Gå til innhold

Har du traktor?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Har du traktor? Evt hvor mange og hva brukes den til?

Anonymkode: c1777...acf

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ja, vi har tre traktorer på gården. Brukes til gårdarbeid. 

Anonymkode: 385ad...507

AnonymBruker
Skrevet

Har ikke noen akkurat stilt det samme spørsmålet her inne?

Anonymkode: 4d597...901

AnonymBruker
Skrevet

Nei, men har tilgang til.

Anonymkode: b0fb0...814

Skrevet

Ja. Jeg har seks traktorer, en traktorregistrert ATV og diverse andre maskiner. Har jordbruk som hovedinntekt og utstyret brukes i gårdsdriften.

Antallet traktorer er i hovedsak fordi de er ulike, med ulik størrelse, ulik hjulutrustning og ulikt utstyr ellers slik at de egner seg til ulike oppgaver. Ingen av traktorene kan gjøre alle oppgaver på gården, fordi en kanskje er for stor til noe, en annen har for brede dekk, en tredje mangler ISOBus, og den fjerde er kanskje ikke sterk nok. Men alle passer til noe.

Skrevet (endret)

Har tre stk.
Har 2 Farmall Cub, en helt original 1953 modell som jeg bruker til Veterantraktor pløying, var på NM nå i helgen som var på Lena ved Toten. Fikk 8 plass  av 26 startende. Så en 1955 modell som jeg har pusset opp fra vrak. Kjøpte for 2000 kr utenfor Bodø og fikk sendt med Norlines og hentet den på kaien i Fredrikstad, hittil har den kostet bare i penger over 30.000 kr( skal selges)
Så har jeg en Fordson Dexta som jeg har efter min far. Brukes bare til vedmaskin. Har dog 18,4-26 bakdekk(ca 47cm) og 10,80-15.3 foran, tung på styringen for å si det sånn, mest for show off. 1960 mod, så den har den raske girkassen. Gjelder fra 1957 til1960, efter dette hadde den normal fart ca 25/30km/t.

Endret av Einus
  • Nyttig 1
Skrevet

Har traktorer, etter jeg bortforpaktet jorda, solgte jeg de nye traktorene og sitter igjen med klassikere, en Fiat 980dt, en John Deere 1120, En MCCormick med Hymas 4 graver og en Brøyt X30, ingen nyere en 40 år

• Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...