Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei, 

Noen her som har erfaring med å være innflytter i Gudbrandsdalen? Hvordan blir man tatt i mot? Blir man for evig en «outsider» eller er det lett å integrere seg? 

Har en liten drøm i meg, men er noe i bakhodet mitt som sier at det kanskje ikke blir helt som man ser for seg. Det kan selvfølgelig skje over alt, men ja.. er gudbrandsdøler mottakelige for innflyttere? 

Anonymkode: 347c7...6e6

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

De er i høyeste grad mottakelige for innflyttere.

Nå er Gudbrandsdalen en stor dal da😅. Det er stor forskjell på å flytte til Lillehammer og Lesjaverk. Hvor i Gudbrandsdalen tenker du spesifikt?

Anonymkode: eab1d...957

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Tja si det du. Stort sett utrolig vennlige og jordnære.  De fleste galningene av dem har flyttet til Oslo....

Anonymkode: 5bfa2...e48

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

De er i høyeste grad mottakelige for innflyttere.

Nå er Gudbrandsdalen en stor dal da😅. Det er stor forskjell på å flytte til Lillehammer og Lesjaverk. Hvor i Gudbrandsdalen tenker du spesifikt?

Anonymkode: eab1d...957

Ja, godt poeng😅 Har ikke tenkt på spesifikt område, men ikke Lillehammer. Vil bort fra by. Mellom Lillehammer og Otta et sted. Kanskje aller helst Ringebu og Vinstraområdet, det syns jeg det er veldig vakkert. Et lite bruk, nærhet til naturen, men samtidig ikke altfor lang vei til Lillehammer når det blir nødvendig med litt større utvalg av butikker og helsevesen f.eks. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Tja si det du. Stort sett utrolig vennlige og jordnære.  De fleste galningene av dem har flyttet til Oslo....

Anonymkode: 5bfa2...e48

Ja, jeg har inntrykk av at de er det. 
🤣 og så er jeg «galningen» som vil flytte motsatt vei… 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Ja, godt poeng😅 Har ikke tenkt på spesifikt område, men ikke Lillehammer. Vil bort fra by. Mellom Lillehammer og Otta et sted. Kanskje aller helst Ringebu og Vinstraområdet, det syns jeg det er veldig vakkert. Et lite bruk, nærhet til naturen, men samtidig ikke altfor lang vei til Lillehammer når det blir nødvendig med litt større utvalg av butikker og helsevesen f.eks. 

Jeg er innflytter (eller, har flyttet bort og over fjellet nå da men). Har bodd i Lom, Vågå og på Vinstra. Det er generelt trivelige folk over alt, kanskje litt enklere å få innpass i Lom og Vågå, men det kan like gjerne være farget av min alder og hvor det var naturlig at jeg møtte noen. Vinstra er jo greit med tanke på beliggenhet da. Du har en del butikker der, to kjøpesenter med sånn passe greit utvalg. Ikke mange minuttene til Otta hvor det er flere butikker, og bare i overkant av en time til Lillehammer. 

Anonymkode: 9a48f...2a8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...