AnonymBruker Skrevet mandag kl. 14:44 #1 Skrevet mandag kl. 14:44 Jeg har kptsd og fått atarax mot angst. Men det er jo en allergimedisin? Er det som den vallergan man fikk i gamle dager, som man ble en trøtt zombie av, og fullstendig likeglad? Noen som her prøvd atarax og har erfaringer? Anonymkode: e1b9a...2f0
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 15:02 #2 Skrevet mandag kl. 15:02 Jeg har prøvd det en gang for mange år siden, mot prestasjonsangst. Skulle bruke det knyttet til en bestemt situasjon jeg gruet meg syk til. Hadde ingen effekt på meg, men ble heller ikke trøtt av de. Det eneste som hjalp var Valium/Vival. Men vi mennesker er ulike. Ville gitt Atarax en sjanse. Kan være det fungerer bedre for deg enn det gjorde for meg. Anonymkode: 4fc38...9ca
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 15:26 #3 Skrevet mandag kl. 15:26 Den fungerer for noen, ikke for andre. Merket ingenting av atarax. Tar phenegran for søvn nå, merker ikke noe av den, men sover dypere og lengre når jeg først sovner. Kjenner noen der atarsx fungerte godt. Man kan ho ha forskjellige doser av den. Prøve seg frem, så man bør prøve ett par uker før man gir opp. Anonymkode: d30ca...26b
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 15:39 #4 Skrevet mandag kl. 15:39 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Kjenner noen der atarsx fungerte godt. Man kan ho ha forskjellige doser av den. Prøve seg frem, så man bør prøve ett par uker før man gir opp. Mot søvn? For jeg skal ikke ha den for søvn, men for angst tilknyttet jobb. Anonymkode: e1b9a...2f0
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 15:47 #5 Skrevet mandag kl. 15:47 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Mot søvn? For jeg skal ikke ha den for søvn, men for angst tilknyttet jobb. Anonymkode: e1b9a...2f0 For angst. Begynte med 10mg, så prøvde hun seg frem til dose som fungerte innen maxdosen pr dag. Anonymkode: d30ca...26b
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 18:29 #6 Skrevet mandag kl. 18:29 Min venninne bruker Atarax mot angst og allergi og sier hun sover så godt på det. Jeg prøvde en tablett og merket ingenting. Ble ikke trøtt overhodet. Anonymkode: 486f1...0d0
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 18:37 #7 Skrevet mandag kl. 18:37 Fikk atarax mot kløe, hadde ingen effekt mot det. Men… Jeg hadde det tøft en periode seinere og visste at dette også var angstmedisin. Prøvde den da og jeg mener vel at den hadde bedre effekt mot angst enn kløe. Men vi er ulike, du må prøve før du konkluderer. Anonymkode: 9e409...62c
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 18:40 #8 Skrevet mandag kl. 18:40 Bruker det mot prestasjonsangst. Funker bra på meg, men kun prøvd i situasjoner hvor jeg skal prestere og blir nervøS Anonymkode: 78fe9...a4b
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 18:45 #9 Skrevet mandag kl. 18:45 Hvis du ser i pakningsvedlegget eller felleskatalogen ser du at indikasjonen er behandling av angst. Det er det den hovedsakelig brukes for. Anonymkode: 690bd...7d9
AnonymBruker Skrevet mandag kl. 18:54 #10 Skrevet mandag kl. 18:54 Jeg bruker 10 mg atarax pga allergi. Har fått beskjed om å ta den på kvelden fordi den kan gjøre en trøtt. har effekt på allergien, men jeg blir ikke trøtt av den, uansett når på døgnet jeg tar den. ulike medisiner har effekt på ulike symptomer, men ofte forskrives det da i ulike doser. Man begynner gjerne på laveste dose og jobber seg opp. Medisiner mot angst/depresjon/psykisk helse behandles gjerne med høyere dose enn samme medisin som forskrives mot andre ting. hvilken dose har du fått/skal du ende opp med? Anonymkode: b4b92...d22
AnonymBruker Skrevet 18 timer siden #11 Skrevet 18 timer siden AnonymBruker skrev (11 timer siden): hvilken dose har du fått/skal du ende opp med? Usikker. Men jeg ser nå at atarax ikke skal brukes ved hjerterytmeforstyrrelser. Det har jeg, så da bør jeg nok ikke ta den. Litt rart at jeg fikk den utskrevet, synes jeg? Anonymkode: e1b9a...2f0
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå