Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Kan man få boliglån når man går delvis på aap? Total inntekt blir ca 760.000 (halvparten vanlig lønn, resten aap og forsikring). 

Anonymkode: 96046...5fa

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nei 

Anonymkode: 605b8...925

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Som hovedregel er det fast inntekt som legges til grunn. AAP regnes ikke som fast inntekt. 

Anonymkode: cb38c...b92

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jo, det går an hvis du har egenkapital. Jeg hadde AAP på 350k og fikk rammelån av Nordea. 

Anonymkode: 00b6a...169

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Tja, det kommer an på.

Er deltidsstillingen fast stilling?

Har du medlånetager som har fast arbeidsinntekt?

Og hvor stor andel har du/dere i egenkapital? Trenger du f.eks. bare å låne 50% av kjøpesummen kan det gjøre det lettere å få lån selv om man har AAP.

Anonymkode: e7d3e...5bf

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har kjøpt bolig sammen med mannen min to ganger mens jeg har vært på aap. Og byttet bank flere ganger de siste årene, til tross for at jeg er på aap. Null stress :)

Funker ikke hos bulder/penni og lignende. Men helt vanlige banker går fint. Jeg har minstesats AAP forøvrig (ca 300 000 i året med tre barn). Han har 600 000 i årslønn. Vi har fire millioner i boliglån nå😊 

Anonymkode: d56a9...083

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg har kjøpt bolig sammen med mannen min to ganger mens jeg har vært på aap. Og byttet bank flere ganger de siste årene, til tross for at jeg er på aap. Null stress :)

Funker ikke hos bulder/penni og lignende. Men helt vanlige banker går fint. Jeg har minstesats AAP forøvrig (ca 300 000 i året med tre barn). Han har 600 000 i årslønn. Vi har fire millioner i boliglån nå😊 

Men du har jo partner med fast inntekt? Sier jo seg selv da. TS sier ingenting om h*n er singel eller er i et forhold 

Anonymkode: d1551...91b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Men du har jo partner med fast inntekt? Sier jo seg selv da. TS sier ingenting om h*n er singel eller er i et forhold 

Anonymkode: d1551...91b

Ts er singel. Hadde jeg hatt en økonomisk oppegående partner hadde situasjonen vært helt annerledes

ts

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Mannen min har "bare" 600 000 i inntekt. Han får ikke fire mill i lån selv. Langt derifra. 5*inntekt er 3mill. Han har i tillegg billån på en halv million, som gjør at hans låneevne bare er 2,5mill. Den siste 1,5 er det jeg som skaffer pga aap. 

Banker regner i dag aap som fast inntekt siden nav ikke har karensår lenger. Har du 760 000 i inntekt er 5*innekt 3,8mill. Så med mindre du har andre lån eller mange barn som trekker ned betalingsevnen så burde 3,8mill være uproblematisk. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Banker regner i dag aap som fast inntekt siden nav ikke har karensår lenger.

Gjør de? Når jeg googler finner jeg bare motsatt svar. Det står at det er fordi aap er en tidsbegrenset stønad. 

AnonymBruker
Skrevet

Ja jeg fikk det, men da hadde jeg BSU og noen hundretusener på sparekonto + at samboer var i  full jobb. 

Anonymkode: c779f...7dd

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Der var veldig høy gjeld, på lav inntekt. Hvordan er hverdagen? 

Anonymkode: bf87f...8bd

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Gjør de? Når jeg googler finner jeg bare motsatt svar. Det står at det er fordi aap er en tidsbegrenset stønad. 

Jeg tviler veldig, det var ikke slik at AAP først ble regnet som midlertidig inntekt når karensåret ble innført heller. 

Anonymkode: 9276e...f74

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg fikk det nylig hos Nordea. Er alene med to barn. Fikk 4.2. 

Anonymkode: 860d1...fbc

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Der var veldig høy gjeld, på lav inntekt. Hvordan er hverdagen? 

Anonymkode: bf87f...8bd

Hverdagen er null stress. Vi har det romslig og fint økonomisk. Sparer mye hver måned, og har aldri hatt problemer med at det har vært trangt økonomisk :)

900 000 totalt er jo en god slump penger. Og så får man jo barnetrygd i tillegg. Der sparer vi 1000 pr barn hver måned, og så går resten inn i familieøkonomien, så det blir jo en del ekstra tusenlapper der også :)

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Jeg fikk det nylig hos Nordea. Er alene med to barn. Fikk 4.2. 

Anonymkode: 860d1...fbc

Mens du var på aap? Hadde du veldig høy egenkapital eller en medlåntaker ? Kausjonist? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 28.9.2026 den 19.11):

Kan man få boliglån når man går delvis på aap? Total inntekt blir ca 760.000 (halvparten vanlig lønn, resten aap og forsikring). 

Ja banken kan gi unntak.  Kommer an på. Hør med ulike banker, og bra om du har allerde har godt personlig kunderådgiver 

Anonymkode: a48ba...b78

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...