Gå til innhold

Tinder match som tekster lite, men vil møtes?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Lurer på hva som er vanlig her. Tidligere har jeg opplevde at de jeg har matchet med har ønsket en del kontakt på tekst og har spurt om litt dypere ting enn bare yrke, hobby og "hvordan var dagen din?" en sjelden gang innimellom. Da har jeg ofte fått et inntrykk av hvem de er og har truffet blink hver gang i den forstand at det har vært gnist der og at det har blitt mer enn 1 date.

Med han her er jeg usikker. Han ser og virker, basert på det lille jeg har sett, som en vanlig, ordentlig og oppegående fyr. Han har sagt han ønsker å treffes. Vi har avtalt en konkret dag, men ikke tid og sted. Han kan bruke timesvis eller til og med et døgn på å svare på snap (vi var enige om å fortsette samtalen der) og når han først svarer er det som regel litt intetsigende. Han har glimtet til å svart både raskere og mer ved et par anledninger, men stort sett er det veldig tamt. 

Hva er deres erfaringer rundt de som er dårlige på å tekste? Er de ofte like dårlige på å holde samtalen i gang i virkeligheten også, eller er det ikke så relevant? Ble de bedre på å tekste etter at dere møttes og eventuelt ønsket å gå videre til en 2.date?

Anonymkode: 436f3...f0a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De snakker sannsynligvis med flere samtidig, og for å sikre at samtalen ikke dør helt ut, så sier de at de vil møtes. Det kan godt hende at dere møtes, men dette blir noe kortvarig og useriøst.

Anonymkode: ca6f6...301

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Det kan bare vært et personlighetstrekk. Jeg har flere kompiser som er slik. Felles for de er at de Ikke konstant sitter med telefonen i hånda. De har ikke varsler på apper, og ser dermed ikke at de har fått melding. De lever et liv der de ikke er avhengig av telefonen. De prater med mennesker, møter mennesker face to face fordi det er slik de får inntrykk av folk, det er slik de samhandler og trives. Jeg kan til en viss grad kjenne meg igjen; hvorfor skal man skrive frem og tilbake i en liten evighet når man bare kan møtes? Det er sånn man finner ut av relasjonen er liv laga eller ikke. 

det er faktisk sinnsykt deilig! Jeg elsker mennesker som er slik. Som spiser middag med meg uten å kikke på telefonen 20 ganger, skal bare sjekke ditt og datt, som ikke klarer å la være å åpne hver eneste snap/IG melding i sekundet det kommer.

Hvorfor din match ikke svarer vet jeg ikke, men man skal være forsiktig med å anta det er fordi han prater med flere på en gang. For noen så er livet bare for hektisk også. 

Anonymkode: 90914...203

• Liker 4
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

De snakker sannsynligvis med flere samtidig, og for å sikre at samtalen ikke dør helt ut, så sier de at de vil møtes. Det kan godt hende at dere møtes, men dette blir noe kortvarig og useriøst.

Anonymkode: ca6f6...301

Det kan jo selvfølgelig være, men med den timeplanen han har med samvær, jobb og faste hobbyer, så er det ikke mye tid til å møte andre heller. Tilfeldigvis går min timeplan ganske godt overens med hans. Han sier også at han er ute etter å finne en livspartner. Ville tro han hadde prøvd å dreie samtalen over på noe seksuelt og ikke foreslått å ta en kaffe (altså ikke hjemmebesøk) hvis han var ute etter noe kortvarig og useriøst? 

Ts

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Det kan bare vært et personlighetstrekk. Jeg har flere kompiser som er slik. Felles for de er at de Ikke konstant sitter med telefonen i hånda. De har ikke varsler på apper, og ser dermed ikke at de har fått melding. De lever et liv der de ikke er avhengig av telefonen. De prater med mennesker, møter mennesker face to face fordi det er slik de får inntrykk av folk, det er slik de samhandler og trives. Jeg kan til en viss grad kjenne meg igjen; hvorfor skal man skrive frem og tilbake i en liten evighet når man bare kan møtes? Det er sånn man finner ut av relasjonen er liv laga eller ikke. 

det er faktisk sinnsykt deilig! Jeg elsker mennesker som er slik. Som spiser middag med meg uten å kikke på telefonen 20 ganger, skal bare sjekke ditt og datt, som ikke klarer å la være å åpne hver eneste snap/IG melding i sekundet det kommer.

Hvorfor din match ikke svarer vet jeg ikke, men man skal være forsiktig med å anta det er fordi han prater med flere på en gang. For noen så er livet bare for hektisk også. 

Jeg håper jo at det er noe sånt som er grunnen, og jeg støtter i grunnen den måten å være på. Samtidig føles det for meg personlig litt safere å tekste litt mer først. Da er det mindre sjanse for at man kaster bort tiden på noen. 

Ts

• Liker 1
Skrevet

Man kan ikke sammenligne hvordan noen er på tekst vs i virkeligheten, og noen folk bare er generelt lite på telefonen. Så ville ikke antatt at han prater med flere på en gang. Spesielt hvis dere har avtalt en fast dato. Se om han følger opp og kommer med tid og sted dagen før. Hvis ikke send han en melding kvelden før avtalt dag og spør. Da ser du fort om interressen virkelig er der. Antagelser kan man vente med til man vet hvordan han ter seg utenom tekst.

Som mann selv kan jeg være litt treg til å svare, spesielt hvis jeg ikke har møtt personen enda. Er ikke noe personlig. Mer bare at interressen for å eventuelt prate/tekste mer kommer etter jeg har blitt kjent med en person og vet om vi klaffer sammen eller ikke. Enten det er dating-relatert eller andre relasjoner. 

Anonymkode: 0f3ef...5da

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Lurer på hva som er vanlig her. Tidligere har jeg opplevde at de jeg har matchet med har ønsket en del kontakt på tekst og har spurt om litt dypere ting enn bare yrke, hobby og "hvordan var dagen din?" en sjelden gang innimellom. Da har jeg ofte fått et inntrykk av hvem de er og har truffet blink hver gang i den forstand at det har vært gnist der og at det har blitt mer enn 1 date.

Med han her er jeg usikker. Han ser og virker, basert på det lille jeg har sett, som en vanlig, ordentlig og oppegående fyr. Han har sagt han ønsker å treffes. Vi har avtalt en konkret dag, men ikke tid og sted. Han kan bruke timesvis eller til og med et døgn på å svare på snap (vi var enige om å fortsette samtalen der) og når han først svarer er det som regel litt intetsigende. Han har glimtet til å svart både raskere og mer ved et par anledninger, men stort sett er det veldig tamt. 

Hva er deres erfaringer rundt de som er dårlige på å tekste? Er de ofte like dårlige på å holde samtalen i gang i virkeligheten også, eller er det ikke så relevant? Ble de bedre på å tekste etter at dere møttes og eventuelt ønsket å gå videre til en 2.date?

Menn er drittlei av å være brevvenner i ukesvis/månedsvis for så å bli ghostet før date, eller å møte en date som overhodet ikke ligner på «seg selv».

Bor du i Oslo forventer folk å møtes innen 72 timer etter match, eller så sveiper de videre.

I andre storbyer er det forventet at man møtes innen 7-14 dager.

Anonymkode: 49933...8bf

• Nyttig 1
Skrevet

Slik er min date. Har ingen sosiale medier. Har alltid lydløs. Driver overhodet ikke med tlf, kun om han vil ta et bilde av meg. Han kjenner masse folk han treffer på ute. Han har begynt og tekste meg mer, men jeg er unntaket 😂 Vi møttes ute og han ser på kjemien. Ingen tinder etc. 

Tror flere er slik som kompisene dine. Det er ikke alltid et rødt flagg.

Anonymkode: 13600...801

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet

Menn er drittlei av å være brevvenner i ukesvis/månedsvis for så å bli ghostet før date, eller å møte en date som overhodet ikke ligner på «seg selv».

Bor du i Oslo forventer folk å møtes innen 72 timer etter match, eller så sveiper de videre.

I andre storbyer er det forventet at man møtes innen 7-14 dager.

Anonymkode: 49933...8bf

Nå er det like mye hans liv/timeplan som har gjort at vi ikke kunne møtes med én gang som min. Jeg bruker naturlige bilder og har også sendt noen korte videoklipp av meg selv, så jeg vil tro at han tenker det er sannsynlig at jeg ser ut sånn ca som jeg fremstiller meg. Virket heller ikke som om han hadde datet aktivt nå nylig, men heller prioritert hobbyer og venner etc. Han har vært singel et par år, så mulig han datet mer i starten og ga litt opp etterhvert. 

Ingen av oss bor i Oslo eller noen storby. Det er snakk om et område med småbyer og bygd, så det er begrenset hvor mange man har å velge i hvis man ikke vil reise langt (typ 1,5 time +) for en date. Jeg har stort sett alltid matchet med de jeg selv ønsker å matche med. 

Jeg er vel egentlig bare litt skuffet over utvalget på Tinder akkurat nå. Han her er den mest lovende, siden jeg ikke ofrer de som bor for langt unna en eneste tanke, selv om de skulle se veldig ut som min type. Redd for at det blir en dårlig og klein date hvis evnen til å holde en samtale gjenspeiles i tekstingen hans. 

Ts

• Liker 1
Skrevet

Slik er min date. Har ingen sosiale medier. Har alltid lydløs. Driver overhodet ikke med tlf, kun om han vil ta et bilde av meg. Han kjenner masse folk han treffer på ute. Han har begynt og tekste meg mer, men jeg er unntaket 😂 Vi møttes ute og han ser på kjemien. Ingen tinder etc. 

Tror flere er slik som kompisene dine. Det er ikke alltid et rødt flagg.

Anonymkode: 13600...801

Hva var det som gjorde at du allikevel ga han en sjanse? Møttes dere irl kanskje? 

Ts

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Jeg har ikke til vane å tekste masse med noen jeg ikke kjenner. Tenker det er greit å møtes for en kaffe først så man blir litt kjent, også kan man vurdere om man vil holde kontakten videre.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg tenker at kanskje om det ikke er verre ting som gjenspeiler situasjonen. Så er det like greit å bare ta en avgjørelse, enten tar du sjansen og møter denne fyren eller så går dere videre? Selv hadde jeg et par kafe dates der jeg følte de jeg møtte noen gang var bedre på tekst enn å holde en interessant samtale i virkeligheten. Kanskje ikke helt overraskende i moderne verden med smarttelefon med seg overalt. Pluss at kjemien må matche den også. 

Min nåværende partner er solid nok både på tekst og muntlig, men noe bedre på muntlig om jeg er pirkete her. Kan nok være blanding av at vi har god kjemi og at han jobber mye med folk til vanlig, men har opplevd at selv med det kan han være nokså stille rundt folk også.

Husker bare godt at er litt et under det ble oss. Skulle akkurat på tur å besøke familie i annen landsdel dagen i 2 uker ca, dagen etter at vi matchet. Så ble skikkelig slowburn som fleste hadde trukket seg ut av, i tillegg til at livene våre var kaotisk nok til at vi ikke alltid svarte vær eneste dag.😅 

Poenget er at det er ingen garanti for noen av delene. 👍

Anonymkode: 1069f...8ed

Skrevet

Evinnelig teksting er slitsom. Møtes for så å avgjøre om man vil gå videre, er det som gjelder.

Anonymkode: 05671...d7b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...