelelokk på kaken Ts Anonymkode: 7dc9f...79b Venninna mi lager en veldig god uten gelelokk. Hun pynter med diverse frukt og bær nærmest i en liten haug , f.eks. kiwi, jordbær, bringebær, druer - og så skreller ( så flakene krøller seg) hun sjokolade og har over, og litt karamellsaus. De ser veldig fint ut, og veldig godt. 1
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 17:36 #10 Skrevet tirsdag kl. 17:36 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Jordbær i skiver (3-4 per jordbær) som legges i rosemønster rundt et helt jordbær i midten og helt ut til kanten. Så gelé av jordbær eller bringebær. Til gutta pleier jeg å ha på blåbær og blåbærgele. Anonymkode: 0c0dc...cd9 Høres kult ut, har du bilde av dette, eller link til side hvor jeg kan se bilde? Anonymkode: 8a7e1...857
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 17:41 #12 Skrevet tirsdag kl. 17:41 Hjemmelagde pikekyss i ulike størrelser og farger. Sammen med friske bær og evt noen kulørte kuler hvis jeg har det liggende. Anonymkode: 07a1f...2aa
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 17:42 #13 Skrevet tirsdag kl. 17:42 Det er veldig sjeldent jeg lager helt enkel ostekake uten noen smaker i, men da ville jeg pyntet med sjokolade og eventuelt mandler. Anonymkode: 68991...934
Beneath the Moon Skrevet tirsdag kl. 17:42 #14 Skrevet tirsdag kl. 17:42 Bruker kun ostekrem, er ikke så glad i gele.
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 17:45 #15 Skrevet tirsdag kl. 17:45 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Høres kult ut, har du bilde av dette, eller link til side hvor jeg kan se bilde? Anonymkode: 8a7e1...857 https://www.matgleden.no/fraisier-jordbaerkake/ Legger det på i springformen og har på gele. Vær forsiktig når du har på gelé, hell ut på baksiden av en skje. Anonymkode: 0c0dc...cd9
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 18:37 #16 Skrevet tirsdag kl. 18:37 Rips, blåbær, jordbær, gul kiwi. Anonymkode: d498f...4d9
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 23:32 #17 Skrevet tirsdag kl. 23:32 Gjerne jordbær i skiver rundt - eller er bringebær, kanksje bare samlet i en haug. Sitronmelisse om jeg har. Anonymkode: 6dbab...073
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 14:19 #18 Skrevet onsdag kl. 14:19 Pynter ikke ostekaken. Har gelelokk, og ingenting er penere på kakebordet enn en perfekt laget ostekake med gelelokk. Når folk «pynter» ostekaken med krem eller annet så tenker jeg automatisk at her har ikke bakeren vært helt heldig med kaken i utgangspunktet 😅 Anonymkode: c8d29...eac
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 14:56 #19 Skrevet onsdag kl. 14:56 AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Pynter ikke ostekaken. Har gelelokk, og ingenting er penere på kakebordet enn en perfekt laget ostekake med gelelokk. Når folk «pynter» ostekaken med krem eller annet så tenker jeg automatisk at her har ikke bakeren vært helt heldig med kaken i utgangspunktet 😅 Anonymkode: c8d29...eac Oppskriften på min ostekake har en krem av lettrømme og sitron på toppen, og det er slik den oppskriften er. Ikke alle ostekaker har gelelokk Ts Anonymkode: 7dc9f...79b
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 18:00 #20 Skrevet onsdag kl. 18:00 Det som er klassisk topping til bakt ostekake er kirsebærkompott, altså Cherry New York Cheesecake. Eksempel: https://dinnerthendessert.com/cherry-cheesecake-no-pie-filling/ Jeg har noen ganger toppet min bakte ostekake med en haug av bringebær, jordbær og/eller moreller, og glasert toppingen med halvstivnet sukkerlake med gelatin og litt bærsaft/juice. Dvs slik man glaserer fruktterter med vaniljekrem og søtt paiskall, jf https://krem.no/oppskrift/terter-med-vaniljekrem-og-baer/ Det blir veldig lekkert. Anonymkode: 4f385...f8c
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå